14 Reacties

6 jaar geleden

Ik wil het ook graag laten doen, maar heb verder geen ervaringen. Ben ook benieuwd hoe dat gaat zijn

6 jaar geleden

Toevallig gisteren mijn zus hierover opgebeld. Zij is huisarts en gaf aan dat ze adviseren om tot 10 weken na de bevalling te wachten met het plaatsen van een spiraaltje. Het plaatsen gaat dan nog makkelijker ook omdat je net bevallen bent.

6 jaar geleden

Mijn VK gaf aan dat het 10 weken na de bevalling kan/mag. Ik ga dat wel doen. Koper spiraaltje Prima ervaring mee, alleen het laten plaatsen toendertijd was niet fijn. Verwijderen niks van gevoeld :)

6 jaar geleden

Mijn HA plaats hem al na 4 weken. Heb dan ook de afspraak staan

6 jaar geleden

Hier hetzelfde! Ook erg benieuwd, met name of het pijn doet....

6 jaar geleden

Mijne zaten er de vorige keren binnen 6 weken in😬ging prima

6 jaar geleden

Ok dus timing is niet raar 12 weken na bevalling. Iemand ervaring met hormoonspiraaltje?

6 jaar geleden

Heb het net aan mijn verloskundige gevraagd (loopt net de deur uit) en zij adviseerd me om hem met 12 weken te laten plaatsen. Ze zegt ook dat dit minder pijnlijk is dan voor de bevalling (heb hiervoor al 2 keer een spiraaltje gehad) Dus ben benieuwd.

6 jaar geleden

Reactie op JufToos

Heb het net aan mijn verloskundige gevraagd (loopt net de deur uit) en zij ...
Is dus wel bevallen een spiraaltje? Had je het kopere of hormonen spiraaltje?

6 jaar geleden

Ik ga ook zeker weer voor een koper spiraal. Nu 5 weken geleden bevallen en nog geen afspraak staan. Vorige koperspiraal is wel verzakt geweest. Er is een nieuwe koperspiraal: Ballerine. Is een soort balletje. Schijnt veel beter te zitten, weinig te verzakken (zeker bij vrouwen die kindje hebben gekregen) en net zo betrouwbaar. Mijn verloskundige zet deze en ik ga hier absoluut voor!

6 jaar geleden

Tip van m’n zusje. Die liet me plaatsen na 12 weken terwijl ze nog borstvoeding gaf. Na het plaatsen werd ze ongesteld en liep haar productie heel erg terug. Het is haar niet meer gelukt haar productie terug op peil te krijgen en moet nu ook KV geven. Als je borstvoeding geeft is het dus verstandig hier rekening mee te houden.

6 jaar geleden

Reactie op Maytwenty

Tip van m’n zusje. Die liet me plaatsen na 12 weken terwijl ze nog borstvoe ...
Ow oei...geef inderdaad borstvoeding. Is dat een algemene bijwerking?

6 jaar geleden

Zojuist contact gehad met mijn huisarts. Ik mag het spiraaltje laten zeggen 6 weken na bevalling. Dus volgende week zal deze gezet gaan worden.

6 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Zojuist contact gehad met mijn huisarts. Ik mag het spiraaltje laten zeggen ...
Top. En ook al eerder gehad en was het toen bevallen?