31 Reacties

4 jaar geleden

Ik zit op volledige omneo voeding omdat die van mij op de gewone nutrilon niet kon poepen en behoorlijke krampen had. Eerste dagen werd iets erger en daarna ging ie als een trein. En voelt zich prima erbij

4 jaar geleden

Reactie op TessaK

Ik zit op volledige omneo voeding omdat die van mij op de gewone nutrilon n ...
Poept nu 1 keer per dag. En heel soms zit er een dag tussen

4 jaar geleden

Wij hebben eerst alleen omneo gegeven omdat ons meisje ook te harde ontlasting had. Nu gaan we de omneo afbouwen en geven nog maar 1 schepje per voeding.

4 jaar geleden

Dit had onze dochter ook. Ook wij hebben deze verhouding gegeven. Na 1.5 week heb je zeker resultaat, echt even volhouden maar geloof mij je krijgt er een heel ander kind door! Onze dochter poepte ook 1x in de 4a5 dagen.. nu iedere dag of om de dag. Inmiddels zijn wij weer aan het afbouwen.

4 jaar geleden

Reactie op mss-24

Wij hebben eerst alleen omneo gegeven omdat ons meisje ook te harde ontlast ...
Ben benieuwd waarom je de Omneo afbouwt? Wij zitten nu nog op volledig omneo

4 jaar geleden

Onze zoon had dit ook. Wij waren uiteindelijk tevreden met om de dag poepen met 3 schepjes Omneo en 2 schepjes Nutrilon. Nu toevallig opgebouwd naar 180cc en doen nu 3 om 3 schepjes, maar is wel weer even wennen voor hem. Ook weer scheetjes, huilerig en krampjes. Na uiterlijk 2 weken moet het weer gewend zijn.

4 jaar geleden

Reactie op LKM_

Onze zoon had dit ook. Wij waren uiteindelijk tevreden met om de dag poepen ...
Ja met om de dag poepen zouden wij ook heel blij zijn! Zijn jullie meteen gestart met 3 Omneo en 2 Standaard of dit opgebouwd? En duurde het bij jullie na de overstap dusnm ongeveer 2 weken. Zo zielig mannetje zo. Wordt ook wakker van krampjes steeds en slaapt daardoor minder en erg moe😔

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook heel weinig ontlasting. Ze heeft een periode zelfs bijna 2 weken niet gepoept. Ze heeft hier echter geen last van. Ik ben op het internet een site tegengekomen met een buik massage om de ontlasting te stimuleren. Er staat een filmpje bij hoe je dit moet doen. Bij mijn dochter hielp dit echt. 1 keer een kwartier na de massage ontlasting gehad en zelfs een keer tijdens. Wie weet, misschien het proberen waard😊 https://floortuinstra.nl/nl/tuina/baby-obstipatie-in-1-minuut-oplossen/

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn dochter krijgt ook omneo. Prima ontlasting sinds ze deze melk krijgt . 1 tot 3 keer per dag . Ook minder krampjes . Wij doen volledig omneo. Bij Nutricia kreeg ik het advies om niet mengen . Sowieso zeker een week of 2 de tijd geven om te wennen aan de voeding

4 jaar geleden

Reactie op LL1991

Mijn dochter heeft ook heel weinig ontlasting. Ze heeft een periode zelfs b ...
Oeh!! Ga meteen even kijken en morgen uitproberen! Bedankt!

4 jaar geleden

Reactie op GWE

Mijn dochter krijgt ook omneo. Prima ontlasting sinds ze deze melk krijgt . ...
Ja daar hoorde ik wisselende verhalen over. De ene keer meldt nutricia dat mengen prima kan en andere keer geven ze het advies om het niet te doen. Zal wel even 2 weken aankijken met 2 schepjes en anders ophogen naar 3 omneo.

4 jaar geleden

Reactie op LL1991

Mijn dochter heeft ook heel weinig ontlasting. Ze heeft een periode zelfs b ...
Hoe lang en hard masseer jij? Er staat 1 minuut en best wel induwen de buik maar vind het op het filmpje wel meevallen 🙈

4 jaar geleden

Lukt het triggeren met een thermometer ook niet? Dat deden wij nog wel eens als er wat vast zat. Erin en beetje wiebelen

4 jaar geleden

Ja met om de dag poepen zouden wij ook heel blij zijn! Zijn jullie meteen g ...
Wij deden het eerst andersom, net zoals jullie nu doen op aanraden van het cb. Dat was soms nog om de twee dagen poepen en de dag ervoor veel krampjes en persen. Maar wij hebben denk ik na een week al een schepje extra vervangen door omneo en toen merkten we wel beter verschil. Er staat twee weken voor om aan andere voeding te wennen, maar met omneo zou je wel eerder resultaat moeten hebben (volgens Nutrilon zelf).

4 jaar geleden

Reactie op Summer2020

Lukt het triggeren met een thermometer ook niet? Dat deden wij nog wel eens ...
Wel geprobeerd, maar ontlasting is niet hard maar gewoon zacht en geel maar laat gewoon heel lang op zich wachten.

4 jaar geleden

Hoe lang en hard masseer jij? Er staat 1 minuut en best wel induwen de buik ...
Ik druk met mijn handpalm wel wat dieper in haar buik. Ze ligt er altijd bij te lachen, dus ze vind het niet vervelend wat ik doe 😄 Vaak draai ik met mijne beide duimen ook nog over haar buik. Ik doe dit wanneer ik met haar op de grond aan het spelen ben, en dan herhaal ik de massage meerdere keren.

4 jaar geleden

Wij hadden precies het zelfde we zijn in 3 stappen op de omneo overgegaan 1 op 3 2 op 3 en dan volledig omneo ,dat in combinatie met de dr browns flessen ipv de s fles van difrax waren we binnen notime van het probleem af en ook bijna geen krampjes meer

4 jaar geleden

Reactie op LKM_

Wij deden het eerst andersom, net zoals jullie nu doen op aanraden van het ...
Ik ga het één week aankijken inderdaad en anders nog één schepje extra vervangen. Vandaag na heel veel huil, uiteindelijk met flink persen sinds 5 dagen weer ontlasting. Het was niet meer geel/mosters maar voor het eerst groen/bruin, hoort bij flesvoeding las ik!?

4 jaar geleden

Reactie op Veertje89

Wij hadden precies het zelfde we zijn in 3 stappen op de omneo overgegaan ...
En hoe lang hield je aan tussen de ophoging? En hoe snel merkte je minder krampjes en betere ontlasting? Wij gebruiken idd ook de dr brown flessen! Had gehoopt dat de darmen ondertussen wel gewend waren...hij is komende dinsdag 16 weken.

4 jaar geleden

Ik ga het één week aankijken inderdaad en anders nog één schepje extra verv ...
Dat klopt! Door de Omneo is het bij mijn zoontje veel groener en dat is normaal zei het CB :)