26 Reacties

6 jaar geleden

Waarom moesten jullie het extra water afbouwen? Zoals ik het lees hielp het wel? Hier geven we ook extra water en het helpt super, ook tegen krampjes. Bij het cb zeiden ze niet doen maar onze huisarts zei dat het prima was omdat de darmen dan beter doorspoelen 😊

6 jaar geleden

Wij hebben en tijdje extra water en een druppel olijfolie toegevoegd aan de fles. Moet wel zeggen dat ie toen al 6mnd ofzo was, maar dat hielp wel.

6 jaar geleden

Wij hebben in de kraamweek al een druppeltje olijfolie gegeven. Gewoon op een theelepeltje. Werkte fantastisch.

VRIEND

6 jaar geleden

Ons meisje poept ook heel slecht.. de eerste dagen kwak er wel poep maar toen gaf ik nog borstvoeding, sinds ik helemaal over was naar flesvoeding kwam het maar moeilijk op gang. Je zag echt aan dr als ze moest poepen , het zit dan ook helemaal vast. Nu sinds vandaag zijn we water bij de fles gaan doen.. dit maakt het gelijk losser, en ons gevoel zegt dat we dit even blijven toevoegen tot dat het voor haar genoeg is en ze zelf weer beter kan poepen.. maar voor nu helpen we nog een beetje. Ik zou zeggen, volg je gevoel. Want die is altijd het beste!! Succes. Ze is trouwens 3 weken

6 jaar geleden

Wij hadden dit in het begin ook met onze kleine man. Hier staken we om de dag een glycerine stopje voor baby's. Dit had de kinderarts voorgeschreven. Nadien zijn we overgeschakeld op 1/3 (180ml) van de voeding met Hépar water op aanraden van de vroedvrouw. Na 2-3 weken nog 1/6 (120ml)van de voeding met Hépar. Deze week gaan we dit opnieuw afbouwen naar 90ml per dag. Hij heeft nu om de dag een kaka momentje. Er komt dat in een keer wel heel veel uit!

6 jaar geleden

Dit klinkt misschien heel onnatuurlijk maar olijfolie op een wattenstaafje en dan in het poepertje (niet te diep gewoon net zoals met een thermometer). Je kan de olijfolie ook ietsjes verwarmen. De poep vloeit er zo uit

6 jaar geleden

Klinkt gek...maar iets van oorontsteking? Door de druk kan dat ook extra zeer doen....

6 jaar geleden

Ons meisje was ook verstopt, hiervoor de huisarts gebeld (omdat alleen andere voeding + extra water bij ons ook niet voldoende hielp, ontlasting bleef hard...) wij hebben lactulose gekregen! Dit samen met de andere voeding werkt perfect.

6 jaar geleden

Ik geef onze dochter als ze moeilijk kan poepen vaak 2 of 3 lepeltjes water. Ze is nu 6 weken

VRIEND

6 jaar geleden

Wij hadde het zelfde probleem ook veel krampjes toen heeft ze medicijn gekregen voor de spruw dat vermoedde ze sat ze dat had en dat werkte laxerend sinds dien geen problemen meer gehad anders zou ze na de kinder arts moeten voor een of ander laxeer middel weet de naam jammer genoeg niet veel succea

6 jaar geleden

Bedankt allemaal! Het CB had ons inderdaad verteld af te bouwen met water. Toen we merkten dat ze weer moeilijker tot niet kon poepen hebben we inderdaad gewoon weer extra water erbij gedaan. Morgen toch maar de huisarts bellen dan

6 jaar geleden

Goedeavond mama Hippo.. Ik gebruik voor mij dochter gewonen nutrilon.. En zij wel gepoep.. Kunt u even proeven met deze nutrilon

6 jaar geleden

Wij gebruiken als het nodig is hele lichte venkelthee. 10ml per dag werkt bij ons al goed. Heel lichtjes maken en alleen wanneer nodig. Vroeger was dit het trucje alleen tegenwoordig mogen ze het niet aanraden omdat de darmpjes er lui van kunnen worden als je teveel en te vaak geeft. Maar niks met te ervoor is goed dus ja.. mijn vriend en ik kregen t vroeger ook en onze darmen werken helemaal prima 😊

6 jaar geleden

Had mijn zoontje ook. Ben johannesbroodpitmeel bij de voeding gaan doen en een uur na die fles een gigantische poepluier zonder keutels en sindsdien iedere dag netjes 1 normale poepluier waar ik evht heel blij mee ben want dat is zo zielig.. het is het proberen bij jou misschien ook wel waard

6 jaar geleden

kleine van mij is nu 7 weken. ook hij poepte meestal elke 4 dagen. over gestapt naar hero comfort en nu poept hij meestal wel om de dag. en zijn poep ziet er heel normaal uit . hiervoor waren het echt spuitluiers

6 jaar geleden

Onze kleine meid poepte ook keuteltjes echt heel zielig. Wij hebben toen lactulose voorgeschreven gekregen van de kinderarts. Hierdoor is haar ontlasting dunner geworden. Ze moet nog wel persen klein beetje. Ze krijgen er geen luie darmen van. Ik ben nu aan het afbouwen en dat gaat ook goed gelukkig !

6 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook moeilijke ontlasting, nu lees ik dat sommige water bij de fles doen.. hoeveel cc water voeg je er dan bij toe?

6 jaar geleden

Reactie op Aatje88

Ons zoontje heeft ook moeilijke ontlasting, nu lees ik dat sommige water bi ...
Wij deden 10 a 15 cc

6 jaar geleden

Hepar water gebruiken!!! Helpt echt goed!!

5 jaar geleden

Maandag toch maar eens de huisarts bellen voor lactulose. Ons mannetje van bijna 7 maanden poept nu 4 dagen al niet... Toen we alleen bv gaven had hij dagelijks een goede dunne poepluier. Sinds we gestart zijn met vaste voeding steeds problemen. We zijn nu terug op alleen bv maar ben bang dat hij tekort komt hiermee. Over 2 maanden stopt mijn kolfrecht op het werk dus voel de deadline om dan goed op weg te zijn met maaltijden. Arme kleine jongen...