14 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar! Hier helpt timing (vlak voor bedtijd, dus met slaapzakje al aan=minder bewegingsruimte), afleiding met telkens iets anders (speentje, knuffeltje, speeltje) en zingen. Soms ook eerst even kietelen, maar werkt niet altijd. Succes!

3 jaar geleden

Afleiden is key😂

3 jaar geleden

Oh ja vreselijk hè! Hier al een aantal weken. Siem vindt z'n tandenborstel erg leuk dus we hebben er een extra die hij dan zelf mag vasthouden en dat werkt 80% van alle keren 🙈 de andere 20% proberen we terwijl er geworsteld en geschreeuwd wordt, als niet lukt dan plak ik snel z'n luier vast en doe ik z'n kleertjes beneden als hij gaat spelen. Of in de houdgreep en snel slaapzak aan. In ieder geval helpt afleiding dus het beste hier! Leuk die sterke beweeglijke baby's, is ook weer een fase geloof ik. Succes 💪

VRIEND

3 jaar geleden

Ik herken je probleem. Bij ons helpt afleiden. Het pak billendoekjes (kraakt lekker), een schone luier, een knuffeltje of een tandenborsteltjes vasthouden helpt hier😁

3 jaar geleden

Ja ik heb de trukendoos ook al open gehad. Van muziekdoosje tot knisper doekje tot gekleurd speelgoed. Maar op z’n buik draaien heeft zijn voorkeur. Pfff. Maar ik zal het nog even proberen. Ook wil hij ons telkens schoppen met z’n beentjes als ik de luier doe. 😓

3 jaar geleden

Bij ons ook heeeel veel afleiden met steeds anders speelgoed, luierdoekjes, borstel, flessendop, wat je maar kan bedenken, zingen, klappen. Soms werkt niets en dan in de houdgreep 😂 Hier trek ik zijn bovenkant tegenwoordig zittend aan, dus romper en shirt terwijl hij zit op aankleedkussen, vind hij helemaal prima en dan even snel liggen voor luier en romper dichtdoen. Voor de broek mag hij nu staan, vindt hij ook leuk. Succes!!

3 jaar geleden

Bij ons werkt helemaal niets. Speelgoed is niet leuk, zingen niet. Houdgreep geeft ze ook niets om. Gaat al maanden zo.

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Bij ons werkt helemaal niets. Speelgoed is niet leuk, zingen niet. Houdgree ...
Ik heb met je te doen! Pff bij ons werkt afleiding voor 1 min ofzo en dan is het krijsen

3 jaar geleden

Reactie op Chineesje

Ik heb met je te doen! Pff bij ons werkt afleiding voor 1 min ofzo en dan ...
Het zou zoveel makkelijker zijn als ze even mee werken. Gaat het veel sneller en zijn we beide happy. Hetzelfde doet ze als ze in de maxi cosi of kinderwagen moet. Mijn oudste was net zo 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Hier ook een die niks anders doet dan zichzelf omgooien als hij verschoond moet worden. Waar ik vooral iedere dag tegenop kijk is wanneer meneertje klaar is met badderen en ik heb moet afdrogen en aankleden.. niet te doen! Ik heb zelfs al zijn verzorgingsspulletjes van de commode moeten halen! Afleiden heeft geen zin. Ik zet voortaan een filmpje op mijn telefoon aan zodat hij even een paar minuutjes blijft liggen..🤷‍♀️

3 jaar geleden

Eerst tandje poetsen en hem dan de laten spelen met de tandenborstel tijdens het verschonen. Of idd pak doekjes, potje sudocrem, luier alvast vasthouden, liedje zingen etc. Wat hier ook wel eens helpt is verschonen op een andere locatie? Of spiegel bij de commode vinden ze ook vaak wel leuk.

3 jaar geleden

Reactie op DaniekvDijk

Hier ook een die niks anders doet dan zichzelf omgooien als hij verschoond ...
Je baby hoeft niet elke dag in bad. Als je er zo tegen op ziet zou ik hem minder vaak in bad doen. 2 keer in de week is meer dan genoeg!

3 jaar geleden

Reactie op lennypiepje

Je baby hoeft niet elke dag in bad. Als je er zo tegen op ziet zou ik hem m ...
Dat klopt maar mama heeft een soort van smetvrees en zodra hij van de kinderopvang komt (met al die lekker plakhandjes van andere kinderen) vind ik het toch wel even lekker als hij fris en wel in bedje ligt. + hij slaapt er beter door😅

3 jaar geleden

Eerst tandje poetsen en hem dan de laten spelen met de tandenborstel tijden ...
Ja we hebben inderdaad een spiegeltje bij de commode. Ook het dikkie dik boekje met spiegel erin vindt ie leuk. Maar alle afleiding is vaak maar voor zeer korte duur haha. Het is een fase denken we dan maar 😅