Nergens zie ik 'm genoemd worden, en zelf doe ik het ook eigenlijk niet: het muziekdoosje.
Maar werkt hij 眉berhaupt wel bij jullie kroost? Is een muziekdoosje volgens jullie echt rustgevend en heilzaam voor de baby, of is dit fabeltje?
Bij mijn oudste dochter werkte het muziekdoosje pas vanaf haar peutertijd, en viel ze er regelmatig op in slaap. Tijdens haar babytijd had dit weinig tot geen effect, maar ik speelde hem wel vaak af..
Wij gebruiken Ewan het droomschaap deze bootst het geluid van in de baarmoeder na met hartslag en het schaap kleurt op z n borst rood. Jaren geleden deze ook al eens cadeau gedaan aan mijn zus haar middelste en zelfs mijn zwager kon/kan er lekker op slapen 馃槉 voor de jongste van mijn zus een nieuwe gekocht en een week later ook zelf maar 1 aangeschaft.
Ik heb een muziekmobiel die ik vaak aanzet. Deze werkt echt kalmerend voor mijn dochter van 4 weken.
Wel vraag ik mij iedere keer af waarom we in 2020 nog dat ding moeten opwinden haha馃槄
Bij ons helpt een mobiel met 4 diertjes eraan best wel. Hij kijkt er graag naar en zwaait er met zijn handjes naar. Verder valt hij er nog niet van in slaap maar misschien komt dat nog
Bij mijn zoontje was het vanaf 8 weken de laatste stap van zijn slaap ritueel. Hij is nu 2.5 en het is voor hem heel duidelijk dat het bij het slapen hoort.
Nu voor ons dochtertje gebruik ik een app met rustgevende geluiden.