11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb geen tips voor je want ons meisje is nu een jaar en slaapt ook nogsteeds niet door. Wel wil ik je meegeven dat je het goed doet en dat er echt vanzelf een einde aan gaat komen. Ons meisje slaapte voorheen geen enkele nacht door. Werd gerust 5 tot 6 keer in de nacht wakker, zonder uitzondering. Echter, de laatste paar weken zit er af en toe ineens een nacht bij waarop ze doorslaapt (lees, van 19.00u tot 6.00u ongeveer) of nachten waarbij ze maar 1 of 2x wakker wordt in de nacht. Wij verhuizen haar dan altijd naar het campingbedje naast ons eigen bed. Daarintegen slaapt ze overdag wel heel goed. Geen tips dus maar wel een hard onder de riem en hopelijk de bemoedigende woorden dat het echt vanzelf over gaat maar makkelijk is t zeker niet.

3 jaar geleden

Dit klinkt precies als ons zoontje... ik ben er ook zo klaar mee, kan elke avond/nacht wel huilen. Het breekt ons echt op.. wij hebben ook al een slaapcoach ingeschakeld maar dit werkt ook niet bij ons... Helaas dus geen tips voor je. 馃槦 ik lees wel mee!

3 jaar geleden

Same here! Frenkie wordt volgende week 1 jaar en de keren dat hij heeft doorgeslapen kun je op 1 hand tellen. Vannacht zelfs ieder uur wakker.. soms voel ik me echt radeloos. Heb zitten denken aan een slaapcoach maar die zijn zoooo duur :-( Hopelijk komt er vanzelf verandering in! Wel fijn dat ik dus niet de enige ben! 鈾♀櫋

3 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 1 slaapt ook nog niet door en dit schijnt heel normaal te zijn, wel weet ik dat rond deze leeftijd weer een sprong en slaapregressie zit. Hoe slaapt hij overdag? Heeft hij niet te veel prikkels waardoor hij de nacht te veel moet verwerken? Volgens de droomritme methode zou je met deze leeftijd op een 2-3-4 ritme zitten (die uren staan voor wakkertijd tussendoor). Mocht je hiermee willen werken dan is het ritme "heilig" en is het goed om je kindje 10 min voordat hij weer moet gaan slapen al slaapklaar in bed te hebben liggen. Als dit uiteindelijk goed gaat kun je best eens afwijken van de vaste tijden. Wanneer de nachten bij mij slecht gingen ben ik ook wel eens met een matras naast zijn bedje gaan liggen zo bleef zijn bedje de plek om te slapen en was ik in de buurt. Snachts proberen om zoveel mogelijk in het donker te doen zodat hij niet helemaal wakker wordt van het licht dat brand? Dit zijn wat dingen die zo in mij opkomen maar misschien kun je hulp of advies vragen aan een droomritmecoach. Wees lief voor jezelf !

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook net 1 en heeft ook nog niet doorgeslapen. Ik zou zelf een nacht doorslapen zonder nachtvoedingen (borstvoeding) echt wel lekker vinden, maar leg me er bij neer dat zij er nog niet aan toe is. Mijn oudste is tot hij 1.5 jaar was ook vrijwel altijd voor 1 of meerdere nachtvoedingen gekomen en toen sliep hij van de een op andere dag opeens door. Nu is hij ruim 3.5 en slaapt echt heel erg goed. Ik ga er vanuit dat mijn dochtertje op een gegeven moment ook door gaat slapen, maar heb ook het idee dat ik dit niet kan afdwingen. Zij moet er klaar voor zijn. Voor nu ligt ze in de nacht gewoon nog in haar ledikantje op onze kamer en leg ik haar aan als ze erom vraagt. Op die manier komen we allemaal aan het meeste slaap toe. Heb je volledig samen slapen al overwogen?

3 jaar geleden

Reactie op Medd

Mijn zoontje van bijna 1 slaapt ook nog niet door en dit schijnt heel norma ...
Jaa hij lijkt veel last te hebben van prikkels! Heeft hij altijd wel last van gehad denk ik. We moeten ook echt zijn vaste ritme aanhouden anders is hij niet te genieten. Slaapt overdag de ene x 3u en de andere x 45min. Savonds valt hij vaak al met de fles in slaap dus dat 10 min van te voren wakker in bed leggen lukt bij ons al niet. Matras heb ik ook al vaker geprobeerd maar dan moet hij toch bij me zijn en slaapt dan niet in z鈥檔 bedje. Maar dat is ook een stukje geborgenheid wat hij altijd wel nodig heeft gehad.. Behoorlijk pittig allemaal.. 馃檮

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Mijn dochtertje is ook net 1 en heeft ook nog niet doorgeslapen. Ik zou zel ...
Ja ik heb hier wel wat over gelezen. Ben alleen bang dat ik dan niet meer terug kan..

3 jaar geleden

Heel erg pittig! Mijn zoontje is ook geen beste slaper, vanaf het begin af aan al niet. Kan je zoontje zelfstandig in slaap vallen? Voor ons heeft het heel veel verschil gemaakt vanaf het moment dat we ons zoontje niet meer in slaap hoefde te wiegen. Nog steeds zijn er nachten bij dat hij huilend wakker wordt en alleen maar verder gaat slapen als we hem bij ons in bed nemen.

3 jaar geleden

Reactie op R09

Heel erg pittig! Mijn zoontje is ook geen beste slaper, vanaf het begin af ...
Hij kan in slaap vallen als hij moe is en naar bed moet. Als hij huilend wakker wordt kan hij zelf niet meer in slaap komen. Daar moeten wij hem bij helpen. Dus wiegen of speentje terug. Hij kan ook niet wakker worden zonder te huilen. Hij moet altijd een van ons bij hem hebben.

3 jaar geleden

Reactie op DaniekvDijk

Hij kan in slaap vallen als hij moe is en naar bed moet. Als hij huilend wa ...
Wij zijn begonnen met hem te leren zelfstandig in slaap te vallen en zijn van de een op de andere dag gestopt met het wiegen. Een speen heeft hij wel nog dus soms wordt hij huilend wakker maar dan hoeven we alleen maar zijn speentje terug te doen. (En soms moeten we hem in ons eigen bed nemen om hem rustig te krijgen) Het stoppen met wiegen heeft wel echt een verschil gemaakt bij ons.

3 jaar geleden

Reactie op R09

Wij zijn begonnen met hem te leren zelfstandig in slaap te vallen en zijn v ...
En een white noise aangezet bij elk slaapje.