19 Reacties

3 jaar geleden

Ja, hier slaapt ze 's ochtends maximaal een uur en dan 's middags meestal 2 uur.

3 jaar geleden

Onze zoon slaapt smorgens ook 2 soms 2.5 uur en smiddags zo 30 a 45 min. Ik vind het prima. Snachts slaapt hij namelijk van 19 tot half 7. Hij groeit goed, eet en drinkt voldoende. Dus ik laat hem lekker.

3 jaar geleden

Ja wij ook in de ochtend niet langer dan een uur en in de middag slapen ze dan denk idd langer. Bij ons ook 2 uur smiddags.

3 jaar geleden

Mijn dochter slaapt 's morgens ook langer. Wel max 1.5 uur, hierdoor slaapt ze s middags soms maar 20 minuten.. Heb nu een gids aangeschaft van een slaapcoach en die adviseert 's morgens wakker maken na 45 minuten dus dat proberen we vanaf vandaag! Tot nu toe een blije baby..

3 jaar geleden

Hier max 45 minuten

3 jaar geleden

Ligt er aan hoelaat ze s’morgens wakker word, maar haar ochtend slaapje is vaak wel heel lang. Soms wordt ze wakker om 6 uur, krijgt dan een flesje en wil vrijwel meteen weer naar bed. Vd week sliep ze 3,5 uur s’ochtends. In de middag slaapt ze dan vaak een uurtje.

3 jaar geleden

Ochtend is hier 1,5 uur. En dan in de middag 2x 45 minuten. Midden zijn wat moeilijker om in slaap te komen. Maar wat fijn je wakker tijden? Wij zijn die nu aan het ophogen en de slaapjes gaan nu beter. We verlengen telkens met 10 minuten. Eerste 2 dagen is ze dan wat huilerig maar uiteindelijk profijt van.

3 jaar geleden

Hoe laat gaan ze vaak slapen in de ochtend en middag?

3 jaar geleden

Hier in de ochtend heeft ze moeite met haar ochtend slaapje. Meestal Max 45 minuten. En duurt heel lang voor ze in slaap valt. In de middag meestal 2 uurtjes. En de nacht slaapt ze van 19 - 8 uur.

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt sochtends een uur, smiddag heeel wisselend, ene keer een uur en andere keer 3 kwartier of 2 uur. Maar hij slaapt van savonds 19.00 tot 9.00 / 10.00 sochtends 😲 dus ik mag niet klagen met mijn kleine slaapkop!

3 jaar geleden

Hanna slaapt van 19-8 en dan s’ochtends maak ik haar na een uurtje echt wakker, vaak slaapt ze dan van 10-11. En dan smiddags van 13.30-16. Zelfs bij het middag slaapje moet ik haar vaak wakker maken 😅

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt in de ochtend maar 30-45 min en dan in de middag 2 uurtjes en namiddag nog eens 30-45 min

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt van 19.00 tot 07.00. Dan maak ik haar wakker en vaak ligt ze al even te spelen. Van ongeveer 10 tot 11uur doet ze een slaapje. Maar heel vaak moet ik haar wakker maken om 11uur, moet ik haar dan laten slapen? Meestal rond 13uur gaat ze weer naar bed tot ongeveer 14.30. Soms is het wat langer, maar ook vaak korter! Eind van de middag rond 17.00 doet ze ook nog een slaapje van een half uur tot een uur. Heb het gevoel dat ik als haar om 11u wat langer laat slapen ze smiddags misschien later kan slapen en het tukje eind van de dag niet meer nodig heeft. Ze krijgt om 7-11-15-19 uur een fles. Heeft iemand tips?

3 jaar geleden

Reactie op Daisy33

Onze dochter slaapt van 19.00 tot 07.00. Dan maak ik haar wakker en vaak li ...
Wij hadden eerst ook jouw ritme, maar hebben hem nu inderdaad in de ochtend wat langer laten liggen. Het ligt er net aan hoe moe hij is, maar meestal gaat het bij ons als volgt: 6.30/7.00 wakker en uit bed 10.00/10.15 slapen tot ongeveer 11.30 14.00/14.30 slapen tot ongeveer 16.00 19.00 naar bed tot de volgende ochtend. We zorgen er wel voor dat hij overdag aan ongeveer 3 uur slaap komt, anders is het sowieso de volgende ochtend om 5.45 raak en wil meneer uit bed, of hij nou meer of minder dan 3 uur slaap heeft gehad de vorige dag.

3 jaar geleden

Reactie op Daisy33

Onze dochter slaapt van 19.00 tot 07.00. Dan maak ik haar wakker en vaak li ...
En hij eet om 7.00 pap, om 9.45 fruit, om 12.00 boterhammetje, om 14.00 fles, om 16.00 tussendoortje of fles en om 18.00 avondeten met voor het naar bed gaan nog een fles met een klein beetje pap

3 jaar geleden

onze dochter slaapt maar 1,5 uur op een hele dag.🤦‍♀️ om half 10-10 ongeveer, 13.00-13.30 en 16.00-17.30. als we geluk hebben slaapt ze 45 min. gelukkig gaan de nachten super goed.

3 jaar geleden

En hij eet om 7.00 pap, om 9.45 fruit, om 12.00 boterhammetje, om 14.00 fle ...
Wat fijn om te lezen dit! Dus als ik het goed lees, is dat je dus de fles van 11.00 en 15.00 uur om 14.00 nu geeft. En mag ik vragen hoeveel? Ze krijgt om 11u 120 en om 15u 150 fles. Ze krijgt hier tussen 11.30 en 12.00 een broodje met thee. Rond 16.00 uur idd ook tussendoortje met diksap en rond 18u groentenhapje en daarna fles 210 met schepje pap. Alleen dat slapen gaat alle kanten op nu. Heb het gevoel dus dat ik haar langer kan laten liggen zodat ik miss ook een fles kan afbouwen?

3 jaar geleden

Ja, hij krijgt om 14.00 een fles van 180+6, bij de boterham wat water of thee en om 16.00 is de fles afgebouwd naar 90+3 of dus een tussendoortje. Ik bied altijd eerst het tussendoortje aan en meestal wil hij dat ook wel graag. Maar als hij daar dus geen zin in heeft krijgt hij nog een klein flesje. We deden de boterham en de fles eerst andersom, dus om 12u een fles 180 en om 14u een boterham. Toen hij per ongeluk een keer op de opvang andersom had gekregen, merkten ze daar al dat hij én z'n boterham helemaal goed op kreeg én z'n fles om 14u helemaal leeg dronk. Hij krijgt nu overdag dus voldoende binnen om de nacht goed door te slapen en overdag heeft hij voldoende in z'n buikje zitten voor ieder slaapje om deze goed lang te laten duren

3 jaar geleden

Afhankelijk van hoe laat hij 's morgens wakker is. Als hij om 6u wakker is dan is hij vaak al rond 7.30 a 8u toe aan slapen, heel wisselend slaapt hij sowieso elke slaap, soms slaapt hij 's ochtends 2 uurtjes soms 1 uurtje. En 's middags hetzelfde verhaal. Soms heeft hij behoefte om 3x te slapen overdag, soms 2x; als hij goed heeft uitgeslapen, en dat is hier rond 7u. Ik persoonlijk zou hem niet wakker maken als het niet nodig is. Ik denk dat hij dat dan gewoon nodig heeft. Maar ik ben dan ook niet van de strikte schema's ook omdat mijn zoontje onvoorspelbaar slaapt. Ik zou vooral doen wat goed voelt voor jou!