13 Reacties

2 jaar geleden

Spleetje.

2 jaar geleden

Zo noemt onze dochter van 4 het en dat vinden wij prima voor nu. Vagina klinkt inderdaad zo volwassen 😁

2 jaar geleden

Puni 🙃

2 jaar geleden

Wij zeggen gewoon ' plasser' 🤭

2 jaar geleden

Spleetje

2 jaar geleden

Wij noemen het meestal plassertje, ook omdat ze ze vaak een pssss geluidje maakt als ze het aanraakt. En dan zeggen we ook; ja daarmee kun je plassen ☺️

2 jaar geleden

Ik noem het ook vagina, maar ook op zn engels...vaginy....vind ik iets vriendelijker klinken.

2 jaar geleden

Pile muisje 🤣

2 jaar geleden

Wij noemen het vulva, klinkt wel volwassen maar voelt voor ons beter dan sommige alternatieven. Ik vind het toch altijd jammer dat er niet echt een soort ‘tegenhanger’ voor piemel lijkt te zijn. Dat voelt voor mij als de kindvriendelijke term voor penis. Bij jongens zou je ook plasser kunnen zeggen, maar het is natuurlijk meer dan alleen dat. Soms klinkt het dan net alsof jongens iets ‘leuks’ hebben wat meer is dan alleen een plasser en meisjes niet. Zo zijn wij toch op vulva uitgekomen. Vagina kan natuurlijk ook, maar voelt dan weer net minder volledig. Blijft een lastige overweging hè!

2 jaar geleden

Ik ga ook gewoon voor vagina. Vulva is correct, maar is niet gebruikelijk is de dagelijkse termen voor veel mensen. Vind dat we het niet te veel hoeven verbloemen, ze hoeft zich er tenslotte niet voor te schamen oid

2 jaar geleden

Reactie op MonikaKnobel2019

Pile muisje 🤣
Voor een meisje? :)

2 jaar geleden

Reactie op NormTex

Voor een meisje? :)
Yes klein pile muis , ze zegt dat papa een grote heeft en mama een kleine 🤣🤣

VRIEND

2 jaar geleden

Bij mijn zoontje noem ik het plassertje. Ik heb alleen zussen en mijn moeder noemde het altijd vagijntje, vonden we altijd wel leuk klinken.