19 Reacties

3 jaar geleden

Je zou dentinox voor de kiezen kunnen gebruiken. Ik kreeg zelf de tip om een wattenstaafje te gebruiken en hierop te laten kauwen. Werkte bij ons echt top. Eet ze graag fruit? Je zou extra meloen ofzo kunnen aanbieden daar zit ook veel vocht in. Succes 馃崁

3 jaar geleden

En waterijsjes?

3 jaar geleden

Barnsteen ketting of armband, helpt hier fantastisch met de komst van tandjes en ook nu met de kiezen en hoektanden. Soms als ik het idee heb dat ze te weinig drinkt, maak ik een flesje warme melk. Luna drinkt nog steeds ongeveer 400 ml melk per dag.

VRIEND

3 jaar geleden

Je zou dentinox voor de kiezen kunnen gebruiken. Ik kreeg zelf de tip om ee ...
Dankjewel. Dentinox hebben we , lijkt niet heel veel te helpen . Bedoel je op een wattenstaafje met dentinox kauwen ?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op BBTV

En waterijsjes?
Is ook een idee ! Ik zal eens kijken hoe ik dat zelf kan maken :)

3 jaar geleden

Reactie op GWE

Dankjewel. Dentinox hebben we , lijkt niet heel veel te helpen . Bedoel je ...
Ja, wij gebruiken die grote en die doordrenken we dan met dentinox idd.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Barnsteen ketting of armband, helpt hier fantastisch met de komst van tandj ...
Barnsteen ketting heb ik , maar die ligt al een hele tijd ergens in een hoekje . Ik ga hem gelijk morgen weer omdoen ! Niet meer aan gedacht . Bedankt ! Ook melk wil ze niet meer . Alleen de fles in de ochtend (voor een deel ) in de avond niets of een enkel slokje 馃え

VRIEND

3 jaar geleden

Ja, wij gebruiken die grote en die doordrenken we dan met dentinox idd.
Goeie ! Ik ga het morgen proberen :)

3 jaar geleden

Hm, lastig. Die van ons drinkt ook niet altijd veel uit zijn beker maar pakt wel de fles, dus dat maakt het makkelijker om 'aan te vullen' als ik vind dat hij echt wat meer moet drinken. Om in ieder geval meer vocht binnen te krijgen, dan maar via eten? Fruit (druiven, meloen, peer, aardbeien), misschien pap? Yoghurt? Niet veel tips voor de tandjes maar als je denkt dat ze er echt pijn aan heeft, mag je ook paracetamol geven.

3 jaar geleden

Wij hebben druppels van vsm kind: chamodent druppels. Verder op komkommer sabbelen uit de koelkast of mini ijsblokjes hielpen hier. Succes!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Hm, lastig. Die van ons drinkt ook niet altijd veel uit zijn beker maar pak ...
Dankjewel, hier helaas geen enkele fles of beker op het moment . Vanmiddag gelukkig 1,5 peer opgegeten. Heel veel ander fruit wil ze op het moment niet, behalve banaan . Op dit soort dagen geef ik vaak ook nog een zakje knijpfruit tussendoor . Pap wil ze ook niet . Yoghurt kan ik nog beter proberen . Ze lust het in ieder geval wel . Ik heb gister en vandaag inderdaad een zetpil gegeven . Ze lijkt echt heel erg veel pijn te hebben 馃槬

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op AMaerten

Wij hebben druppels van vsm kind: chamodent druppels. Verder op komkommer s ...
Dankjewel! Ik ga eens kijken

3 jaar geleden

Melk in de pap ? Bambix en dan niet te warm maken? Is ook extra vocht ! Of een soepje ? Hier helpt het dat roza ziet wat er in haar beker zit bijvoorbeeld ranja schenken 0% of thee of iets anders. Ik denk de kiezen die doorkomen roza dronk toen ook slecht en toen kreeg ze een griepje dus voeding (vaste ) ging er ook slecht in! Toen stukken vers fruit gegeven bijv meloen /aardbei koud uit de koelkast dat vond Ze erg lekker !

VRIEND

3 jaar geleden

Herkenbaar, hier ook een tijd gehad dat mijn dochter erg slecht dronk, nog steeds niet al te beste drinker maar nu gaat het al wat beter. Herkenbaar ook om heel assortiment bekers in huis te hebben, op een gegeven moment kreeg ik echter de tip me te focussen op 1 beker en dat heeft hier op termijn wel geholpen (ze drinkt nu uit tuitbeker icm soms uit gewone beker). CB zei ook probeer vanuit je eigen zorgen er niet te veel druk op te leggen omdat dat averechts kan werken (maar dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan). Qua vocht: waar kan zou ik fles blijven aanbieden (ik geef zelf nog in de nacht/ochtend borstvoeding, stelde me altijd gerust dat ze dan toch iets van drinken binnenkreeg), havermout s ochtends met veel melk, yoghurt als toetjes, eten als meloen, aardbeien, komkommer en door eten extra vocht. Wij maakten ook ijsjes van gepureerde mango met beetje water in ijsvormpjes in de vriezer. Dit werkte hier goed en helpt bij jou dochter misschien ook ter verlichting voor de kiezen! Succes!

3 jaar geleden

Reactie op GWE

Barnsteen ketting heb ik , maar die ligt al een hele tijd ergens in een hoe ...
Oooh lastig met dat vocht! Dan maar een infuus馃檲馃槉

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Oooh lastig met dat vocht! Dan maar een infuus馃檲馃槉
Hahaha ja 馃槀

VRIEND

3 jaar geleden

Ben er inmiddels achter wat de oorzaak is . Naast de doorkomende kiezen ontdek ik net een schimmelinfectie op haar tong 馃槬 dit verklaart wel heel veel ! Bedankt voor de reacties iedereen 馃槉

3 jaar geleden

Reactie op GWE

Ben er inmiddels achter wat de oorzaak is . Naast de doorkomende kiezen ont ...
Ach jeetje. Inmiddels al iets gekregen ervoor en minder last?

3 jaar geleden

Reactie op GWE

Ben er inmiddels achter wat de oorzaak is . Naast de doorkomende kiezen ont ...
Ik lees het nu pas! Wel heel fijn dat er nu een duidelijke oorzaak is en hopelijk gaat het al wat beter! Veel beterschap voor je kleintje