13 Reacties

3 jaar geleden

Ik vraag me juist af of mijn zoontje niet teveel eet, haha. 8 1 boterham en 150 ml kv 10 fruit 12 Twee boterhammen 15 tussendoor 17.30 groente en Griekse yoghurt 19 fles van 180 ml kv Zou denk ik je gevoel volgen. Mijn zoontje beweegt super veel op een dag, dus ik denk dat hij daardoor ook wat meer nodig heeft.

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet op een dag: 8:00. 150cc kv pap 10:00 fruithap 12:00 1,5 sneetje boterham 15:00 bakje yoghurt/soepstengel 17:30 warm eten 19:30 fles waar hij de laatste tijd nog maar 60 cc van drinkt. Tussendoor water Hij komt vaak nog wel in de nacht voor een flesje. Ik heb het idee dat mijn zoontje mischien te weinig drinkt🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Mijn zoontje eet op een dag: 8:00. 150cc kv pap 10:00 fruithap 12:00 1,5 sn ...
Zoals ik het zo lees komen onze eetschema’s ongeveer wel overeen qua hoeveelheid. Heb je al rooibosthee geprobeerd? Ik maak ook wel eens smoothies die ik aanleng met wat water!

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Zoals ik het zo lees komen onze eetschema’s ongeveer wel overeen qua hoevee ...
Ow ja sorry, hij krijgt idd tussendoor soms thee/melk bij zijn boterham.

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet op een dag: 8. 90 fles + 3 10. 1 boterman en water 12. 1 boterham en water 14. Fruit 15. Tussendoortje 17 avondeten 19/19.30 pyjamapapje 250 ml En kan altijd bij zijn waterfles als die dat wilt

3 jaar geleden

Eetschema van ons zoontje: 6.30 180 ml kv 8.30 boterham (Het ontbijt is in 2 delen vanwege vroeg naar de opvang, zo heeft ie toch wat ontbeten maar hoef ik in de ochtend niet de tijd uit te trekken voor een hele boterham) 12.00 fruithapje 14.00 soep met een boterham 16.00 180 ml kv Tussendoortje soms 18.30 “avondeten” De soep in de middag hebben we sinds een maandje ongeveer. Wij vonden het zoveel brood want aan 1 sneetje had hij niet genoeg. Dit gaat perfect tot nu toe.

3 jaar geleden

Tijden ligt er bij ons helemaal aan hoe laat hij wakker wordt (vanochtend sliep hij uit tot 9.45 😅) maar dit eet hij ongeveer: Fles 180 1-2 stuks fruit 1-1,5 boterham Fles 180 Soms iets van maisvingers, gepofte spelt, rijstwafeltjes, komkommer of tomaat tussendoor Avondeten Fles 180 Tussendoor drinkt hij slokjes water en thee, nog niet superveel

3 jaar geleden

Reactie op jipp

Eetschema van ons zoontje: 6.30 180 ml kv 8.30 boterham (Het ontbijt is ...
Mag ik vragen hoe je soep maakt? Ivm de bouillon enzo. Ben wel benieuwd, wil dit ook graag proberen!

3 jaar geleden

Reactie op Beertje1993

Ik vraag me juist af of mijn zoontje niet teveel eet, haha. 8 1 boterham e ...
Onze dochter eet eigenlijk precies hetzelfde! Ze wordt 4 mei 1 jaar. Ze krijgt sinds deze week halfvolle melk ipv kv, dit gaat ook prima. Tussendoor drinkt ze ook nog 2 a 3 tuitbekers water of thee, bijna leeg. Wij vragen ons wel eens af of ze niet teveel drinkt.... Ben van plan om binnenkort de ochtend fles af te bouwen en een boterham erbij te doen 's ochtends.

3 jaar geleden

Reactie op TinekeM

Onze dochter eet eigenlijk precies hetzelfde! Ze wordt 4 mei 1 jaar. Ze kri ...
Ah goed om te horen! Doe je de melk uit de fles ook? Of uit een beker?

3 jaar geleden

Reactie op Beertje1993

Ah goed om te horen! Doe je de melk uit de fles ook? Of uit een beker?
Nog gewoon uit haar fles, open beker lukt nog niet, oefenen we wel wat mee, maar dan gaat alles ernaast 😁

3 jaar geleden

Reactie op TinekeM

Nog gewoon uit haar fles, open beker lukt nog niet, oefenen we wel wat mee, ...
Oh ja. Hier net zo. Munchkin wil ook niet echt, haha

3 jaar geleden

Reactie op Beertje1993

Oh ja. Hier net zo. Munchkin wil ook niet echt, haha
Ja lastig.. We hebben meerdere verschillende tuitbekers, een met ritje en dat gaat nu ook prima. Nu de gewone beker nog... Blijven oefenen 😅 Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik er 's morgens ook weinig geduld voor heb als ik naar het werk moet.. Dan oefen ik wel als ik vrij ben of in de weekenden 😉