40 Reacties

3 jaar geleden

Onze zoon is van 6 mei en doet dit ook nog niet. Hij tijgert wel en gaat soms in de kruiphouding staan en dan laat hij zich vallen. Wel deed hij zich in bed optrekken en aan mijn handen. Geloof dat hij het nut er niet van inziet en denkt bekijk het maar 😂

3 jaar geleden

Lopen wordt vaak verwacht rond het 1ste levens jaar of daarna......dus no worries! Luna staat graag en oefent met vallen op haar billen en optrekken....omdat ze het kruipen nog echt niet snapt....en soms frustreert ze enorm omdat ze wel wil kruipen en dat dus niet lukt!

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde hoor! Alle kindjes doen het in hun eigen tempo! Geen probleem dus. Onze zoon is van 7 mei en doet precies hetzelfde als die van jou!

3 jaar geleden

Hier 7 mei en doet ook precies hetzelfde als die van jou. No worries komt vanzelf!!

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Lopen wordt vaak verwacht rond het 1ste levens jaar of daarna......dus no w ...
Mijn dochter ook woest als ik haar op de buik leg hahaha.. gillen gillen omdat ze het niet snapt

3 jaar geleden

Mijn dochter van 10 maanden is pas net begonnen met kruipen (tijgeren), zitten en lopen is hier echt nog niet aan de orde. Dat komt wel zodra zij er aan toe is! Elk kindje doet zijn/haar ding op hun eigen tempo en wanneer ze er klaar voor zijn. Waarschijnlijk doet jouw zoontje weer hele andere dingen die de "lopers" nog niet doen. Mijn ervaring is inmiddels dat mijn dochtertje cognitief verder is dan de baby's die motorisch snel zijn. Dus ik zou me niet druk maken!

3 jaar geleden

Nee ook nog niet. Mensen vergelijken teveel. Als ze vragen wat mijn dochter al kan zeg ik: hele zinnen praten en paardrijden 🤣

3 jaar geleden

Hier ook een dochter van 4 mei. Rolt alleen van rug naar buik. Kruipt niet. Trekt zich soms op aan de spijlen van de box en gaat dan op de knieën zitten. That’s it. Ik word soms ook moedeloos van al die vrolijke berichtjes van mijlpalen enzo.

3 jaar geleden

Ik denk dat het eerder uitzondering dan regel is als kindjes met deze “leeftijd” al kunnen lopen. Maak je geen zorgen! Het kan morgen ineens allemaal anders zijn. Met kerst kon onze dochter nog niet kruipen en kon ze alleen nog rollen. Nu kan ze zelfstandig in zit stand komen, kruipen, op de knieën zitten en staan met ondersteuning. Wat ze vandaag niet kunnen, kunnen ze morgen ineens wel😅

3 jaar geleden

Mijn zoontje kon eerst nog helemaal niks qua zitten/kruipen/staan/lopen. Mijn zoontje is van 17 mei en kan nu ongeveer een maand kruipen, lopen aan de hand deed die een week voordat die kon kruipen en nu een week trekt die zich aan alles op. Het is gewoon afwachten je kind ontwikkeld zich op zijn manier. Ik dacht ook is me kind nu zo langzaam, maar nu gaat alles super snel waardoor hij ook een paar dagen onrustig was met slapen. Ik ken zat kindjes die al tandjes hebben, mijn zoontje heeft der nog geen 1

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ja herkenbaar! Dankje voor je berichtje. Ik zei vandaag nog tegen mijn man ...
Mijn zoontje heeft dat ook, vind de kleinste dingetjes op de grond/dienblad en raakt dat aan met 1 vingertje, ook kiekeboe, hem laten schrikken en verstoppertje vind die leuk, ieder kind doet het anders

3 jaar geleden

Ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen tempo! Voor lopen staat ongeveer anderhalf jaar. Dus hij heeft nog alle tijd, hoor! :)

3 jaar geleden

Ja echt geen reden om je zorgen om te maken, 9 maanden is eerder uitzondering, dat is echt heel vroeg! Gemiddeld begint lopen meer rond 12-15 maanden. En je vertelt altijd de dingen die je baby goed kan, bij de een is dat lopen, bij de ander spelletjes spelen of brabbelen. Allemaal op zijn of haar tijd 😊

3 jaar geleden

Mijn zoontje loopt al vrij goed. Alleen nog niet los. Maar kletsen doet hij nog maar vrij weinig. Het is maar net waar ze in willen ontwikkelen denk ik

3 jaar geleden

Reactie op c-licious

Die van mij is zo lui, die kan niet eens kruipen. Begin me af en toe zorgen ...
Hier ook. Is ook te lui.... Interesseert hem niet

3 jaar geleden

Onze kleine (van 9 mei) was ook alleen maar liggen en rollen, wel wat tijgeren maar verder nada zin in bewegen, de luiwammes. Zette je haar neer op der kont liet ze zich gewoon achterover vallen, terwijl we wiaten dat ze zelf kon zitten... wou ze gewoon niet. Toen hebben we grote klim blokken gekocht voor haar en opeens dik klimmen, ze zit nu opeens zelf en strekt nu ook der beentjes met klimmen en soort van probeert te staan. Ze wil nu ook steeds op mij klimmen, en alles wat een kussen ofzo is, is voor haar nu een klimblok waar ze bovenop moet 🤣

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Wumi

Onze kleine (van 9 mei) was ook alleen maar liggen en rollen, wel wat tijge ...
Leuk idee! Waar zijn de klimblokken van? En wat voor soort box is dat?

3 jaar geleden

Dat gaan ze allemaal op hun eigen moment doen :) Nu al lopen is ook wel heel belastend voor de beenspieren dus ik zou me geen zorgen maken als er nog niet gelopen wordt. Mijn dochtertje staat nu tegen de bank en trekt zich op. Mijn zoontje liep rond het jaar.

3 jaar geleden

Reactie op c-licious

Die van mij is zo lui, die kan niet eens kruipen. Begin me af en toe zorgen ...
Hier ook. Ze rolt, blijft zitten bij neerzetten maar verder nog niet. Volgens cb was dit prima voor 9 maand.

3 jaar geleden

Reactie op Roosjee7

Hier ook. Ze rolt, blijft zitten bij neerzetten maar verder nog niet. Volge ...
En toch maak ik me, hoe dichter ze bij de 10 maanden komt, steeds meer zorgen. Vind het ook gewoon heel jammer ofzo.