28 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Vienna37
Naar die BSP heb ik gekeken maar dan de gewone variant. Er zit hier in de b ...
Ik zou denk ik wel proeffietsen, ook om te kijken welke frame/wiel-maat je moet hebben. Ik heb bijvoorbeeld kleiner dan bij mijn gewone fiets zodat ik met mijn voeten plat op de grond kan.
Meer tijd nemen zou ik bij zo’n grote uitgave denk ik wel doen. Je hebt ook nog wel even tijd toch? Of kan je kindje al bijna zelfstandig tot zit komen?
5 jaar geleden
Reactie op Boukje90
Ik zou denk ik wel proeffietsen, ook om te kijken welke frame/wiel-maat je ...
Heb ik inderdaad ook gedaan en bleek inderdaad een maat kleiner nodig te hebben!
5 jaar geleden
Wij hadden een fietsenwinkel dus ik zal het advies iets uitbreiden. Allereerst heeft een familiefiets enkele voordelen: meer ruimte tussen het stuur en zadel (voor een kinderzitje), vaak een lagere instap, een bagagedrager waar een zitje op kan (dit is niet automatisch zo, voor een gewone fiets moet er een opzetstuk tussen) en vaak een schuimen stuur voor als je baby erop valt.
Wil je elektrisch? Let op het type accu. Bosch is heel fijn en stil, Bafang (zit op BSP) is een prima alternatief dat een stuk goedkoper is, maar maakt wat meer geluid. Maar ik vind dit absoluut niet storend; je merkt eerder dat de Bosch geen geluid maakt, maar Bafang is super. Kijk ook naar het vermogen. 300 Watt-uur is standaard (35-40 km per keer), maar ik heb 500 Watt-uur (maximaal). Je kunt dan zo'n 100 km fietsen per keer zonder tussendoor op te laden. Let op: in de winter kan het zomaar de helft zijn door de kou, en hetzelfde geldt voor met tegenwind of twee zitjes op de fiets. Je accu upgraden is dus een waardevolle investering, zeker wanneer je uitgaat van een accu vermogen verlies van 5% per jaar (realistisch).
Wil je niet elektrisch? Kies voor zeven versnellingen. Drie is heel weinig op een moederfiets. Je zult merken dat je vaak met zeven versnellingen zult schakelen met zitjes erop.
Een ouderwets bekender merk als Batavus ofzo kiezen is absoluut niet nodig, BSP is een fantastisch merk met dezelfde kwaliteit fietsen.
Let op je maat fiets. Ben je wat kleiner, bijvoorbeeld korter dan 1.70 meter? Dan kun je voor 50 cm hoogte gaan. Wil ook je vriend of man erop fietsen? Dan kun je beter kiezen voor 56/57 cm (precieze maat afhankelijk van het merk).
Succes allemaal!
5 jaar geleden
Reactie op Abby_1305
Wij hadden een fietsenwinkel dus ik zal het advies iets uitbreiden. Alleree ...
Superfijn deze toelichting!! Zelf ben ik nu nog niet op zoek, maar ga dit in het voorjaar zeker even gebruiken voor ik ga proeffietsen!
Is een elektrische wel aan te raden bij een moederfiets?
Ik heb zelf nu een gewone en een e-bike (voor als ik op de fiets naar het werk ga), maar ik zou niet zo hard durven met kindjes erop..
5 jaar geleden
Reactie op Doortje90
Superfijn deze toelichting!! Zelf ben ik nu nog niet op zoek, maar ga dit i ...
Ik vind elektrisch een uitkomst. Het gaat niet om sneller gaan, maar vooral om de steun de brug op, met flinke tegenwind, of soms toch net wat harder op rechte stukken als het regent. Ik ga niet meer zonder haha! Het ondersteunt vooral wanneer je de lagere standen gebruikt.
Mocht je bang zijn te hard te gaan: de fietsen zijn begrensd op 25 km per uur. Dit betekent dat de ondersteuning wegvalt bij 25 km per uur. En dat is niet eens echt snel.
5 jaar geleden
Algemene tip: ik zie dat meiden willen wachten tot het voorjaar. Let op: de voorraden in de fietsenbranche zijn vaak (heel) slecht. Bestel je in het voorjaar? Dan hadden we mensen die 3-4 maanden moesten wachten tot er weer voorraad was. Nu met corona zijn fietsen niet aan te slepen, dus kijk even goed online of bel met een fietsenzaak om informatie te krijgen over levertijden.
5 jaar geleden
Ik heb de Gazelle Bloom besteld, net een nieuw contract dus ik kon mooi gebruik maken van het fietsplan
5 jaar geleden
Reactie op Abby_1305
Algemene tip: ik zie dat meiden willen wachten tot het voorjaar. Let op: de ...
Jaa echt doen!! Ik had m in september besteld en moest eigenlijk wachten tot februari. Gelukkig mocht ik uiteindelijk het showroom model!
5 jaar geleden
Ik heb een Elektrische cortina besteld:) nu al zin in het voorjaar ☀️lekker fietsen met de kleine