6 Reacties

2 jaar geleden

Ikzelf werk in een kdv. En ongelukjes gebeuren. Ik zou zelf het gesprek aangaan hoe de val is gebeurd en waar ze mee aan het spelen was etc. De medewerkers zullen zelf ook geschrokken zijn. Het is vervelend maar ik zou eerder je zorgen uitten en kijken hoe dit voortaan voorkomen kan worden.

2 jaar geleden

Mbt het litteken wat komen gaat.. Ik mag toch aannemen dat ze je toen ze de arts gingen bezoeken gebeld hebben met je? En dat je zelf hebt kunnen 'overwegen' met de arts of hechtingen of plakken beter was.

2 jaar geleden

Precies wat Dropje zegt.....ik ben mama van Luna. Zij is met 1.5 jaar gevallen door klim en klauteren. Ze lag niet bewegend op de grond. De juffen hebben haar opgepakt, ze begon te huilen. Na een tijd kregen ze mij te pakken. Ze vertelden door de telefoon wat er was gebeurt en hebben geen medisch professional geraadpleegd. Ik ben erheen gevlogen....uiteindelijk bij een hersenscan bleek dat ze een heel heftige oorontsteking had. Maar zonder blijk van symptomen. Mijn vertrouwen in de opvang was weg. Ik heb toen ook een gesprek gehad met de juffen en de manager. En mijn kleine meisje wilde na een week echt terug naar de opvang. Hoe moeilijk ook voor mij! Maar zij gaat nog steeds met heel veel plezier! En de juffen hebben geleerd en houden haar super goed in de gaten. Daarnaast blijven kinderen ook echt kinderen! En met liefde en verzorging trekt dat litteken mogelijk met de tijd wel bij. Luister vooral naar je gevoel en geef er een stem aan! Mijn man zegt altijd.....kinderen zijn van magie en elastiek! Kleine wondert jes! Heel veel sterkte

2 jaar geleden

Oef heel vervelend, maar om te beginnen over aansprakelijkheid vind ik persoonlijk best wel heavy in deze situatie. Ik zou er nog een keer een gesprek over aangaan, zodat je zorgen hopelijk minder worden. Echter... ik werk ook op een kdv en daar gebeuren ook wel eens ongelukjes. Zelfs op de keukentjes die toch echt bedoeld en gecertificeerd zijn voor kindjes, eveneens met een pikler driehoek. Het is allemaal hout, je kindje hoeft maar ongelukkig te vallen en dan kan het inderdaad een flink diepe wond zijn die gehecht moet worden. Echt heel naar voor jou en je kindje, ik hoop dat een extra gesprek je gaat helpen

2 jaar geleden

Ontzettend schrikken natuurlijk maar een ongelukje kan overal gebeuren. Om nou te praten over aansprakelijkheid van de opvang vind ik persoonlijk echt zwaar overdreven. Als iemand hard genoeg valt of net lelijk terecht komt kunnen die dingen gebeuren helaas. In gesprek gaan om te weten waar ze tegen aan gevallen is en aangeven dat je het lastig vind is wel een goed idee. Zodat je haar weer met een gerust hard kunt achterlaten.

2 jaar geleden

Het is altijd schrikken als zoiets gebeurt, al helemaal als je er niet bij bent. Maar het is niet altijd te voorkomen, ook niet op het kdv. Kindje van een vriend was ongelukkig hard op een duploblokje gevallen met een open wond als gevolg (ook wenkbrauw). Klasgenoot van onze oudste (groep 1) viel uit het klimrek op het schoolplein, pols gebroken. We kunnen ze niet in bubbeltjesplastic inpakken helaas 🙃 Hopelijk heb je een goed gesprek gehad en kun je er inmiddels wat 'rustiger' naar kijken.