19 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter van ruim 21 maanden drinkt na de avond maaltijd nog wel een fles. De ene keer meer dan de andere keer. In de ochtend eet ze fruit en een boterham en een stuk gekookt ei vindt ze lekker. 2 uur later wat fruit. Lunch gepureerde groente, boterham, fruit net waar ze zin in heeft. Na haar slaapje nog een koekje of cracker en dan rond 17.30 avondeten. Lijkt erg op de voeding die jouw kleine binnen krijgt. Dus mogelijk heeft hij ook gewoon genoeg!

2 jaar geleden

Onze oudste is met 12 maanden gestopt. Ze kwam daardoor alleen maar aan en zit boven het gemiddelde. Onze jongste krijgt af en toe nog eens een avondflesje. Maar vaker niet dan wel. Hij groeit goed dus dan is het goed. Kijk naar je eigen kindje, als die het goed doet zonder melk is het prima!

VRIEND

2 jaar geleden

Je kan miss met gewone melk proberen Wij doen ochtend pap met melk in de fles en dan 5 schepjes er bij in de fles En met de avond voor het slapen gaan krijg hij avond pap in de fles met melk

2 jaar geleden

Ik ben met 14 maanden gestopt met flesvoeding. Hij groeit goed en eet alles dus zie geen noodzaak. Wel gewone koemelk en dit krijgt hij of in de ochtend met havermout als pap( met een banaan) of in de avond als warme fles. Als we gewone yoghurt hebben gegeven dan geen flesje voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Hier ook gestopt met 12 maand. Krijgt rond de 300 ml zuivel per dag door melk/yoghurt/vla.. per kindje verschillend, maar hij laat 't vast niet voor niks staan 👌💪

2 jaar geleden

Hier al gestopt iets voor 12 maanden met nutrilon. S’ochtends krijgt ze een fles met gewone melk nog. Als ze goed drinken en eten overdag kan je echt wel stoppen met groei melk! Zit vaak ook heel veel suiker in.

2 jaar geleden

Reactie op cinthia

Je kan miss met gewone melk proberen Wij doen ochtend pap met melk in de ...
Hey! Welke melk gebruik je hiervoor dan? Halfvolle of volle melk?

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op D en S

Hey! Welke melk gebruik je hiervoor dan? Halfvolle of volle melk?
Halfvolle melk

2 jaar geleden

Advies CB was 300 ml zuivel maar mag ook dus kaas of yoghurt etc zijn! Dus wij doen sochtends beker melk en in de avond wel een fles melk. Gewone pak halfvolle koemelk.

2 jaar geleden

Wij zijn met 12mnd overgestapt op halfvolle melk. Vanaf ongeveer 14mnd alleen nog de fles in de avond en sinds een mandje nu ongeveer is ook de avondfles eraf. Hierdoor is hij overdag veel beter gaan drinken, dat was daarvoor alleen een paar slokjes elke keer. Voor de vitaminen hoef je niet kunstvoeding te blijven geven. Je kleine eet zo te lezen goed, en ook groente/fruit. Lijkt mij helemaal prima!

2 jaar geleden

Hier vanaf 12 maanden s avonds nog een flesje met halfvolle melk. Ik dacht eigenlijk dat wij al te lang door gingen (20 maanden) met nog een avondfles geven maar ze wil hem nog steeds zo graag! Maar we zijn dus niet de enigen 😊

2 jaar geleden

Vanaf 12 maanden mogen ze gewoon over op halfvolle melk. Dus je hebt helemaal geen kunstvoeding meer nodig. Wij zitten met 20 maanden op 300ml. Bij het ontbijt en de lunch en vlak voor het slapengaan.

2 jaar geleden

Melk is goed voor kinderen tot een jaar of 4 ivm calcium en vit, als hij dit genoeg uit zijn voeding overdag haalt lijkt me het prima hoor! Anders miss even overleggen op het cb de volgende keer😄

2 jaar geleden

Reactie op em98

Melk is goed voor kinderen tot een jaar of 4 ivm calcium en vit, als hij di ...
Ja idd, dacht ik ook voor vitaminen en calcium. Daarom geven we hem nu ook meer zuivel 😉 Pas in mei naar cb maar ben er gerust in, nu ik dit allemaal lees 😁 thx voor alle tips!

2 jaar geleden

Huh vanaf 1 jaar hoef je niet perse meer te geven toch? Wij geven sindsdien 300 ml gewone melk. Lijkt me prima als ze verder gevarieerd eten.

2 jaar geleden

Wij geven gewone melk, twee bekers van 120 en een flesje savonds van 180. Ik heb gewoon halfvolle van AH. Lekker makkelijk

2 jaar geleden

En bij mij nu weigert melk drinken 😢

2 jaar geleden

Reactie op Haniyah

En bij mij nu weigert melk drinken 😢
Gewone melk of fles?

2 jaar geleden

Reactie op Insuba

Gewone melk of fles?
Vorige keer met Flesje, en toen dat weigert met alles geprobeerd maar het lukt het niet..