24 Reacties

5 jaar geleden

Ik weet in ieder geval uit vele informatie. Dat je niet direct moet stoppen met een bepaalde manier. Als je omneo gaf en het 1 keer niet goed ging, niet meteen overstappen op iets anders. En baby heeft langere tijd nodig om aan de nieuwe voeding te wennen. Flink spugen hebben wij ook gehad, hebben we zelfs nu nog. En idd de borstvoeding houdt hij wel binnen, maar we blijven 1 andere variant (ook omneo) aanbieden.

5 jaar geleden

Ik ook overgestapt nadat baby de borst niet meer wilde... Wij geven haar NAN evolia, werd door kinderarts aangeraden, vroedvrouw en 'Kind & Gezin' (consultatiebureau van België). Volgens hen was dit de voeding die het dichtst ligt bij moedermelk. Ze drinkt deze melk nu bijna 3 weken en wij hebben geluk dat dit ook echt heel goed bij haar past. In het begin gaf ze ook heel wat terug, volgens vroedvrouw moest haar maagje nog wennen aan de kv. Na 1 dag was dit dan ook volledig weg. In het begin maakte ze iets minder stoelgang (1x om de 2 dagen) maar na een week maakte ze dagelijks stoelgang en nu 2-3 keren per dag. Hou er rekening mee dat een baby zeker 2-3 weken nodig heeft om een voeding te 'aanvaarden'. Duurt eventjes voor je het volledige effect ziet van een voeding. Zeker niet te vaak van voeding verwisselen werd ons aangeraden. Maar doe vooral waar je je goed bij voelt, zou wel niet te vaak een andere voeding aanbieden. Succes !

5 jaar geleden

Beter luisteren naar je eigen gevoel. Ik was na anderhalve week afgebouwd. Gewoon niet meer geven en alleen kolven als er druk op staat dus als je stuwing hebt. En dan voor een paar minuten tot de druk eraf is en voilá. Wat die omneo betreft is onzin. Mijne doet t gewoon goed nu op nutrilon 1. Volg je eigen gevoel en luister niet naar het CB echt waar. Die schema's maken je helemaal gek.

5 jaar geleden

Reactie op LiesjeH

Ik ook overgestapt nadat baby de borst niet meer wilde... Wij geven haar NA ...
Misschien er ook op letten dat je baby drinkt met het kleinste speentje die bij de flesjes hoort, zo komt de melk niet te snel want borst gevoede baby's zuigen veel harder dan de baby'tjes die altijd uit een flesje gedronken hebben. De kleinste speentjes zitten soms standaard bij het flesje maar soms ook niet

5 jaar geleden

Hoi, ik ben eerlijk gezegd in 1x gestopt met borstvoeding. zodra ik wat gespannen borsten had kolfde ik het af. Dit heeft bij mij 2dagen geduurt.Ik heb gewoon kruidvat merk gegeven en hier doet ze het prima op. Heb eigenlijk mn eigen advies gevolgd. Succes

5 jaar geleden

Kruidvat merk werkt bij ons prima! En heb rustig afgebouwd. Heel soms leg ik nog aan als me borsten vol zitten maar wordt steeds minder gelukkig

5 jaar geleden

Wat je kan doen om de overstap te vergemakkelijken voor je kind is gekolfde melk mengen met de flesvoeding melk. Persoonlijk klinkt Omneo als er verder geen klachten zijn als onzin omdat perse te gebruiken.

5 jaar geleden

Ik zou je Hipp kunstvoeding aanraden. Ik combineer het met borstvoeding en dat gaat perfect!

5 jaar geleden

Ik heb ongeveer 1 voeding per 1,5 week afgebouwd. Alleen de laatste 2 voedingen die ik via de borst gaf, moesten in 1x ivm start antibiotica. Ik heb het eerste flesje aangeboden toen ze 3,5 week was en was helemaal over toen ze 8 weken oud was. Wij geven al die tijd Hero Nutrasense. Ze spuugt niet, maar heeft wel veel krampjes (gehad). Maar ik weet niet of het van de voeding komt of dat ze er gewoon heel veel last van heeft (gehad). Want rond de 6-8 weken ligt ook de piek voor krampjes..

5 jaar geleden

Ik ben gestart met het mengen van borstvoeding en nutrilon1. Eerst kwart kunstvoeding en 3 kwart moedermelk daarna half om half enzovoorts. Ging prima, geen krampjes of spugen. Wel even wat werk om te kolven ipv borstvoeding... is natuurlijk een tijdje dubbel werk.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik ben na de borstvoeding overgestapt op Nutrilon HA1. Onze kraamhulp gaf aan dat dit het dichtst bij BV in de buurt kwam . Omdat er ook allergieën bij ons in de familie voorkomen, was de keuze snel gemaakt

5 jaar geleden

Ik heb ook al gehoord dat Hipp goed verteerd. Ze zouden dan wel iets sneller weer honger hebben maar lijkt me proberen waard

5 jaar geleden

Reactie op Sm26

Hoi, ik ben eerlijk gezegd in 1x gestopt met borstvoeding. zodra ik wat ges ...
Hier hetzelfde! En ook geen zin om bergen geld neer te leggen voor allerlei merken. Mn oudste is ook groot geworden van Kruidvat eigen merk en het heeft me een hoop geld gescheeld :)

5 jaar geleden

Ik heb nutrilon pro futura. Speciaal voor overstap van borts naar kunst.. ik heb geen problemen gehad..

5 jaar geleden

Ik zit er ook over te denken af te bouwen. Vraag: kun je ook bv en kv mengen door een bv steeds korter te doen qua minuten en dan daarna fles met kv te geven (ipv kolven en dat mengen in een fles met kv)? Lijkt mij makkelijker maar geen idee of dat nog uitmaakt verder.

5 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik zou je Hipp kunstvoeding aanraden. Ik combineer het met borstvoeding en ...
Dit wil ik ook gaan doen, hoe vaak geef je kv en welke tijden?

5 jaar geleden

Hoeveel kv geven jullie dan? Op de verpakking staat dat ik 200ml zou moeten geven en 5 flessen op een dag. Alleen mijn dochter drinkt 100 afgekolfde bv. Ze komt dan ook nog tussen de 7 en 8 keer op een dag voor voeding. 200ml zou ze nooit op kunnen.

5 jaar geleden

Aantal kilo’s dat ze weegt x 150 ml / aantal voedingen. Dus baby van 6kg mag 6 x 150 = 900 ml op een dag - als je zes voedingen geeft komt dat neer op 150 ml per voeding.

5 jaar geleden

Reactie op ejvdh

Aantal kilo’s dat ze weegt x 150 ml / aantal voedingen. Dus baby van 6kg ma ...
En dan kijk je op het pak hoeveel schepjes er in moeten?

5 jaar geleden

Reactie op Marjolein91

En dan kijk je op het pak hoeveel schepjes er in moeten?
Per 30ml 1 schepje - dus 5 bij 150ml, 6 bij 180ml enzovoort