29 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook nog steeds een fles voor het slapen gaan en in de nacht ook. Ook nog eens eens slechte slaper vanaf het begin. Ik volg.

3 jaar geleden

Ons dochtertje is ook 14 maanden en krijgt nog een avondfles! Niet zozeer omdat ze het nodig heeft maar omdat het echt even haar rustmomentje van de dag is. CB gaf ook bij ons aan dat het niet erg is en zolang ze hem wilt ze hem gewoon mag krijgen. Niks aan de hand dus! Dochter van mn beste vriendin is ook 14 maanden en zij krijgt hem ook nog. Ons buurjongetje van 14 maanden krijgt hem ook nog

3 jaar geleden

Ooh mijn dochter krijgt ook nog een avond fles. Tips om af te bouwen heb ik niet. Ze drinkt wel al minder van de fles dan ze deed. Dus ik denk dat ze zelf langzaam aan het afbouwen is. Maar voor haar is dit het bed ritueel. En ik vind het zelf ook nog wel lekker even dat momentje samen🙈

3 jaar geleden

Maar waarom wil je hem afbouwen? Het kan geen kwaad en als hij hem nog graag wilt en nodig heeft is er toch niks aan de hand? Ik vind het zelf nog een fijn momentje

3 jaar geleden

Oh wij geven ook nog 's avonds een fles hoor. 's Morgens ook trouwens. 's Morgens meer uit gemak en in de avond even een rustmomentje. Slaapt als een roos, dus vind het eigenlijk wel prima zo🤭

3 jaar geleden

Elke avond gewoon een avond fles. Zoontje is nu 15 maanden en hij wordt er nog steeds wild van als die de flesje ziet. Heel soms geef ik hem zelfs ene flesje van 90 rond 23 omdat zijn luier vaak heel nat is rond dat tijdstip. Hij drinkt ook best veel

3 jaar geleden

Wij ook nog s avonds, heerlijk momentje zo! We geven nu wel halfvolle warme melk

3 jaar geleden

Maar waarom wil je hem afbouwen? Het kan geen kwaad en als hij hem nog graa ...
Uiteindelijk zullen ze toch zonder fles moeten in slapen en aangezien ons manneke al best veel eet overdag ik dacht dat we deze onderhand wel eens weg mogen gaan laten😊 Ook een beetje de onzekerheid die tegenspreekt denk ik. Hoor veel moeders die allemaal allang geen avond fles meer geven. Maar zo te zien zijn er genoeg die dit dus ook nog steeds doen!

3 jaar geleden

Jaa hier ook nog hoor. Vind het een fijn rust momentje. 180 ml havermelk krijgt ze. Waarom zou je willen stoppen? Vriendin van mij haar zoontje drink ook nog lekker warme melk voor t slapen. Hij is 3. Kan geen kwaad! Eventueel kan je de fles aan hem geven en drinkt hij hem zelf in bed, waarna hij in slaap valt. Werkt voor sommige kindjes prima!!

3 jaar geleden

Wij hebben die laatste fles geruild voor een bakje yoghurt. Dat is nu het laatste wat hij eet voor we naar boven gaan en was meteen de eerste dag en nacht goed. Toetje gaan we wellicht verplaatsen naar iets eerder maar nu is eigenlijk heel fijn!

VRIEND

3 jaar geleden

Mij zoontje van 15 maanden krijg ook nog steeds zijn avond flesje met pyjamapap er in zolang hij het nodig heb vind ik het goed, en stiekem vind ik het zelf ook nog lekker zo me zoontje tegen me aan en zijn flesje drinkt ze groeien zo hard dus ik geniet daar nog ff lekker van

3 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Wij ook nog s avonds, heerlijk momentje zo! We geven nu wel halfvolle warme ...
Idd hier ook een flesje maar dat halfvolle melk in de ochtend ook voor de boterham beetje warm gemaakt verder eet hij met de pot mee.. het cb zegt hier 350 ml zuivel op een dag dus die fles kan geen kwaad lijkt mee.

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 14 maanden krijgt ook nog steeds avond fles. We beginnen in de ochtend met de fles, en eindigen met de fles voor het slapen gaan. Hij krijgt daarvoor nog avondmaal, gevolg met toetje (kwark of yoghurt) daarna nog de fles voor het slapen..ik maak dan 120 - 150cc klaar. Afhankelijk hoeveel hij gegeten heeft drinkt hij de fles op. Wat hij laat staan is prima. Hij slaapt ook van 7 tot 7. Dus die fles blijf ik wel geven hoor! Ik heb letterlijk tegen CB gezegd: ik kijk naar wat mijn kind nodig heeft. Als hij 3 tot 4 flessen wil, blijf ik geven. Hij loopt zoveel en is zo actief, geeft het goed aan wat hij wil. Snap dat jullie denken teveel melk, maar ik vind van niet!

3 jaar geleden

Wij geven ook nog in de ochtend en in de avond een fles. Was prima volgens CB. Als ze 18 maanden zijn dan moesten we pas afbouwen… en afbouwen kan door eerst normale melk te geven en die eventueel op te warmen en dan steeds minder te geven en dan ipv fles idd toetje ofzo zodat je wel aan 300 ml zuivel komt per dag

3 jaar geleden

Reactie op DaniekvDijk

Uiteindelijk zullen ze toch zonder fles moeten in slapen en aangezien ons m ...
Bedoel je met “zonder fles moeten in slapen” dat hij de fles nodig heeft om in slaap te komen omdat het anders niet lukt? Ons zoontje is 14,5 maand en krijgt voor het slapen gaan ook nog een flesje warme melk. Puur om even tot rust te komen, ik denk niet dat hij hem verder nodig heeft qua voeding oid. Hij is zo actief en nog zo vrolijk bij het naar bed gaan. Het flesje is even een momentje van rust, 10/15 minuutjes drinken/zitten en dan lekker slapen. Werkt hier heel fijn. Toen ik dit vertelde aan het CB zei ze “helemaal goed, ik drink ook nog een kopje thee voordat ik ga slapen..”.

3 jaar geleden

Reactie op MOMMYOFC

Bedoel je met “zonder fles moeten in slapen” dat hij de fles nodig heeft om ...
Als we hem geen flesje geven voor het slapen gaan krijgt hij sowieso honger en gaat hij niet slapen voordat hij een flesje heeft gehad. Ook als we 150cc geven hij dus snachts echt komt van de honger. Onze Lux is ook echt heel actief en staat heel de dag aan dus hij verbrand natuurlijk ook heel veel!

3 jaar geleden

Hoe doen jullie het in combinatie met tandenpoetsen? Het flesje melk is onderdeel van het slaapritueel. In het donker in de stoel op z'n kamertje (fantastisch momentje!). Alleen... Na het tandenpoetsen. En dat is natuurlijk wat krom, eerst poetsen en dan een fles melk erin. Ik vind de fles prima en wil hem er graag inhouden. Wanneer dan de tanden poetsen? Daarna is het hele effect van het rustmoment weg, bij tandenpoetsen is er geen rust namelijk haha

3 jaar geleden

Of gewoon proberen natuurlijk! Eventueel beneden geven. Denk dat ik dat ik dat maar gewoon eens ga proberen :) ben nog steeds wel benieuwd hoe jullie het doen!

3 jaar geleden

Wij zijn de laatste fles gaan mengen met gewone melk. Steeds meer gewonen melk gaan gebruiken. Nu gewoon en klein flesje gewone melk voor het slapen gaan

3 jaar geleden

Ja hier 2 flessen nog in de ochtend en avond. Hij mag drinken hoeveel die wil. Ik vind die flessen nog heerlijk, lekker rust momentje voor ons beiden voordat de heftige dag begint en om hem weer rustig af te sluiten. Die van ons zit nooit stil, dus ik zou dat ook heel erg missen als we ze weg laten. Bij ons eet ie overigens ook veel overdag, maar maak me er geen zorgen over. Hij groeit goed op de curve en stopt zelf met drinken als ie genoeg heeft