4 Reacties

2 jaar geleden

Ik raakte binnen 6 weken erna weer zwanger. Wilde het niet geloven....testen kan altijd! Als het jullie nogmaals gegund is komt het echt wel goed. Dus niet te ontmoedigd raken als het niet direct raak is! Heel veel succes, plezier en sterkte!

2 jaar geleden

Hoi, ik ben ook direct zwanger geraakt na een miskraam (voorafgaand aan 1e kindje). Ik weet nog dat ik toen ook worstelde met wel/niet testen omdat enerzijds mijn wens zo groot was maar ik me anderzijds ook niet gek wilde draaien met testen en het even wilde proberen los te laten (wat overigens niet echt lukte. Van de vk had ik begrepen dat een menstruatie soms wel 8 weken uit kan blijven omdat je lijf als het ware weer moet resetten. Wilde in eerste instantie dus proberen die 8 weken niet te testen. Rond 7 weken ging ik allerlei subtiele symptomen in mijn lijf voelen waardoor ik me afvroeg of ik mogelijk zwanger was. Uiteindelijk maakte het niet testen me toen onrustiger (gedachten als voel ik nou echt dingen of beeld ik het me in omdat ik het zo graag wil) waardoor ik uiteindelijk toch getest heb en zwanger bleek te zijn.

2 jaar geleden

Ik heb vlak voordat ik zwanger raakte van ons tweede kindje ook een vroege miskraam gehad. Volgens mij was ik net iets meer dan 5 weken zwanger toen ik begon te bloeden, dus het was echt nog heel pril. Uiteindelijk had ik 5 weken na de miskraam een positieve test. Toen ik de verloskundige belden hadden zij sterk het idee dat de positieve test nog kwam door de miskraam, de hormonen kunnen nog wel een tijdje in je lichaam blijven. Ik moest toen 2 weken wachten en als ik dan nog steeds een positieve test had mocht ik langskomen voor een vroege echo. Het voelde alsof die weken eindeloos duurden, maar uiteindelijk zagen we bij de echo toch echt wel een nieuwe zwangerschap. Achteraf gezien kon ik de dag van de miskraam echt zien als de start van een nieuwe cyclus. Het kan dus heel snel gaan! Heb je na je zwangerschap nog een nieuwe test gedaan? Een die negatief was? Je zou natuurlijk sowieso kunnen testen. Bij een negatieve test heb je in ieder geval de zekerheid dat de volgende positieve test geen reactie op de hormonen van de miskraam is. Bij een positieve test is het hopelijk weer raak!

2 jaar geleden

Ik ben de dag na dat ik dit berichtje stuurden ongesteld geworden. Gisteren waarschijnlijk geovuleerd, dus we gaan het zien. Nieuwe kansen