4 Reacties
6 jaar geleden
Wij zijn de afgelopen weken ook overgestapt naar flesvoeding.
In het begin moest ze erg wennen, voornamelijk haar darmpjes.
Maar wij maken 120cc aan met 4 schepjes, dus 135cc totaal. In totaal 6 voedingen op een dag. Ze is 5 weken en 4,5kg.
De ene keer drinkt ze de hele fles leeg, de andere keer maar 60-80cc. En is dan alsnog tevreden.
Wij houden voor een voedingsmoment 1 uur aan. Vraagt ze in dat uur nog om voeding, krijgt ze deze. Maar dit komt alleen voor wanneer ze niet de hele fles leeg drinkt.
We zijn in 3 weken overgestapt. Door per week 1 tot 2 voedingen te veranderen van gekolfde moedermelk naar kunstvoeding.
6 jaar geleden
Mijn lactatiekundige zei me dat wanneer je een fles geeft hij een minder verzadigd gevoel kan hebben, omdat hij aan de borst sneller een seintje krijgt dat hij vol zit. Hij zit dus waarschijnlijk wel vol alleen blijft zoeken, dit duurt zo'n 20 min je kunt dan een speen geven.
Het is ook een idee om op de borstvoedingvriendelijke manoer de fles te geven, hierdoor heeft hij zelf meer regie en drinkt hij op zijn tempo net als aan de borst.
Dit filmpje lied ze me zien.
Weet niet of dit jou ook kan helpen hoor!
https://youtu.be/TuZXD1hIW8Q
6 jaar geleden
Reactie op Medd
Mijn lactatiekundige zei me dat wanneer je een fles geeft hij een minder ve ...
Het is net andersom bij mij, het lijkt alsof hij met de fles sneller stopt met drinken dan aan de borst.
Met de fles valt ie na 10 minuten in slaap, de borst houdt ie met gemak beide borsten 10-15 minuten vol..