13 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk een fase. Wij krijgen er bij onze dochter (net 16 maanden) ook maar weinig in. Af en toe een broodkorst wel en paar stukjes banaan of appel. Maar bij het avondeten geen stuk groente of aardappel. Alleen soms paar stukjes vlees. Spaghetti eet ze wel wat van. Gaat al maanden zo, we blijven het aanbieden. Wordt vast eens beter.

3 jaar geleden

Reactie op AHo

Ik denk een fase. Wij krijgen er bij onze dochter (net 16 maanden) ook maar ...
Ja de spaghetti en de kaas zijn hier niet aan te slepen hahaha.

3 jaar geleden

Hier ook ineens lastig met eten hoor (15 mnd oud). Ze eet dan wel haar boterhammetje maar avond eten is ook drama. Lust nog maar een aantal smaken potjes, de rest moet ze simpelweg niet terwijl ze het allemaal wel at. Wij blijven ook maar volhouden dat het een fase is en maken er vooral geen strijd van😃

3 jaar geleden

Reactie op IP1992

Hier ook ineens lastig met eten hoor (15 mnd oud). Ze eet dan wel haar bote ...
Ja brood ging altijd goed nu opeens ellende.... We wachten af

3 jaar geleden

O mijn god... het is net of ik het heb geschreven 😅 Hier is met name avondeten drama... als ik het pureer is er meestal niet veel aan de hand. Al heeft ie wel echt afleiding tijdens het eten nodig om te eten 🤷‍♀️ Dus we zingen wat af, geven hem een lepel, of zetten Jokie en Jet aan. Net hoe de vlag erbij hangt zeg maar... Probeer er ook echt geen strijd van te maken, maar ivm zijn medische geschiedenis (operatie aan middenrifbreuk) en het trauma wat ikzelf daarmee heb opgelopen, vind ik het soms zo moeilijk om het los te laten... 😢

3 jaar geleden

Reactie op LindavB

O mijn god... het is net of ik het heb geschreven 😅 Hier is met name avond ...
Overigens voelde ik daarstraks even in zijn mondje en er komen 3 (!!!!!) kiesjes door 😖 Geen wonder dat ie nauwelijks wil kauwen...

3 jaar geleden

Reactie op LindavB

Overigens voelde ik daarstraks even in zijn mondje en er komen 3 (!!!!!) ki ...
Ja ze laat mij dus met geen mogelijkheid in dr mond kijken als ze merkt dat ik dat wil doen lippen stijf op elkaar en nee schudden hahahaha. Heel de dag met haar vingers in dr mond, kwijlen kwijlen kwijlen. Chagerijnig kort lontje.

3 jaar geleden

Reactie op LindavB

O mijn god... het is net of ik het heb geschreven 😅 Hier is met name avond ...
Hoe lang speelt het al bij jou hier een week ongeveer

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ja ze laat mij dus met geen mogelijkheid in dr mond kijken als ze merkt dat ...
Heb het ook enigszins geforceerd gedaan. Hij vond het echt niet tof. Maar wilde het gewoon zeker weten... ik was hem net te snel af 😅

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hoe lang speelt het al bij jou hier een week ongeveer
Hier ook ongeveer een week, iets langer nu. Sowieso is avondeten niet zijn favoriete hobby.. alleen als hij het lekker vindt wel 😅 Maar hij heeft enorme behoefte aan afleiding tijdens avondeten. Dan gaat het wel oké. Gisteravond had ik zijn eten vooraf al gepureerd en warempel was het gisteravond eens geen drama en alles op 😱

3 jaar geleden

Reactie op LindavB

Hier ook ongeveer een week, iets langer nu. Sowieso is avondeten niet zijn ...
Krijg er nu totaal niks meer in zelfs geen drinken. En we zijn met vakantie top dit

3 jaar geleden

Bij ons was dit toen er 3 kiezen en een hoektand tegelijk doorkwamen. Al wisten we dit pas achteraf, want zich in de mond laten kijken, ho maar... Hij at nauwelijks brood en avondeten was ook een ramp, terwijl hij normaal heel goed eet.

3 jaar geleden

Ik opende zelfde deze topic. En weet je het is niet nornaal. Me dochter is niet te stoppen met eten. Wilt nu alleeb maar eten eten eten... Groeispurt??