55 Reacties

5 jaar geleden

Hoi, Mijn dochter heeft het ook. Ze krijgt nexium een half zakje met 0 7.5ml water mengen even dik later worden en dan geven. En lekker dat ze het vind. Zoë slaapt veel beter is vrolijk huilt bijna niet meer. Tuurlijk heeft ze nog klachten maar doordat het zuur niet meer zo zuur is heeft ze geen pijn. Daarnaast zijn wij ook nutriton ( jbpm) gaan geven en het helpt echt. Zoë ligt ook wat hoger in bed. Haar hoofd ligt wat hoger zodat ze niet helemaal plat ligt. Zo raakt overigens helemaal niet verstopt van de medicatie of van de nutriton ze poept er juist lekker op. Ik zou starten met medicatie zeker als hij er veel last van heeft hij het slapen.

5 jaar geleden

Hier heeft de zoon ook verborgen reflux, wij zijn wel moeten starten omeprazole omdat hij flesjes begon te weigeren omdat zijn slokdarm al ontstoken was... Medicijnen kunnen inderdaad beter wat vermeden worden, maar ik ben wel van principe dat als ze pijn hebben ze hier niet mee moeten blijven zitten en we ze moeten helpen om het comfortabel te hebben...
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

VRIEND

5 jaar geleden

Mijn zoontje gebruikt ook nexium. Flink over getwijfeld want wat je zegt, behoorlijk heftig om zo’n kleintje medicatie te geven. Wij hebben ook een kind wat over het algemeen heel tevreden was, maar toch niet lekker in z’n vel zat. Ik twijfelde dus ook of het ‘erg’ genoeg was om ermee te starten. Uiteindelijk was de slokdarm van mijn zoontje zo geïrriteerd dat hij melk ging weigeren en dat hij non stop krijste. De kinderarts raadde ons echt aan om te starten met nexium. Het heeft 2 weken geduurd maar nu een heel tevreden, vrolijk en goed drinkend (en eindelijk goed groeiend!!) kind. De eerste ongemakken waren al heel snel minder maar de echt grote verandering was pas rond 14 dagen gebruik. Wat voor mij de doorslag gaf was het willen bieden van een zo comfortabel mogelijk leven. Helaas had ons zoontje al verstopping en gebruikte hij daar al medicijnen voor, ik kan je dus niet zeggen of het verstoppend werkt. Het verdikken hebben wij eerst gedaan. De omneo is inderdaad al dikker. Toen wij daar JBPM bij deden, ging hij echt krijsen. De kinderarts vertelde dat als de reflux sterk genoeg is, ingedikte voeding ook omhoog komt en dat dat nog meer zeer doet. Ik ben overgestapt op HA en ik dik niet meer in. Overigens is indikken en nexium gebruiken samen niet het advies van de kinderarts. Ik weet wel dat mensen het doen maar het schijnt elkaars werking te kunnen opheffen. De volgorde is eerst proberen of indikken werkt en als dat niet werkt medicatie, aldus onze kinderarts. Heel veel sterkte met je beslissing. Ik heb me er ook heel naar over gevoeld maar heb er nu vrede mee omdat ik zie hoe goed het werkt.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ja mijn gevoel is ook dat ik niet wil dat hij ongemak heeft, maar mijn omgeving lijkt het idee te hebben dat het wel meevalt omdat hij niet veel huilt. Maar ja, ik hoor hem in de nacht slikken en wakker worden van het maagzuur, en dat vind ik echt zo zielig 😢 Geven jullie de nexium op een vast moment per dag? En kan dit bij de fles of liever daarvoor?

5 jaar geleden

Ik geef de nexium altijd voor dezelfde fles tussen 5-6 uur. Doe het niet in de fles zelf maar geef het met een plastic kinderlepeltje. Hier is het advies van de kinderarts trouwens juist wel de nexium en jbpm samen te gebruiken. Dit omdat de nexium geen invloed heeft op het omhoogkomen van de voeding, maakt het alleen minder zuur. Echter komt de voeding nog steeds omhoog wat gewoon vervelend blijft, hier helpt het jbpm dan weer tegen. De werking is totaal verschillend. Bij mijn dochter hebben we beide gebruikt totdat ze ong 14 maanden was. Zij had het wel heel heftig, incl ademstops en ziekenhuisopname ter observatie. Maakte een enorm verschil. Mijn zoontje (10 wkn) heeft er ook last van maar toch minder erg. Vandaar dat ik ook twijfelde of ik het bij hem wel erg genoeg vond voor medicatie. Toch heel blij dat ik hiermee gestart ben. Zie na 3 wkn echt wel verbetering en wil ook gewoon erger voorkomen. Wil niet meer meemaken dat mijn baby’tje van toen 8 weken stopt met ademen van de pijn, dat was bepaald niet leuk..

5 jaar geleden

Zelf geen problemen mee (geven gaviscon baby omdat ze een beetje last had maar niet fel). Maar mijn zus haar zoontje had er enorm veel last van en kreeg randitine. Verder wordt hier vooral omeprazole gebruikt tegen zware reflux

5 jaar geleden

Gek hè, hoe wisselend de adviezen zijn over het indikken van de voeding. Bij ons zegt ook de ene arts dat het helpt om de voeding minder omhoog te laten komen, terwijl de andere arts juist zegt dat dan het juist meer klachten kan geven en daarom niet gecombineerd moet worden.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Sammy2019

Gek hè, hoe wisselend de adviezen zijn over het indikken van de voeding. Bi ...
Ja ik vind het ook heel vreemd, al die wisselende adviezen.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Sammy2019

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ja mijn gevoel is ook dat ik niet wil ...
Ik geef de nexium altijd voor de fles van rond 14:00 u. Ik geef het met een spuitje. Laat hem op zijn speen zuigen, doe die een beetje opzij (heb zo’n bibs speentje) en geef hem dan beetje voor beetje de nexium langs zijn speen.

5 jaar geleden

Reactie op Sammy2019

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ja mijn gevoel is ook dat ik niet wil ...
Van de dokter moet het tussen de flessen door ik geef het rond 17.00 uur en dan krijgt ze om 19.00 uur de fles. Idd niet tegelijk met de fles geven dat is niet goed
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Mijn zoontje gebruikt ook nexium. Flink over getwijfeld want wat je zegt, b ...
het indikken en geven van een zuurremmer werkt averechts

5 jaar geleden

er is nog een topic met hetzelfde onderwerp

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op marie85

het indikken en geven van een zuurremmer werkt averechts
Ja dat zei de kinderarts ook idd!

5 jaar geleden

Hier ook twee kids met reflux en verborgen reflux. Ook nexium en jbpm. Kinderarts zei tegen ons dat nexium geen kwaad kan. Toevallig van de week geprobeerd de jbpm wat af te bouwen. Maar dat gaf meteen weer problemen. Dus weer verder opgepakt.

5 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ja dat zei de kinderarts ook idd!
Ja als je het tegelijk geeft. Wanneer je er tijd tussen laat niet. Is sowieso met alle medicatie voor.volwasse ook. Moet ook niet met melk producten want dan werkt het niet

5 jaar geleden

Tip voor het geven van de nexium (met het spuitje vind ik zelf zo’n gedoe) is een nr 4 speen van dr Brown en het daar inspuiten. Vanuit daar kan die het er zelf uitzuigen!

5 jaar geleden

Bedankt voor alle adviezen! Vandaag had hij zelfs in de draagzak last van opkomend zuur en huilen, dus ik heb de knoop doorgehakt en ben gestart met nexium. Ik vind het heel heftig, maar hoop echt dat het gaat helpen. Indikken doe ik (nog) niet, ik wil dit even afwachten maar heb wel alvast de jbpm in huis gehaald voor de zekerheid.

5 jaar geleden

Ik heb van de apotheek spuitjes meegekregen. Misschien daar naar vragen

5 jaar geleden

Ik snap je helemaal. Gister heb ik ook medicatie gekregen maar toch nu aan het twijfelen.

5 jaar geleden

Ik ben deze week ook begonnen met medicatie voor zoon tegen reflux. Hij heeft Omeprazole gekregen. Hij is 9 weken oud en ik vind het ook nog zo klein om nu al medicatie te geven. Maar de arts heeft me verzekerd dat het geen kwaad gaan en dat we starten met een hele lage dosis (2,5 ml per dag). Ik gebruik het nu paar dagen en overdag gaat het goed, maar 's nachts heeft hij nog last. Ik mag van de arts de dosis verdubbelen, maar wacht hier nog even mee. Ik ga ook nog even vragen of ik het anders beter in 2en kan geven, 's ochtends en 's avonds. Ik gebruik trouwens nog wel jbpm in de fles, arts heeft hier niets over gezegd verder.