42 Reacties

3 jaar geleden

Kijk de aflevering van de keuringsdienst van waarde over flesvoeding. Dan heb je je antwoord😁

3 jaar geleden

Same here, aflevering keuringsdienst van waarde en je weet voldoende. Over 2 weekjes is hij 1 en dan gewoon lekker over op de normale melk🙋‍♀️

3 jaar geleden

Mijn dochter krijgt vanaf tien maanden al geen opvolgmelk meer, puur marketing/geld spel. Onze oma’s weten waarschijnlijk nieteens wat opvolgmelk is🤣🤣 Maar ieder doet waar zij zich goed bij voelt. Onze dochter eet sinds 6 maanden volledig met de pot mee & drinkt daarnaast voldoende.

3 jaar geleden

Aflevering keuringsdienst van waarde gekeken en k wist genoeg. Mijn kleine van bijna 1 (3-05-20) gewoon nr2 blijven geven.. zodra ze 1 is over op koemelk. Alleen maar marketing, het enige verschil bij alle kunstvoeding. Hoe hoger t cijfer, hoe meer suiker er in zit. Echt een aanrader voor elke ouder die kunstvoeding geeft, die aflevering te kijken. Echt een eyeopener!

3 jaar geleden

Niet nodig en ongezond. Enige verschil is het formaat van het schepje. Kijk anders even de aflevering van keuringsdienst van waarde terug.

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Mijn dochter krijgt vanaf tien maanden al geen opvolgmelk meer, puur market ...
Krijgt ze sinds 6 maanden geen borstvoeding of kunstvoeding meer? Of krijgt ze dat er nog naast?

3 jaar geleden

Reactie op MvE

Krijgt ze sinds 6 maanden geen borstvoeding of kunstvoeding meer? Of krijgt ...
Met 6 maanden zijn we begonnen met de pot mee eten en kreeg ze nog maar een klein flesje 120cc voor het slapen. Met 10 maanden oud zijn we volledig gestopt met flesvoeding. Zodra een kind voldoende en gevarieerd genoeg eet halen ze hun voedingstoffen uit hun vaste voeding. We geven enkel nog vitamine d bij. We hebben er totaal niets van gemerkt. Zij eet bv op een dag: Ontbijt 8:30 2sneetjes brood met boter en beleg & een open beker halfvolle melk 10/11:00 2stukken fruit, soms wat yoghurt erbij 12:30/13:00 2sneetjes brood met boter en beleg & een beker melk of thee of vers geperste jus aangelengd met water Soms bakken of koken we nog twee eitjes erbij, dan krijgt ze maar 1sneetje brood erbij 15:00 tussendoortje, Koekje, yoghurtje, stukjes komkommer, tomaatjes, soepstengel, rijstwafel etc 17:00 avond eten, hetzelfde wat wij eten, ik kook sowieso zoutloos. Van asperges tot entrecote eet ze gewoon lekker mee. 18:00 naar bed tot de volgende ochtend Voor het slapen drinkt ze wel altijd nog een paar slokjes, vandaag had ik aardbeien door melk geblenderd, dat vind ze heerlijk! Een beker met water of diksap staat de hele dag ter beschikking. Wij doen er niet al te moeilijk over, ik heb mijn kapsalon aan huis en zoals afgelopen zaterdag als ik snel een boterham tussendoor binnen kom eten, dan pikt ze gewoon nog gezellig met mama een paar hapjes mee.

3 jaar geleden

Bedankt voor de tips om Keuringsdienst van waarde te kijken. Lekker verhelderend 😁👍

3 jaar geleden

Ik wil hier geen discussie starten, maar ben het niet eens met de conclusie van dat programma. Kijk eens op de ingredientenlijst bij nutrilon. Daar staat geen extra suiker bij. Alle suiker komt uit de lactose wat in nature voorkomt in melk. Bij andere merken heb ik gezien dat ze malto dextrine extra toevoegen, maar bij Nutrilon niet. De conclusie dat dus elk merk hetzelfde is, klopt dusnniet. Tevens kan ik met alle eerlijkheid zeggen dat dit programma vaker conclusies trekken die niet kloppen. Het is een keer gegaan over eiwitten waarmee ik werk (productontwikkeling). Ze maken de aflevering zo dat veel belachelijk wordt gemaakt maar nog belangrijker dat de conclusie absoluut niet klopte. Ze halen bij interviews bepaalde zinnen eruit, maar dan niet de zinnen met de eerlijke en duidelijke uitleg. Verder iedereen zijn eigen keuze :-), maar vertrouw niet teveel op media.....

3 jaar geleden

Reactie op BBTV

Kijk de aflevering van de keuringsdienst van waarde over flesvoeding. Dan h ...
Thaaankkss voor de tip! Hoolllyyt **** ik voel me zwaar genaaid gewoon! Me zoontje houd van normale melk, maar ik geef het niet aangezien er wordt gezegd dat het niet mag! Maaaaar nu ik dit heb gezien.... niet eens verschil, ja beetje ijzer nou pfoee.. 🙃

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ik wil hier geen discussie starten, maar ben het niet eens met de conclusie ...
Maar je hoort de heer ook zeggen, dat dus niet alles op de verpakking staat... zodra iemand leest dat er meer suikers in zit wordt het niet verkocht

3 jaar geleden

Reactie op MamavanFrenkie

Maar je hoort de heer ook zeggen, dat dus niet alles op de verpakking staat ...
Als ik naar de hoeveelheid suiker kijk wat er in zit dan verwacht ik geen extra suiker toevoeging bij nutrilon in ieder geval. Ik ga ook binnenkort eens melk proberen. Zou dit iets verwarmd moeten worden?

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Als ik naar de hoeveelheid suiker kijk wat er in zit dan verwacht ik geen e ...
Nee dat verwacht ik ook niet, tot die meneer dus iets zei over een bepaalde ingrediënt wat dus wel in de voeding zit, maar niet op de verpakking vermeld staat. Ik heb laatst toevallig melk gegeven aan me zoontje, omdat die half aan het kwijlen was ik heb dat koud gegeven bij zijn middag broodje, maar in de avond wil ik het wel verwarmen, omdat zijn laatste fles ook warm is. Maar hoelang het verwarmt moet worden of iets echt geeeeen idee haha

3 jaar geleden

Ze zeggen niet dat er suiker in zit. Ze zeggen dat het heel zoet smaakt. Door die zoete smaak raken kinderen gewend aan zoete drankjes en ontwikkelen ze een voorkeur voor drankjes waar suiker in zit.

3 jaar geleden

Je fles hoef je in principe niet te verwarmen. Meeste kindjes vinden dat lekkerder. Daarom doen we dat maar als jou kind het koud kust zou ik jezelf de moeite besparen, haha.

3 jaar geleden

Wij blijven bij 2. Wel overgestapt hadden eerst Nutrilon☺️🙈. Al moet ik zeggen de flessen waren wel fijner, minder klonten.. Maar t is dus zonde van het geld.

3 jaar geleden

Reactie op lennypiepje

Ze zeggen niet dat er suiker in zit. Ze zeggen dat het heel zoet smaakt. Do ...
Zit er wel in hoor 😂 Wij gebruiken AH biologisch 2 en gaan hierna over op echte melk

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ik wil hier geen discussie starten, maar ben het niet eens met de conclusie ...
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik ben met Ties eerst gestart met kruidvat huismerk, hij spuugde hier veel van en het kwam ook geschrift eruit. (Wat ik bij Luca nooit gehad heb) toen over gegaan op omneo nutrilon en dat ging echt super goed. Nu is omneo ook wel voor buikkrampen speciaal. Maar geschrift melk terug spugen lijkt me niet echt normaal.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ik wil hier geen discussie starten, maar ben het niet eens met de conclusie ...
Mee eens! Ik heb de aflevering dan wel niet gezien dus misschien mag/kan ik niet oordelen maar dat idee heb ik dus ook. Zelfde met de consumentenbond, vertrouw ik ook voor geen meter,

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Mee eens! Ik heb de aflevering dan wel niet gezien dus misschien mag/kan i ...
Je hebt het niet gezien? Wat zijn dan je bronnen?