52 Reacties

3 jaar geleden

De mijne kruipt niet die schuift op de kont overal heen hahahaha

3 jaar geleden

Onze eerste dochter is nu 11 jaar en heeft nooit gekropen. Ze schoof uiteindelijk op haar kont totdat ze door had dat ze kon staan. Ze was dan ook erg laat in lopen. De tweede die tijgerde kroop en loopt al dus ieder kindje op eigen tempo.

3 jaar geleden

Ohh die van ons schoof haar vooruit als ne para 😅 en ging dan over aan 16maand naar stappen. Ze sloeg kruipen over 😋 Zijn gewoon hele slimme kindjes die kruipen te lastig vinden, ze profiteren nog wat van het gedragen worden 😅🤣

3 jaar geleden

Klink heel makkelijk, maar geen zorgen elk kind doet het op zijn eigen tempo. Vooral nu in deze fase zie je veel grote verschillen tussen kinderen, maar later maakt dat niks uit. Mijn eigen dochter kruipt pas sinds 14 maanden en probeert nu te staan met 16 maanden. Mocht je zorgen maken kan je altijd via consultatiebureau verwijzing vragen naar kinderfysiotherapeut die kan je dan tips geven om het te stimuleren bij je kind. Want ontwikkeling kan je niet afdwingen. Daarnaast kijkt een fysiotherapeut ook naar de zithouding en lighouding van een kind. Ook goed om te weten kinderfysiotherapie word vergoed. Dit alles heeft bij ons geholpen om haar in ontwikkeling bij te krijgen.

3 jaar geleden

Ons zoontje kruipt ook pas sinds een week of 4 en is nu 15 maanden. Zoals meerdere dames hier zeggen, elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo, niet meteen reden voor paniek!

3 jaar geleden

Mijn zoontje is pas op zijn 13 maand beginnen kruipen dus elk kind heeft zijn eigen tempo

3 jaar geleden

Zoontje 16 maanden nog geen enkele keer gekropen, ook stapjes maakt hij nog niet. Op zijn kont schuiven en door mama getild worden is tenslotte veel leuker! 🤪

2 jaar geleden

Reactie op XSaar

Zoontje 16 maanden nog geen enkele keer gekropen, ook stapjes maakt hij nog ...
Is herkenbaar! Hier ook een kontschuiver... maar staan, lopen, kruipen.. nee hij schuift op ze kont! Jaxon is nu 16 bijna 17mnd 🤔😒

2 jaar geleden

Reactie op Brenda83

Is herkenbaar! Hier ook een kontschuiver... maar staan, lopen, kruipen.. ne ...
Oh lieve mama ik zie dat je dan ook nog een 5 maanden oude baby erbij hebt, wat lijkt me dat zo immens pittig! Mijn kleintje is ondertussen 17 maanden en nogsteeds enkel aan het kontschuiven maar ik mag eigenlijk echt niet klagen als ik besef dat ik enkel handen en ogen naar hem heb. Maar voor we het weten zullen ze zo aan het rennen en ontdekten zijn, want het gaat toch immers zo snel allemaal ❤️

2 jaar geleden

Reactie op XSaar

Oh lieve mama ik zie dat je dan ook nog een 5 maanden oude baby erbij hebt, ...
Hilarisch he dat kont schuiven hier ook 1 hahaha..mm CB maakt zich zorgen erom ik zei mens doe normaal ze komt er wel. Gisteren haar eerste stapjes los gezet maar vandaag nog niet hahahaha

2 jaar geleden

Reactie op XSaar

Oh lieve mama ik zie dat je dan ook nog een 5 maanden oude baby erbij hebt, ...
Klopt mijn baby meisje is bijna een half jaar nu! En zij doet alles een stukje sneller.. ze rolt, draait, tijgert, wil van alles maar komt er nog niet helemaal in mee! Jaxon daarintegen was gister 17mnd. En schuift nog steeds vrolijk op ze kont, we zijn nu begonnen met oefenen met staan.. aan de tafel, aan de box, in bed etc.. steeds heeeeel erg Jaaaa goed zo roepen.. wie weet wordt hij iets zelfverzekerder.. Ik merk wel dat hij een stuk mentaler bezig is.. zo ging hij van de week zomaar zijn vieze luier in de prullenbak gooien.. en zet hij ze eigen bordje en beker in de vaatwasser. Hij is dus begonnen met verbindingen maken.. vieze luier hoort in de prullenbak! Ook is hij ineens onwijs aan de klets.. mama, papa, oma, opa, die, dat, daar, kijk noem maar op.. ik denk dan ook dat ze gewoon niet alles tegelijk kunnen.. je kan niet en mentaal groeien en fysiek groeien.. ik maak me niet direct heel veel zorgen.. volgende maand naar het CB dan zien we wel weer verder