26 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook vaak (morgen 16w) Ik denk sprongetje + ev ook melk die dan niet snel genoeg meer komt naar hun zin Bied je de andere kant aan? Laatste week zitk met mijn voedingen aan ong 5min elke kant en ze kan er ook wel eventjes met verder dus lijkt wel genoeg binnen te hebben 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Dit hebben wij helaas ook al een poosje. Alleen dan met de fles. Ze drinkt hierdoor niet wat ze zou moeten drinken en komt dus veel vaker dan dat zou moeten. Ik lees even mee. Misschien dat iemand tips heeft....

5 jaar geleden

Hier zitten we ook midden in de sprong 100cc prima maar daarna ellende. Huilen boos worden. En genoeg hebben. De volgende fles drinkt ze weer leeg. Gaat weer over..... hhaha Geduld geduld

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde... denk idd dat het door het sprongetje komt en ik heb ook het idee dat ze weer meer last heeft van krampjes. Ze poept ook onregelmatig en een stuk minder dan voorheen. Vind het ook moeilijk in te schatten wanneer ze nu genoeg heeft gedronken. Een speentje na de voeding vindt ze iig wel fijn

5 jaar geleden

Ik heb me trouwens ook afgevraagd of ik een voeding weg moet laten omdat ze zo slecht drinkt . Dit doet ze nml niet bij elke voeding maar dat werkt hier ook niet...

5 jaar geleden

O godd wat een dag heb ik gehad vandaag. Heb eigenlijk vrijwel een heel rustig kind. Huilt echt bijna nooit, maar vandaag was hij niet te sussen. Ook kreeg ik hem niet in slaap. Wanneer ik hem geen aanleggen was het duwen trekken huilen krijsen rekken. Normaal slaapt hij van 18.00 t/m 10 uur in de ochtend, maar nee hoor vandaag ging hij echt vechten tegen zijn slaap. Zelfs buiten gelopen met vermoeden dat hij ging slapen. 22 uur toch badje klaar gezet na badje heel erg gehuild met moeite 1 borst leeg gedronken en viel in slaap. Nou ik voel me echt gesloopt 😑😑😑

5 jaar geleden

Heel herkenbaar! Precies hetzelfde hier! Wat doen jullie met je borsten als een voeding slecht is gegaan? Ik durf dan niet te kolven.. bang dat mijn dochter binnen het uur alsnog komt. Ohja, ze weigert iedere vorm van fles. Dus ik kan dan ook niet het afgekolfde deel geven. Maar als ze dagen mijn borsten niet leegdrinkt gaat mijn productie weer achteruit......

5 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Hier ook vaak (morgen 16w) Ik denk sprongetje + ev ook melk die dan niet sn ...
Hier ook vaker die 5 minuten per kant.. hoeveel tijd zit er dan meestal ongeveer tussen voor de volgende voeding?

5 jaar geleden

Reactie op Anne2910

Heel herkenbaar! Precies hetzelfde hier! Wat doen jullie met je borsten als ...
Heb ook hetzelfde zorg dat de productie achteruit gaat, daarom leg ik hem wel aan als hij slaapt dan drinkt hij alsnog. Anders kan je kolven en later rijstepap ermee maken wanneer je wilt over gaan naar voeding. Is dat misschien eenn optie?

5 jaar geleden

Reactie op Anne2910

Hier ook vaker die 5 minuten per kant.. hoeveel tijd zit er dan meestal ong ...
Ze laat wel nog steeds 2u30 a 3u tussen, dat vindk net raar 🤷‍♀️ Na 1u30 huilt ze soms maar dat is altijd van moe te zijn

5 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Ze laat wel nog steeds 2u30 a 3u tussen, dat vindk net raar 🤷‍♀️ Na 1u30 h ...
Ook dat is bij ons precies hetzelfde! Ik mijn hoofd zit nog steeds dat ze minimaal 10 minuten aan iedere kant moet drinken. Misschien moet ik dat maar eens loslaten en erop vertrouwen dat ze gewoon drinkt wat ze nodig heeft..

5 jaar geleden

Reactie op Sureyya

Heb ook hetzelfde zorg dat de productie achteruit gaat, daarom leg ik hem w ...
Nog nooit gegeven en was eigenlijk van plan om zeker tot 5.5 maand alleen borstvoeding te geven. Onze dochter heeft in het ziekenhuis gelegen omdat ze niet meer wilde drinken. Flessen weigert ze altijd al maar op een gegeven moment wilde ze ook geen borst meer.. uiteindelijk door dreamfeeding weer voeding erin gaan krijgen (en medicatie voor de reflux). Dus iedere voeding is nog een beetje gespannen zeg maar.. En ben bang dat als we andere dingen gaan geven ze wederom geen borst meer wil.. Lastig allemaal hoor!

5 jaar geleden

Reactie op Anne2910

Ook dat is bij ons precies hetzelfde! Ik mijn hoofd zit nog steeds dat ze m ...
Ze gaan met ouder worden wel efficiënter drinken zeggen ze dus ik probeer het ook los te laten maar niet altijd gemakkelijk he 🙈 Morgen naar het CLB voor wegen en meten, zal het meteen zien dan 😅

5 jaar geleden

Ik heb dit ook! Drinkt 5 min max op de tijd dat ik normaal zou voeden. Hij wil nu wel opnieuw aan dezelfde borst vlak voor het slaapje. Dan drinkt hij in slaapzak, op zijn kamertje, in een rustig tempo nog 20 min. Maar na het slaapje (45 min Meestal..) wil hij wel weer perse die 5 min aan de borst en dan weer loslaten. Is sinds een week of 2!

5 jaar geleden

Hier al een paar dagen precies hetzelfde bij mijn dochtertje (vandaag 15 weken). In de nachten drinkt ze gelukkig wel rustig. Ik leg haar overdag nu maar wat vaker op mijn verzoek aan. Ze groeit goed dus krijgt verder wel genoeg binnen. Zal wel weer een fase zijn dit 😅

5 jaar geleden

Geven jullie flesjes bij? Ik probeer het niet te doen maar soms blijft hij echt heel onrustig na borstvoeding. Hoe troosten jullie?

5 jaar geleden

Mijn dochter doet dit overdag ook. Bij haar werkt het om lopend te voeden, dan drinkt ze wel. Zodra ik ga zitten gaat ze schreeuwen.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik merk dat het beter gaat als ik liggend voed. Ik heb het nagevraagd en waarschijnlijk heb ik een te felle toeschietreflex. Ze krijgt dan dus plots te veel melk ineens. Tegen de zwaartekracht in voeden helpt dan. Of even afkolven en dan de borst geven dan is de hoge druk eraf. Ik zou niet te snel stoppen, kan ook gewoon een fase zijn. Ik lees van andere mama's ook dat baby's soms voorkeursposities om te drinken hebben plots en een tijdje later weer anders willen drinken. Op fb heb je de groep la leche league over bv. Heel helpend!

5 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hier zitten we ook midden in de sprong 100cc prima maar daarna ellende. Hui ...
M’n dochtertje wil ineens van de 5 voedingen er 3 maar 100cc drinken. Wordt dan boos als ik probeer meer te geven. Drinkt alleen in de avond en de ochtend 180cc op. Maak me zorgen... maar kan dat haar sprong zijn?

5 jaar geleden

Heel herkenbaar, maar al rond de 10weken. Hij wilt alles zien en dan drinken lukt niet. Ik laat hem nu in rustige omgeving drinken, dat gaat goed. Of als hij te moe is, gaat drinken ook erg moeizaam.