Omdat GGD niet heel duidelijk is, hoop ik dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen.. Ik ben op 17 aug positief getest op corona en wij zijn als gezin in quarantaine gegaan. Mijn partner en dochter hadden geen klachten en hielden afstand. Nu hebben wij in, overleg met de huisarst, onze dochter laten ophalen door oma en is zij daar 2 dagen geweest zodat wij even konden bijtanken. Eergisteren kreeg mijn partner een kuchje en je raad het al, gisteren thuistest positief. Vanmorgen getest dus wachten nog op de officiele uitslag. Maar ons dochtertje is nu ook licht verkouden 😑 hoe zit dit nu met quarantaine? Ik mag er woensdag weer uit als ik 24u klachten vrij ben. Mijn vriend zaterdag, maar hoe zit het met onze dochter? Die is nu, buiten even bij oma en opa, al sinds zondag niet buiten geweest of iets 'leuks' gedaan... moeten we haar minimaal 7 dagen binnen houden, of mag zij wel gewoon naar buiten?
We gaan haar niet laten testen overigens, de kans is vrij groot dat ze het ook heeft via ons. Maar ik snap niks meer van het quarantaine gedoe, elke medewerker die ik spreek zegt wat anders dus daar kan ik ook helemaal niks mee 🧐
Iemand hier covid gehad waarbij iedereen iets na elkaar positief werd getest? En hoe deed je dat mdt quarantaine en weer naar buiten gaan?