20 Reacties

5 jaar geleden

https://www.medela.nl/borstvoeding/producten/moedermelk-opvangen/moedermelkbewaarzakjes Deze zijn super fijn vind ik... in de koelkast en in de vriezer

5 jaar geleden

Tip van mn kraamhulp: Invriezen in een ijsblokjesvorm en dan uitdrukken in een plastic “ziploc” zakje. Daar kan je dan de datum en hoeveelheid op noteren. Melk ontdooit super snel door de kleine vorm van de blokjes: ideaal!

5 jaar geleden

Gebruik ik ook, heel blij mee:-)

5 jaar geleden

Reactie op Anne-Eva

Tip van mn kraamhulp: Invriezen in een ijsblokjesvorm en dan uitdrukken in ...
Maar hoe vries je dit dan in? Gewoon zo open en bloot in de vriezer en daarna pas in zakje? En heb je bpa vrij?

5 jaar geleden

Ik heb ook de zakjes van medela. Gewoon in het zakje gieten na het kolven en de vriezer in. Zakje in warm water voor ontdooien/opwarmen, in flesje gieten en klaar 😊

5 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/rnwy/account/order_details/1108095477#1453751866 ik heb deze net binnen. Je kan het bakje dmv opzetstuk koppelen aan de kolf zodat met kolven de melk gelijk in het bakje terecht komt. Suuper handig!

5 jaar geleden

Maar hoe vries je dit dan in? Gewoon zo open en bloot in de vriezer en daar ...
Ik vries het in met zip zakjes. En dan schrijf ik de datum en tijd erop

5 jaar geleden

Maar hoe vries je dit dan in? Gewoon zo open en bloot in de vriezer en daar ...
Bij de zeeman heb je ijsblokjes vormen met deksel die bpa vrij zijn. Ik heb deze nu ook thuis, maar nog niet gebruikt. Het daarna uitdrukken in zo’n zakje is overigens wel een hele goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht.

5 jaar geleden

Ik gebruik ziplock zakjes in de vriezer. En dan helemaal plat leggen. Scheelt mega veel ruimte. Je hebt ook zakjes van medela waar je dat mee kan doen.

5 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Bij de zeeman heb je ijsblokjes vormen met deksel die bpa vrij zijn. Ik heb ...
Weet je toevallig hoeveel ml 1 blokje is?

5 jaar geleden

Reactie op A.M

Ik zou niet weten vul het vanuit het flesje dan zie je hoeveel ml erin gaat.

5 jaar geleden

Reactie op A.M

Tussen de 15 en 17 ml... hou zelf de 15 aan . Super fijne dingen!

5 jaar geleden

Ik heb zowel de Madela flesjes als zakjes. De flesjes draai ik de dop op, als ik het opwarm kan ik de dop een binnenkant stukje eraf halen en speen erin doen. Dan wordt het een flesje om mee te voeden. Handig! Maar heb een stuk of 15 flesjes. Dus nu begonnen met zakjes in de vriezer. Ik heb altijd 1 flesje paraat staan voor de dag zelf, die tot 8 uur houdbaar is op kamertemperatuur.

5 jaar geleden

Deze heb ik ook. Maar de afmeting op het zakje lijkt niet overeen te komen met hoeveel ml er in het flesje zit

5 jaar geleden

Reactie op babydebaby

Deze heb ik ook. Maar de afmeting op het zakje lijkt niet overeen te komen ...
Klopt dat viel mij dus ook al op haha. Zo stom! Schrijf het er sowieso op aan de achterkant en check voor ik het erin giet hoeveel ml er in gekolfde flesje zit.

5 jaar geleden

Hoe lang bewaren jullie het in de vriezer?

5 jaar geleden

Hoe lang bewaren jullie het in de vriezer?
Je kan heel lang bewaren in de vriezer. Vriendin van mij die volledig kolft ververst alles elke 3 maanden. Ik probeer het ook een beetje bij te houden zo. Maar in de vriezer blijft het heel lang goed

5 jaar geleden

Ik bewaar het in flesjes, medela en beldico (laatste zijn stuk goedkoper, maar passen ook op mn medela kolf). Handige daaraan vind ik dat je per voeding invriest, en meteen in de flessenwarmer kan doen (of eerst ontdooien in de flessenwarmer) of mee kan geven naar de opvang. Zakjes heb ik ook, maar vind het steeds overgieten irrirant. En als ik wat te laat de melk uit de vriezer heb gehaald is het lastig in een flesje voor de opvang te krijgen. Daarnaast vries ik ijsblokjes in (in die zakjes, goed te vullen met een rietje). Deze kan ik toevoegen als ik net te weinig heb of als meneertje straks meer gaat drinken.