5 Reacties

3 jaar geleden

Met 13 maanden hebben wij het geprobeerd omdat onze dochter avonds niet meer goed sliep. Het ging heel goed mijn tip is niet teveel twijfelen gewoon een keer proberen en kijken hoe het gaat. Rond half 12 12uur een boterham even alles laten zakken en dan lkkr naar bed.

3 jaar geleden

Wij zijn overgestapt rond de 13 maanden omdat we ons zoontje 's avonds niet meer in bed kregen. Meestal ligt ie nu rond 12:30uur op bed. Als hij vroeg wakker is in de ochtend, is dat ook wel eens eerder, daarin gaan we ook gewoon een beetje mee in hoe hij eronder is. Bij onze oudste hadden we in de overgang ook nog allebei. Proberen 1slaapje aan te houden, maar op sommige dagen ook gewoon nog twee. Ging ook prima, en op gegeven moment lukte het wel de hele week met 1 slaapje... Niet teveel over nadenken, gewoon uitproberen. Dan weet je snel genoeg of het werkt!

3 jaar geleden

Op kdv 2 slaapjes en thuis 1. In de ochtend om 11uur al naar bed. Later lukt niet. In de middag lang wakker gaat prima.

3 jaar geleden

Wij hebben het geprobeerd met 12,5 maand. Zij is altijd al vroeger naar minder slaapjes gegaan. De overging was best pittig, omdat je merkt dat je kindje er erg aan moet wennen. Ik merkte dat mijn dochtertje met eerste slaapje nog niet moe genoeg was om in slaap te vallen en die heb ik dus opgeschoven. Toen merkte ik dus dat tweede dutje niet moe genoeg was en weggelaten. Wel ‘s avonds eerder naar bed om 18:00 uur. Nu doet ze eigenlijk standaard 1 slaap van zo’n 2.15 of 3 uur lang. Ze gaat tussen 11 en 12 naar bed en ‘s avonds tussen 18:30 en 19:30. Ik kijk echt naar de behoefte van mijn dochtertje ipv de tijd. Heel soms doet zij nog 2 slaapjes bijvoorbeeld met gebroken nacht, extreem vroeg wakker enzo. Geef het de tijd allemaal de overstap. Voor je het weet zit je kindje in een fijner ritme. Ik vind zelf 1 slaap echt zoveel praktischer en het echt makkelijker geworden sinds zij 1 slaap doet.

3 jaar geleden

Reactie op Simone_1

Op kdv 2 slaapjes en thuis 1. In de ochtend om 11uur al naar bed. Later luk ...
Mijn dochter kan in de middag ook langer wakker blijven dan ‘s ochtends.