24 Reacties

5 jaar geleden
Ik weet in ieder geval uit vele informatie. Dat je niet direct moet stoppen met een bepaalde manier. Als je omneo gaf en het 1 keer niet goed ging, niet meteen overstappen op iets anders. En baby heeft langere tijd nodig om aan de nieuwe voeding te wennen. Flink spugen hebben wij ook gehad, hebben we zelfs nu nog. En idd de borstvoeding houdt hij wel binnen, maar we blijven 1 andere variant (ook omneo) aanbieden.

5 jaar geleden
Ik ook overgestapt nadat baby de borst niet meer wilde... Wij geven haar NAN evolia, werd door kinderarts aangeraden, vroedvrouw en 'Kind & Gezin' (consultatiebureau van België). Volgens hen was dit de voeding die het dichtst ligt bij moedermelk. Ze drinkt deze melk nu bijna 3 weken en wij hebben geluk dat dit ook echt heel goed bij haar past. In het begin gaf ze ook heel wat terug, volgens vroedvrouw moest haar maagje nog wennen aan de kv. Na 1 dag was dit dan ook volledig weg. In het begin maakte ze iets minder stoelgang (1x om de 2 dagen) maar na een week maakte ze dagelijks stoelgang en nu 2-3 keren per dag. Hou er rekening mee dat een baby zeker 2-3 weken nodig heeft om een voeding te 'aanvaarden'. Duurt eventjes voor je het volledige effect ziet van een voeding. Zeker niet te vaak van voeding verwisselen werd ons aangeraden. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt, zou wel niet te vaak een andere voeding aanbieden. Succes !

5 jaar geleden
Beter luisteren naar je eigen gevoel. Ik was na anderhalve week afgebouwd. Gewoon niet meer geven en alleen kolven als er druk op staat dus als je stuwing hebt. En dan voor een paar minuten tot de druk eraf is en voilá. Wat die omneo betreft is onzin. Mijne doet t gewoon goed nu op nutrilon 1. Volg je eigen gevoel en luister niet naar het CB echt waar. Die schema's maken je helemaal gek.

5 jaar geleden
Reactie op LiesjeH
Ik ook overgestapt nadat baby de borst niet meer wilde... Wij geven haar NA ...
Misschien er ook op letten dat je baby drinkt met het kleinste speentje die bij de flesjes hoort, zo komt de melk niet te snel want borst gevoede baby's zuigen veel harder dan de baby'tjes die altijd uit een flesje gedronken hebben. De kleinste speentjes zitten soms standaard bij het flesje maar soms ook niet

5 jaar geleden
Kruidvat merk werkt bij ons prima! En heb rustig afgebouwd. Heel soms leg ik nog aan als me borsten vol zitten maar wordt steeds minder gelukkig

5 jaar geleden
Ik heb ongeveer 1 voeding per 1,5 week afgebouwd. Alleen de laatste 2 voedingen die ik via de borst gaf, moesten in 1x ivm start antibiotica.
Ik heb het eerste flesje aangeboden toen ze 3,5 week was en was helemaal over toen ze 8 weken oud was.
Wij geven al die tijd Hero Nutrasense. Ze spuugt niet, maar heeft wel veel krampjes (gehad). Maar ik weet niet of het van de voeding komt of dat ze er gewoon heel veel last van heeft (gehad). Want rond de 6-8 weken ligt ook de piek voor krampjes..

5 jaar geleden
Hoeveel kv geven jullie dan? Op de verpakking staat dat ik 200ml zou moeten geven en 5 flessen op een dag. Alleen mijn dochter drinkt 100 afgekolfde bv. Ze komt dan ook nog tussen de 7 en 8 keer op een dag voor voeding. 200ml zou ze nooit op kunnen.

5 jaar geleden
Reactie op ejvdh
Aantal kilo’s dat ze weegt x 150 ml / aantal voedingen. Dus baby van 6kg ma ...
En dan kijk je op het pak hoeveel schepjes er in moeten?