9 Reacties

één jaar geleden

Ooooh heel herkenbaar! Ons zoontje word in mei 3jaar en dit precies zo gehad.. we hebben slaaptips van Snuggles&Dreams in arm genomen en dat helpt! Slaapt nu weer als een roos. Vooral consequent blijven hoe gefrustreerd ook! Wij hebben hem 3x toegesproken, eerst lief, daarna streng, daarna verteld dat we nu geen aandacht meer geven en hem steeds terug in bed blijven brengen tot hij gaat slapen. 1e avond meer dan 50(!) keer terug geweest.. echt heel belangrijk dat je niets zegt of laat merken dat je geïrriteerd bent. Steeds terug in bed, deken erop en weglopen. En neutraal blijven.. wij waren ook ten einde raad maar 2e avond is hij er maar 4x uit gekomen.. en nu na ruim een maand gaat het echt weer heel goed. Het vergt wat aandacht en doorzettingsvermogen.. Succes, snap dat je nu met de handen in het haar zit maar het word echt beter!!

één jaar geleden

Ohja! Wij hebben uiteindelijk zn middagslaap geskipt. Scheelde ook een heeeel gedoe. Was ook overtuigd dat hij deze nog nodig had maar met een rustmoment op de bank of powenap in de auto smiddags trekt hij de dag heel goed door en savonds moe genoeg om op tijd in slaap te vallen.

één jaar geleden

Geen tips......uitzingen......het is ook ech weer een fase! De rust zal wederkeren! Maar men......wat zwaar als je ook uitgerekend bent😅 Wat bij ons heeft geholpen is 1 ouder die ons meisjesdraak naar bed brengt. Er zijn meerdere topics over geschreven in onze doelgroep....misschien zit daar nog wat bruikbaars tussen😊 Heel veel sterkte

één jaar geleden

Hi, Wij hadden precies hetzelfde bij onze zoon van 2.5 jaar en zijn er (afkloppen) nu bijna weer helemaal vanaf na een week of 2 a 3. Het middagslapen blijft wel een dingetje dit lukt de ene dag wel en de andere dag is het hopeloos (ook daar "nooit" problemen mee gehad). Later bleek dat er een kies door kwam. Daar kwam ik helaas pas "te laat" en per toeval met tanden poetsen achter. Geen idee of deze doorkomende kies de reden was, een slaapregressie of misschien wel de combinatie. Misschien heeft jullie dochter ook nog iets onder de leden? Bij ons leek ook niets te helpen en zaten we met onze handen in het haar. We hebben nu een nachtlampje voor hem en "Sam het schaap" een slaaptrainer welke met hem mee gaat slapen om de bizar vroege ochtenden iets later te rekken. Ook leek hij het prettig te vinden als hij ons hoorde kletsen vanuit onze slaapkamer (werkte alleen als hij niet helemaal over zijn toeren was) en voor mezelf hielp het enorm om te denken "het is een fase, het is een fase, fase" ha ha Super pittig en stressvol vooral als je hoogzwanger bent natuurlijk! Hopelijk vinden jullie snel een manier om haar rustig te laten slapen zodat je nog even kan genieten tot jullie dochtertje geboren is! Succes💪🏽

één jaar geleden

Reactie op BJL

Ohja! Wij hebben uiteindelijk zn middagslaap geskipt. Scheelde ook een heee ...
Hier sluit ik mij bij aan 😅. Wij hadden precies hetzelfde.

één jaar geleden

Hoe gaat het nu?

één jaar geleden

Wat Ben ik blij met deze topic! Wij zitten er ook volop in met onze zoon (in mei 3) hij krijgt zijn laatste kies (vermoed en hoop dat het hier mee te maken heeft). Hier ook extreme driftbuien. Herken hem niet terug. En naar bed gaan drama terwijl hij een Mega goed slaper was. Nu gillen schreeuwen als een speenvarken die geslacht wordt. Met veel moeite in slaap en dan in de nacht weer hetzelfde. Afgelopen nacht anderhalf uur lopen gillen en schreeuwen. Zo moedeloos van. Ben blij te lezen dat het bij jullie een fase was. Dit geeft me hoop dat m’n lieve zoon niet in een terror peuter veranderd is 🙈🤣

één jaar geleden

Hier ook ineens😱😱

één jaar geleden

Oh pfoe! Dochter van 15 april ‘20 is nu ook ineens mega overstuur als we weglopen bij het op bed leggen. Snachts van 1 tot 5 staan roepen en schreeuwen. We hebben een paar nachten geprobeerd om er heen te gaan om de zoveel tijd maar bij het weglopen werd het geschreeuw alleen maar heftiger. Nu gaan we nog 1x als het huilen begint.. en daarna niet meer. Ik hooop dat deze fase snel voorbij is. Iemand nog tips verder?