13 Reacties

3 jaar geleden

Misschien heb je iets aan de beslisboom voor kdv/school? Als je hem helemaal doorloopt op de situatie van de kleine weet je of ze thuis moet blijven. https://www.boink.info/stream/beslisboom-verkouden-kind-0-jaar-tm-groep-8-boinkajnrivm.pdf Beterschap!

3 jaar geleden

Ik zou met haar in quarantaine gaan en afstand houden van onbekenden en ouderen. Met een snotneus ging ik wel gewoon naar buiten met die kleine.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Misschien heb je iets aan de beslisboom voor kdv/school? Als je hem helemaa ...
Ja helaas kom ik bij stap 1 al bij 'thuis blijven en testen uit' maar ik ga haar niet laten testen. Dus daarin is het lastig beslissen wat je moet doen 😅

3 jaar geleden

Reactie op Gabmei2020

Ja helaas kom ik bij stap 1 al bij 'thuis blijven en testen uit' maar ik ga ...
Dan staat onderaan in een van die vakken wat je moet doen, als je niet laat testen.

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Ik zou met haar in quarantaine gaan en afstand houden van onbekenden en oud ...
Met een snotneus ik normaal ook maar aangezien zowel ik als haar vader positief is getest, gok ik dat zij ook covid heeft. Alleen omdat we haar niet laten testen, heb ik geen idee hoe het zit met quarantaine etc. Overal is het anders en de corono info lijn stuurt me door naar GGD, omdat het ook zomaar door haar meningcokokken vaccinatie kan komen (die tussen 7-21 dagen na het prikken) bijwerkingen kan geven, waar we nu precies in zitten 😅 loopt allemaal lekker door elkaar heen dus ze zeggen vraag het ggd. Die me met het antwoord apparaat van kastje naar de muur stuurt, top dus 😅

3 jaar geleden

Reactie op Gabmei2020

Met een snotneus ik normaal ook maar aangezien zowel ik als haar vader posi ...
Voor Corona is het 10 dagen quarantaine toch? Zonder testen! Dat was vorig jaar in ieder geval toen ik Luna op moest halen van de opvang omdat een juf corona had.

3 jaar geleden

Ik zou haar gewoon lekker thuis houden. Ze kan namelijk wel anderen besmetten, ondanks dat je dus niet zeker weet of ze positief is, de kans wel groot is dat ze positief is in dit geval. Testen zou ik ook niet laten doen bij mijn zoontje als het niet uiterste nood is, dan maar gewoon quarantaine.

3 jaar geleden

Reactie op NatasjaH

Ik zou haar gewoon lekker thuis houden. Ze kan namelijk wel anderen besmett ...
Maar hoe lang? We zitten al sinds de 17e binnen 🙃 hoe lang kan ik een kind van 15 maand binnen houden

3 jaar geleden

Reactie op Gabmei2020

Maar hoe lang? We zitten al sinds de 17e binnen 🙃 hoe lang kan ik een kind ...
Gewoon in de tuin en ik ging naar een speeltuintje waar niemand anders was....kon ze daar lekker glijden van de glijbaan. Hoe lang weet je dus niet, omdat de snotneus ook andere oorzaken kan hebben en het wel 2 weken kan duren voor die over is. Ik zou gewoon 1 van de GGD adviezen kiezen.....dan heb je je best gedaan!

3 jaar geleden

Op de site van de rivm heb je de quarantaine check waar dit heel duidelijk uitgelegd staat

3 jaar geleden

Overigens hebben wij onze dochter van 14 maanden wel laten testen na 5 dagen in deze situatie, zodat ze weer naar de opvang kon. Stelt zeer weinig voor, niet testen is langer in quarantaine

3 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Op de site van de rivm heb je de quarantaine check waar dit heel duidelijk ...
Ja als je allemaal tegelijk positief word getest of als maar 1 iemand in het gezin het heeft.. in dit geval had ik het eerst, 3 dagen later mijn vriend en 1 dag daarna mn dochter(niet officieel vastgesteld overigens). Vandaar dat ik t laarig vind om te bepalen hoe lang en vanaf wanneer ik moet tellen hasr binnen te houden. Ik kan niet 15 dagen binnen blijven met haar en de enige speeltuin in de buurt is altijd druk... het is gewoon lastig. We hebben geen tuin (want appartement😅), dat zou al heeel veel schelen.. ik mag dinsdag/woensdag weer naar buiten als ik klachtenvrij ben maar dan weet ik niet helemaal hoe het zit met wanneer zij weer mag. Ja als ze klachten vrij is maar hoeveel dagen minimaal, 5, 7 of 10?? We zitten dus al een week binnen, want voor de quarantaine was t rustig omdat ze al niet lekker was. 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Ook dit wordt beschreven. Als je haar niet laat testen moet je ervan uitgaan dat zij het nog kan krijgen op de laatste dag dat jullie besmettelijk zijn aka laatste quarantaine dag van jouw man dus. En daarna + 10 dagen te halveren als ze op dag 5 negatief zou testen