8 Reacties

VRIEND

茅茅n jaar geleden

Mijn dochtertje van 2.5 jaar eet ook slecht avondeten, hier krijgen we er vaak nog wel wat in (bv witte pasta of een wrap zonder iets erop), maar de gezonde groenten laat ze staan.. ik probeer mezelf gerust te stellen met gedachten dat ze wel goed fruit/havermout/boterhammen eet en soms eet ze nog wel eens een paar happen soep, wat plakjes komkommer, avocado of spinazie a la creme door de pasta.. ik hoop maar dat dat genoeg is..

茅茅n jaar geleden

Reactie op mama-irt

Mijn dochtertje van 2.5 jaar eet ook slecht avondeten, hier krijgen we er v ...
Fijn dat ze soms toch iets wil! Mijn zoontje kan zo 6 of 8 boterhammen op een dag op, maar of dat nou alle voedingsstoffen haalt 馃様

VRIEND

茅茅n jaar geleden

Reactie op momofdjaivey

Fijn dat ze soms toch iets wil! Mijn zoontje kan zo 6 of 8 boterhammen op e ...
heb je al eens komkommers / wortels gegeven in een bakje terwijl ze tv kijken? dat werkt hier ook niet altijd maar soms wel en dan is het minder erg dat ze niets tijdens avondeten eet ;)

茅茅n jaar geleden

Reactie op mama-irt

heb je al eens komkommers / wortels gegeven in een bakje terwijl ze tv kijk ...
Ja werkt helaas ook niet 馃様 krijg er met moeite banaan in.. dus hij eet eigenlijk vaak alleen brood, fruitzakje gelukkig wel dus iets van fruit, en rijstwafels

VRIEND

茅茅n jaar geleden

Reactie op momofdjaivey

Ja werkt helaas ook niet 馃様 krijg er met moeite banaan in.. dus hij eet ei ...
Zo lastig :( helaas heb ik verder dus ook niet echt tips, maar je bent in ieder geval niet de enige.. onlangs sloot ik aan bij peutercursus van ggd en daar waren ook papa's en mama's van peuters die amper avondeten/groenten aten.. het komt dus veel voor

茅茅n jaar geleden

Reactie op mama-irt

Zo lastig :( helaas heb ik verder dus ook niet echt tips, maar je bent in i ...
Jaaa heel lastig 馃様 Dankjewel voor je reactie in iedergeval! Oh echt, ja zijn dus veel he! Zo balen 馃様

茅茅n jaar geleden

Is er een mogelijkheid om hem 's middags warm te laten eten? Misschien is hij s avonds gewoon te moe en heeft hij al te veel andere dingen binnen om goed te eten.

茅茅n jaar geleden

Fruit-/groentespreads op brood? (Koude) verse soep bij de lunch ? Vers fruit door yoghurt? Knijpfruitjes waar stiekem ook groenten in zitten ?(zijn er van verschillende merken) Ook andere trucjes geprobeerd? Hem mee laten helpen met groenten snijden bijv, uit 2 groenten laten kiezen wat hij wil, of leuke vormpjes er van maken (dat laatste is niet echt mijn stijl, maar ik lees wel eens dat het helpt) Hier wordt ook slecht avond gegeten door de peuter. Hij krijgt gelukkig wel veel fruit binnen, genoeg zuivel en brood. Wat hij vaak wel eet: Volkoren macaroni/volkoren wrap zonder iets erop, koude sperzieboontjes (zowel vers als uit een potje) , gebakken aardappelen. Gelukkig gaat er zo nu en dan ook iets anders in, maar vaak is het strijd! De boontjes geef ik ook wel eens overdag, uit een bakje want dat is 'speciaal' en dan is het echt een snack voor hem. En soms eet hij ook 3 dagen boontjes achter elkaar. Niet ideaal, wel vitamientjes.