31 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees even mee

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Hij draait continue met zijn gezicht naar mijn lichaam toe, net alsof ie de borst zoekt (terwijl ie al vanaf 3 weken noodgedwongen op de fles over moest wegens dat hij is geboren net laryngomalacie). Ik heb 't gevoel dat 't bij een sprong is.

4 jaar geleden

Ik had dit ook een tijdje, wat bij mij het probleem was dat de melk niet meer goed uit het speentje kwam.. zo zielig 😔 ik zal als ik jou was daar ook even naar kijken!

4 jaar geleden

Ik lees ook even mee

4 jaar geleden

Onze dochter heeft dat ook heel lang gehad. Uiteindelijk resulteerde dat in het compleet weigeren van de fles. Bij ons hielp het om een andere fles te gebruiken met een compleet andere speen (wij gebruikte eerst de dr. Brown flessen en nu die van MAM). Een tijdje geleden begon ze het weer te krijgen en toen hielp het om een grotere speen op de fles te zetten (speen 2 ipv 1). Geen idee of dit voor jullie kindje ook werkt maar misschien is het het proberen waard. Wij hebben iig te lang gewacht met het veranderen van fles en speen waardoor ze steeds minder ging drinken en uiteindelijk compleet weigerde. Nu voeden wij op verzoek (of eigenlijk doen wij alles op verzoek haha) en geeft ze zelf aan hoeveel ze wil en hoe vaak. Ze drinkt nu super rustig. De ene keer drinkt ze de fles helemaal leeg, de andere keer laat ze behoorlijk wat staan. Maar ze groeit goed, plast goed, poept goed en is mega tevrede dus ondertussen kan ik mij er niet druk meer om maken. Zolang ze maar zonder stress drinkt.

4 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Onze dochter heeft dat ook heel lang gehad. Uiteindelijk resulteerde dat in ...
Ow ons meisje heeft ook last van verborgen reflux dus een bezoekje aan de osteopaat en het indikken van de voeding met johanmesbroodpitmeel (nutriton) maakte ook al verschil.

4 jaar geleden

Wij hebben ditzelfde probleem vanaf het begin gehad mijn zoontje is nu 11 weken. Wij hebben verschillende dingen gedaan waaronder overstappen van voeding. Wij geven nu geitenmelk ( stond ik eerst ook niet voor open hoor ) en sindsdien huilt hij veeel minder! Het onrustige drinken wat jij omschrijft ging eerst beter maar later weer niet. Ik dacht toch aan verborgen reflux want ik heb er nu sinds een week medicatie voor en het gaat echt stukken beter! De medicatie dien je 1 keer per dsg toe en werkt 24 uur. Ik merk ook echt aan het einde van die 24 uur dat hij die fles ervoor weer heel moeilijk wegkrijgt. Hierdoor weet ik dus de medicijnen werken. Ik wil niet zeggen dat jou kindje dat ook heeft maar de symptonen zijn wel hetzelfd

4 jaar geleden

Een paar dagen heeft ze dat ook gedaan en vandaag was het voorbij. Ze zit duidelijk in een sprongetje en is 12weken nu.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Jacky89

Wij hebben ditzelfde probleem vanaf het begin gehad mijn zoontje is nu 11 w ...
Ik heb inderdaad eerder gedacht aan verborgen reflux. Via wat kwam je erachter dat het zo was en kreeg je de medicijnen?

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ow ons meisje heeft ook last van verborgen reflux dus een bezoekje aan de o ...
Wij hebben 3 bezoekjes aan de osteopaat gehad.. dit heeft toen wel wat geholpen maar helaas kan ze niks meer voor ons doen.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Onze dochter heeft dat ook heel lang gehad. Uiteindelijk resulteerde dat in ...
Inderdaad het proberen waard om van flesspeen te veranderen. Ze heeft het namelijk niet bij alle flesjes dus dat maakt het lastig

4 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Ik heb inderdaad eerder gedacht aan verborgen reflux. Via wat kwam je erach ...
Ik heb opgezocht wat de symptonen waren en dat kwam overeen met mijn kindje. Ben naar de huisarts gegaan en het voorgelegd. Heb gezegd dat het gewoon niet langer zo kon en dat ik het als moeder niet fijn vind om mn kindje pijn te zien hebben. Heeft me wel 2 bezoekjes aan de huisarts gekost maar zelf voel je dit echt wel aan. En op een gegeven moment zit je er zelf ook doorheen als je kindje zoveel huilt/pijn heeft

VRIEND

4 jaar geleden

Ik denk ook verborgen reflux. Hier soortgelijk gehad ... mijn dochter begon dan heel hard te krijsen. Zo erg dat ik soms bang was dat de melk te heet was. Terwijl ik dit altijd dubbelcheck. Indikken heeft hier deels geholpen . Het kwam nog steeds omhoog en we gebruiken nu ook nexium tegen het maagzuur. Ik dik het in met gellilact, omdat johannesbroodpitmeel meer op de darmen werkt. Ik heb vandaag de advieslijn van nutrilon gebeld. Hier kunnen ze ook goede raad geven . Wellicht zou je voor de krampjes aan de Omneo kunnen gaan. Voordeel is dat deze melk van zichzelf ook al wat dikker is , wat dan misschien ook gunstig is tegen de reflux.

4 jaar geleden

Ik denk een sprongetje! Vroeg ik mij van de week ook af. Toen was hij ook 10 weken oud, normaal drinkt hij heel goed en toen 3 dagen ook niet

4 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Ik heb inderdaad eerder gedacht aan verborgen reflux. Via wat kwam je erach ...
En om je vraag te beantwoorden, de dokter gaf ook aan dat je alleen kunt weten of het verborgen reflux is door de medicijnen te proberen.

4 jaar geleden

Vandaag hetzelfde bij mijn dochter (morgen precies 10 weken). Bij de laatste twee voedingen van vandaag begon ze rustig met drinken en halverwege ineens ontroostbaar huilen. De eerste voeding heb ik de rest van de melk maar gelaten, ik dacht misschien wilt ze gewoon niet meer. Maar bij de tweede voeding gebeurde het weer en heb ik hele tijd geprobeerd te troosten, rechtop houden voor boertje en weer troosten en wiegen etc etc en uiteindelijk weer geprobeerd flesje te geven en toen nam ze m wel weer maar nadat ze klaar was was het weer huilen.

4 jaar geleden

Ons meisje kon ook geen kaka doen. Het kwam door het poeder dat te dik is. Wij geven 20 cl water extra voor te verdunnen en vanaf dan kan ze het wel.

4 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Inderdaad het proberen waard om van flesspeen te veranderen. Ze heeft het n ...
Nee dat had ons dochtertje ook maar door de tijd heen kreeg ze het bij steeds meer flesjes totdat ze op een gegeven moment gewoon compleet weigerde of makkelijk meer dan de helft van de fles liet staan. Nu drinkt ze rustig en drinkt ze ze meestal leeg en een enkele keer laat ze wat staan.

4 jaar geleden

Wij doen ook indikken met johannesbroodpitmeel (nutriton) maar ons meisje poept gewoon goed. Zelfs beter nu dan voorheen. Soms wel 4x per dag. Dus het hoeft niet perse zo te zijn dat ze er moeilijker van gaan poepen

4 jaar geleden

Mijn dochter had dit ook precies hetzelfde rond de 10 weken. Ik heb toen na een paar dagen een grotere speen op de fles gezet en dat was het 😅