42 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op lennypiepje

Je hebt het niet gezien? Wat zijn dan je bronnen?
Wat boukje88 ook al zegt; de ingrediëntenlijst en de manier waarop mijn dochtertje reageert op bepaalde voeding.

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Wat boukje88 ook al zegt; de ingrediëntenlijst en de manier waarop mijn doc ...
De ingrediëntenlijst is voor 99% gelijk. Kan zijn dat jou kind net die ene is die wel gereageerd op dat kleine verschil. Dat ontkent niemand. Maar dat zijn uitzonderingen en geen regels. Ik hebben dan over de vergelijking Kruidvat standaard versus nutrilon standaard. Omneo/forte of weet ik veel welke varianten zijn hopelijk wel echt wat anders.

3 jaar geleden

Gisteren trouwens wel berekend dat kunstvoeding ah eigen merk nummer 1. Veel goedkoper is dan normale koemelk. Misschien goed om te weten voor wie het niet zo breed heeft!

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ik wil hier geen discussie starten, maar ben het niet eens met de conclusie ...
Precies! De basis ingrediënten zijn het zelfde en de bij ingrediënten zijn van ieder merk anders...net als bij medicijnen (hoofd bestanddeel is het zelfde en de overige bestanddelen zijn per merk verschillend waardoor een product/medicijn duurder of goedkoper is) .... de keuringsdienst beweerd onafhankelijk te zijn maar verstrekken zeer eenzijdige informatie.... als je het bekijkt zoals zij het doen ( ook het voedingscentrum en rivm etc.) Kijken ze naar wat goed is voor het grost van de bevolking...daar valt baby voeding onder, en vanuit de basis elk merk nr.1 en 2 omdat ze zich aan bepaalde kwaliteitseisen moeten houden. Bij ieder voedingsmiddel voor jezelf of voor je kind moet je je bedenken is dit goed voor mij? En niet kijken naar wat een voedingsmiddel wilt uitstralen of wat de buurvrouw beweerd. Ieder mens heeft belangen bij andere gezondheidsvoordelen. Het simpelste voorbeeld: is een appel gezond voor iedereen? Ja zou je denken, en het antwoord is ook ja mits je gezond bent en dus bijvoorbeeld geen allergie voor appels hebt ;-). Een lullig voorbeeld maar wel verhelderend. Overigens spreek ik vanuit mijn vakkennis en niet vanuit feitjes die in tijdschriften te lezen zijn. @boukje88 mooie discussie juist!

3 jaar geleden

Reactie op lennypiepje

Gisteren trouwens wel berekend dat kunstvoeding ah eigen merk nummer 1. Vee ...
Wat is je berekening dan? Ik word dan altijd nieuwsgierig en heb het dus zelf ook uitgerekend. Een pak is 800 gram, en met standaardschepjes van 4,6 gram op 30 ml haal je er 6 liter melk uit. Een pak kost 6,85 dus dan zou het 6l/6,85€ = 1,14€ per liter zijn volgens mij. En dat is wel duurder dan veel gewone koemelk.

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Met 6 maanden zijn we begonnen met de pot mee eten en kreeg ze nog maar ee ...
Hey, wat een goede eter heb je zeg 😀 Vraagje. Wij zijn vandaag gestopt met de ochtendfles. Dus nu alleen nog voor de nacht een fles van 180 cc + 6. Maar ik merkte vanmorgen gelijk een minder volle luier. Wij hebben ook de hele dag een fles water bij haar in de buurt liggen. Tussendoor drinkt ze wel wat slokjes thee, melk/optimel (sinds deze week, 6 mei wordt ze 1). Maar nou ben ik dus bang dat ze niet voldoende vocht binnenkrijgt. Die slokjes wat zij neemt is in totaal denk ik een kopje vol.. (?)

3 jaar geleden

Reactie op vmschr

Hey, wat een goede eter heb je zeg 😀 Vraagje. Wij zijn vandaag gestopt me ...
Zolang de ontlasting prima is en er geen droge luiers tussen zitten zou ik me niet te druk maken. Hier is het gemiddeld 2,5 bekers per dag in totaal

3 jaar geleden

Reactie op vmschr

Hey, wat een goede eter heb je zeg 😀 Vraagje. Wij zijn vandaag gestopt me ...
Daar zit ik ook mee. Mijn dochter neemt misschien 4 slokjes op een dag. Laatst de fles tussen de middag afgebouwd. Alleen dan plast ze bijna niet. Laat staan als ik nog meer flessen afbouw.

3 jaar geleden

Reactie op Marjolein91

Daar zit ik ook mee. Mijn dochter neemt misschien 4 slokjes op een dag. Laa ...
Ik doe sinds gisteren toch wat dixap/limonade erbij. Dan laat ik het haar drinken uit haar beker (zonder tuit) en dan weet ze dat ze het lekker vindt en doe ik de tuit er weer op. Nu heeft ze vandaag ipv een paar slokjes iets meer dan 100 ml water op. Zo fijn!! Als we meer van de flessen af zijn en ze drinkt goed limonade, dan probeer ik langzaamaan de limonade weer minder sterk te maken tot thee /water. Als ze hierdoor zoveel meer drinkt vind ik dat beetje extra suiker (uit fruit) wat verdund is toch fijner dan niks drinken. Misschien heb je er wat aan.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ik doe sinds gisteren toch wat dixap/limonade erbij. Dan laat ik het haar d ...
Heb ik ook geprobeerd. Ze laat het zo uit haar mond lopen. Soms helpt het als ze uit mijn glas mag drinken. Ach het komt vanzelf wel denk ik dan

3 jaar geleden

Reactie op Marjolein91

Heb ik ook geprobeerd. Ze laat het zo uit haar mond lopen. Soms helpt het a ...
Wij hebben gewoon nog een fles met water en ranja erin. Bekertje werkt hier ook niet. Met de fles gaat er sowieso 200ml in en met een bekertje misschien 10ml. En ja hij wordt bijna 1, bij onze dochter ook gedaan tot 1,5 a 2 jaar en ineens dronk ze uit een beker.

3 jaar geleden

Reactie op vmschr

Hey, wat een goede eter heb je zeg 😀 Vraagje. Wij zijn vandaag gestopt me ...
Mijn zoontje dronk ook alleen maar goed uit de normale fles, en nam ook maar een paar slokjes. We hebben nu al een tijdje zn tuitbeker die hij zal kan vast houden, nou s middags kan hij wel 3 bekertje op van 200ml ik laat zijn flesje ook gewoon overal staan dat hij het zelf kan pakken. Dus het komt goed, ze moeten er gewoon aan wennen ook 😊

3 jaar geleden

Nutrilon nr 4 word helaas wel gezoet met suiker. Ik ben nu overgestapt naar halfvolle melk. Mn kleine man is bijna 1 jaar

3 jaar geleden

Nutrilon nr 4 word helaas wel gezoet met suiker. Ik ben nu overgestapt naar ...
Bijna 1 jaar overstappen naar halfvolle melk moeder?? Dat nogniet precies 1 jaar?

VRIEND

3 jaar geleden

Heb geen meldingen gekregen van de app ☹zie nu pas jullie reacties omg ja idd we hebben het op het begin gegeven ze krijgt nu gewoon half volle melk 😃🥳

3 jaar geleden

Reactie op lennypiepje

Gisteren trouwens wel berekend dat kunstvoeding ah eigen merk nummer 1. Vee ...
Ah merk is dan goed?🌺

3 jaar geleden

Reactie op JDR

Heb geen meldingen gekregen van de app ☹zie nu pas jullie reacties omg ja i ...
Hoe ben je gaan schakelen. Ik mag me dochter vanmorgen gewone melk die kop......🤣🤣 ben benieuwd of ze het lekker gaat vinden

VRIEND

3 jaar geleden

Ik maak gewoon een papfles van 180 maar dan met melk en 3 schepjes 7 granen erin op cb zeiden ze gewoon morgen vroeg met melk beginnen haha merken geen verschil alleen de kosten haha

3 jaar geleden

Reactie op JDR

Ik maak gewoon een papfles van 180 maar dan met melk en 3 schepjes 7 grane ...
Ja nou dat dacht ik gisteren ook geef haar gewoon melk ipv kv nou.... na 60cc hoefde ze niet meer.. nu heb ik een hele moeilijke eter hoor. Maar misschien idd als ik er een papa fles van maak

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ja nou dat dacht ik gisteren ook geef haar gewoon melk ipv kv nou.... na 60 ...
Ik geef ook weleens fruitmelk van campina. De banaan of aardbei, het is gewoon melk met een smaakje gaat er hier echt goed in! Of anders misschien iets van optimel proberen of joghurtdrink zonder suiker