19 Reacties

3 jaar geleden

Jeej schat, sterkte voor jou en je kleintje. Tegenwoordig vind ik de ha heel makkelijk hoor, mijn zoon moest uiteindelijk een operatie ondergaan omdat de ha zo lask is.. Wat ik bedoel te zeggen is : met kindjes geen risico nemen.. na max 12 tot 14 uur moeten ze echt wel drinken, dit ivm suikergehalte. Als je het niet vertrouwt gewoon eerder bellen. Ze heeft dus geen koorts? wel diarree.. Buikgriep heerst en anders misschien niet lekker gevallen..

3 jaar geleden

Misschien gewoon buikgriep? Heerst ook. Gewoon aankijken een water aanbieden

VRIEND

3 jaar geleden

Jeej schat, sterkte voor jou en je kleintje. Tegenwoordig vind ik de ha hee ...
Klopt inderdaad heb vanmorgen gemeten.. toen had ze 37,6 toen ze dus weer gespuugd had weer gemeten toen 36,8. Ze slaapt nu nog steeds.. ben wel paar keer wezen kijken en luisteren. 🙈 ze had vanmorgen diarree en vannacht ook... moet je bij buikgriep koorts hebben? Of inderdaad gewoon iets verkeerd gevallen maarja als zij zolang niks drinkt vertrouw ik niet hoor

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Misschien gewoon buikgriep? Heerst ook. Gewoon aankijken een water aanbiede ...
Maar dan alleen water of bv 60 cc water doen en dan 1 schepje voeding?

3 jaar geleden

Mijn zoontje ook 8 maanden had dit twee weken geleden ook, er heerste toen buikgriep. Zelfde verhaal, alle flessen kwamen eruit. Heb toen ipv 6 schepjes 4 schepjes gegeven op dezelfde hoeveelheid water, om de voeding lichter te maken. Die bleven binnen. Dronk ze soms niet helemaal leeg. Hij wilde twee dagen geen vaste voeding. Maar met die verdunde flessen kreeg hij wel vloeistof binnen, dat is dan even het belangrijkste. Pas na 3 dagen wilde hij weer vast voedsel. Sterkte ermee!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op LucaValentijn

Mijn zoontje ook 8 maanden had dit twee weken geleden ook, er heerste toen ...
Ja had al voorgenomen geen vaste voedsel te geven. Fles vind ik nu even belangrijker. Heb niet echt gehoord dat er buikgriep heerst op kdv. Maar even afwachten hoe ze het nu gaat doen

3 jaar geleden

Hallo mijn zoontje heeft begin januari 3 dagen geweigerd te drinken en wat heb ik gedaan ben naar kinderarts 2 de opinie gaan vragen en nu is hij helemaal genezen ik zou naar een kinderarts gaan spuwen en diarree is niet zo goed voor 8 maanden.

3 jaar geleden

Vooral plassen heel goed in de gaten houden. Dat is erg belangrijk. Het kan makkelijk een virus zijn, maar ze zijn eerder uitgedroogd dan je denkt. Dus heel goed de plasluiers in de gaten houden. En de alertheid. Bij een halve dag geen plasluiers echt aan de bel trekken, op wat voor tijdstip dan ook. Yoghurt en fruit is ook vocht trouwens. Yoghurt is lichter verteerbaar dan melk, dus misschien dat met een beetje suiker erdoor?

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Klopt inderdaad heb vanmorgen gemeten.. toen had ze 37,6 toen ze dus weer g ...
Je hoeft echt geen koorts te hebben ik werk in de zorg en heb zelf altijd het noro virus. En heb dan geen koorts alles je houd niks binnen kotsen en diarree.

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Maar dan alleen water of bv 60 cc water doen en dan 1 schepje voeding?
Gewoon tussendoor beetje water aanbieden naast de gewone voeding

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Klopt inderdaad heb vanmorgen gemeten.. toen had ze 37,6 toen ze dus weer g ...
nee hoor, je hoeft geen koorts te hebben bij buikgriep, kan echter wel. Ik werk in de zorg en we zien soms bij infecties ook wel eens ondertemp... maar is nu ook niet het geval. Goed in de gaten houden en hopelijk drinkt ze snel, anders gewoon contact opnemen

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Gewoon tussendoor beetje water aanbieden naast de gewone voeding
dat zou ik al helemaal niet doen, dan neemt ze straks haar flesjes niet waar voedingstoffen in zitten

VRIEND

3 jaar geleden

Na 2 uur vanmorgen geslapen te hebben ( plas luier) heeft ze eerst flesje gehad met 70cc + 1 schepje... daarna nog flesje 60 cc water... dit allemaal binnen gehouden... half uur daarna flesje van 90 cc +2 schepjes gehad daarna weer diarree.. en nu slaapt ze weer sinds 14.30

3 jaar geleden

Vaker kleinere flesjes aanbieden ipv grote hoeveelheden, wel melk. Was bij onze oudste tenminste het advies. Beterschap!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Vaker kleinere flesjes aanbieden ipv grote hoeveelheden, wel melk. Was bij ...
Dankjewel! Het zijn inderdaad kleine flesjes geworden... nu afwachten hoe ze de nacht gaat doen

3 jaar geleden

Vraag eens naar huisarts naar rota virus. Niet om je ongerust te maken maar ons meisje heeft een week in het ziekenhuis in isolatie gelegen omdat ze behoorlijk uitgedroogd was door het rota virus. Bij haar begon het ook met enorme hoeveelheden braken (wel 10x in 10 min.). Later kwam er ook waterdunne diaree bij tot wel ruim 30 waterdunne diareeluiers per dag en dan enorme hoeveelheden dat ik haar compleet kon wassen en omkleden. Sliep ook heel erg veel. 23 van de 24 uur denk ik wel. Advies huisarts was iedere 10 min. dag en nacht 10cc geven. Dit heb ik 2 volle dagen en nachten gedaan maar helaas was het dwijlen met de kraan open (nog tijdens het drinken hoorde ik het er aan de onderkant uitstromen) en is ze toch uitgedroogd geraakt en meteen opgenomen. Ze huilde helemaal niet meer met traantjes, had geen enkele plasluier meer, was extreem moe (sliep alleen nog maar), zag lijkbleek, geen speeksel meer en was ook behoorlijk afgevallen. Voor die tijd al 2x bij huisarts geweest en 1x huisartsenpost maar steeds moesten we maar afwachten want ze had nog wel een enkel traantje, of 1 heel klein plasje in de luier op de dag enz enz.. en ik zag t met de dag achteruit gaan. Echt luisteren naar je eigen gevoel en je niet laten afschepen hoor! Houdt goed de plas, traantjes enz in de gaten. Zolang ze dat nog hebben zijn ze iig op dat moment nog niet uitgedroogd.

3 jaar geleden

Bij ons was het een reactie op voedsel. Dus vast voedsel wat er uit kwam wel na de fles pas maar lag niet aan de fles (maar bij ons aan ei)

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Dankjewel! Het zijn inderdaad kleine flesjes geworden... nu afwachten hoe z ...
Hoe gaat het nu met je meisje?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Hoe gaat het nu met je meisje?
Ze heeft niet meer gespuugd gelukkig. En houdt alles nog goed binnen vannacht wel nog natte poep luier.. en wat verhoging.. nog veel aan het slapen, maar ze heeft vannacht ook goed geslapen wij hebben dr uiteindelijk maar keer wakker gemaakt om te kijken of ze plas luier had en nog wat te drinken gegeven. Ze moet toch ergens van aansterken. Hopelijk gaat het vandaag weer beter.. zodat ze morgen ook weer meer in haar doen is