30 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb een knip gehad en ervaar hetzelfde als jij. Met vacuüm pomp krijg je toch ook knip? Dit is heel normaal hoor. Litteken moet soepel worden en ze knippen door alles heen, spieren, pezen etc, dit heeft echt maanden nodig om te herstellen. Zelf doe ik alleen dingen mbt zorg van mijn dochter en mezelf. De rest laat ik allemaal over aan mijn vriend, boodschappen, huishouden etc. Als je nu niet rustig aandoet dan duurt je herstel nog langer, dus ik hoop dat je jezelf dat ook gunt en je eigen grens goed kan bewaken.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is morgen een maand oud. Heb alleen een knip gehad, maar ik voel nog steeds een soort spierpijn rondom zeg maar. Heeft echt wel even tijd nodig om goed te helen. Hier heeft het dik 2 weken geduurd voor ik weer normaal kon lopen, laat staan recht zitten
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ik heb een knip gehad en ervaar hetzelfde als jij. Met vacuüm pomp krijg je ...
Klopt bij een pomp krijg je inderdaad een knip. Heel vervelend! Maanden herstel... klinkt wel heel lang😢

5 jaar geleden

Hier ook een knip en vacuümpomp gehad tijdens bevalling. Zoontje is nu 4 weken oud, en alleen nog last van het litteken wanneer ik heel moe ben. Merkte van de een op de andere dag ( zo rond de 3 weken) dat de pijn zo goed als weg was en t wandelen ineens weer beter ging. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat t niet bij iedereen maanden hoeft te duren voordat je je wat beter gaat voelen. Hoop voor jou dat t ook snel beter gaat!

5 jaar geleden

Ik heb ook een knip gehad. Nu 11 dagen na de bevalling kan ik terug normaal lopen en zitten. Maar ik voel het nog altijd 😅

5 jaar geleden

Onze man is nu 2 weken. Geen vacuümpomp maar wel een knip gehad. Nadat de verloskundige de hechtingen eruit had gehaald was de dag erna een heel stuk beter (de spanning was eraf) . Heb wel alsnog in totaal anderhalve week niet goed kunnen zitten. Loop nu wel al lekker rondjes weer met de hond e.d.

5 jaar geleden

Hier ook een knip gehad. Nu 3 weken verder en kan alles weer doen en heb ook geen pijn meer.

5 jaar geleden

Ik heb een vacuümpomp en knip gehad. Met een week heeft de verloskundige de hechtingen eruit gehaald. Dat was super fijn. Met twee weken wandelde ik al weer een half uur en liep volop trappen. Zijn je hechtingen wel verwijdert? Dat kan verlichten...

5 jaar geleden

Ik had ook een flinke knip, hechtingen na twee weken opgelost en kan eindelijk weer zitten!

5 jaar geleden

De knip is niet wat mij het meest zeer doet. Het is meer alles erom heen, mijn bekken e.d.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

De hechtingen zouden vanzelf moeten oplossen

5 jaar geleden

Klopt hechtingen moeten vanzelf oplossen maar je kan er flink last van hebben en de verloskundige kan ze zo verwijderen. M’n bekken heb ik ook veel pijn van gehad. Dat was met 3 weken een stuk minder. Daarvoor kon ik alleen op een harde stoel zitten.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 6 week. Heb een knip en vacuüm gehad, pijn is inmiddels helemaal weg!

5 jaar geleden

Reactie op JM85

De knip is niet wat mij het meest zeer doet. Het is meer alles erom heen, m ...
Ze knippen door alles heen. Dus kan zijn dat jouw spieren etc nog ‘error’ hebben zegmaar. Kan ook komen door het anders bewegen, dan belast je weer andere spieren enzo. Je bent pas 3 weken geleden bevallen. Geef je lichaam de tijd om te herstellen. De een hersteld sneller dan de ander. Doe rustig aan en als het over aantal weken nog steeds zo is en dus niet minder wordt kan je altijd de HA contacten. Ik heb vooral last van een litteken dat ontzettend trekt en heel gevoelig is. Voelt als constante messteken😭 Verder heb ik nog inwendige hechtingen, ook dat zal meespelen dat het nog gevoelig is. Toen de uitwendige hechtingen eruit werden gehaald had ik ook veel minder last meteen. Ook herken ik de pijn aan de bekken etc, dat had ik ook de eerste weken. En merk dat ik er soms nog steeds last van heb hoor. Mijn verloskundige zei dat het vanzelf weggaat en als met eindcontrole nog last van hebt dan zal ze mij naar de fysio sturen.

5 jaar geleden

Vraag voor de dames met een knip, is de binnenkant bij jullie helemaal dicht? Bij mij is de binnenkant (nog) niet helemaal dicht. Ik ben zo bang dat het niet helemaal dichtgaat. Vk zei tijdens verwijderen van hechtingen dat ze niet kon garanderen of de binnenkant dicht zou gaan. Wel heb ik nog aan de binnenkant hechting(en), want zie en voel het nog zitten. En zo ja als het niet helemaal dicht is, kunnen jullie tampon in en hoe zit dat met seks? Denk dat veel er nog geen ervaring mee hebben. Maar wellicht zitten er vrouwen tussen die al eerder een knip hebben gehad.

5 jaar geleden

Vraag voor de dames met een knip, is de binnenkant bij jullie helemaal dich ...
Hoe bedoel je, binnenkant niet helemaal dicht? Dat het van binnen niet genezen is?

5 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Hoe bedoel je, binnenkant niet helemaal dicht? Dat het van binnen niet gene ...
Klopt, dat het openstaat zegmaar nog ipv mooi aan elkaar gegroeid.

5 jaar geleden

Vraag voor de dames met een knip, is de binnenkant bij jullie helemaal dich ...
Bij mij is het ook nog niet helemaal dicht, en zitten aan de binnenkant ook nog hechtingen. Verloskundige gaf aan dat dit ook nog wel een tijdje kon duren helaas. Maar mn verloskundige gaf aan dat bij 8 vd 10 vrouwen het gewoon dicht gaat na verloop van tijd. Dus daar hoop ik maar op 😂 tampon durf ik nog niet, maar seks wel weer gehad 😅 misschien niet t meest slim, maar gevalletje "head of the moment" haha

5 jaar geleden

Klopt, dat het openstaat zegmaar nog ipv mooi aan elkaar gegroeid.
Hmm, niks van gehoord van mijn kraamzorg/verloskundige. Maar de laatste keer dat ik die gezien heb was dan ook in m'n kraamweek. Dus ik hoop, fingers crossed, dat het allemaal goed dicht zit daar beneden.

5 jaar geleden

Bij mij is het ook nog niet helemaal dicht, en zitten aan de binnenkant ook ...
Ja hoop echt dat het helemaal dichtgaat en anders maar niet, maar dan natuurlijk geen hinder van ondervinden. Oef zo snel al, maar begrijp het wel hoor. Ik kan haast niet wachten ook haha. Hoe voelde het? Was het heel anders en pijnlijk?