29 Reacties
6 jaar geleden
Ik moet nog maar als ik jouw verhaal zo lees klinkt het niet normaal. Ik zal het ziekenhuis/vroedvrouw vooral even bellen voor advies. Sterkte en beterschap!
6 jaar geleden
Ik ben de 21e met een keizersnede bevallen. De eerste dagen voelde ik heel veel druk op mijn middenrif dus ademen en praten ging moeilijk. Soms heb ik nog steeds die druk maar het is nu makkelijker. Qua pijn wisselt het. Omdraaien in bed en opstaan is heel lastig en pijnlijk, maar als ik eenmaal zit, lig of sta of loop gaat het prima. Ik lig niet helemaal plat op bed maar met een paar kussens onder mijn hoofd. De kleine wil immers niet in zijn wiegje in de nacht (ik vermoed verlatingsangst omdat ik hem 3 uur na de geboorte pas heb mogen vasthouden). De paracetamol houdt mij op de been maar zelfs dan heb ik veel pijn hoor. Onderrug is bij mij gevoeliger.
6 jaar geleden
Ik ben 6 weken geleden bevallen met een keizersnede. Op die dag heb ik ook met spoed een open hart operatie gehad waardoor ik moest bijkomen van 2 operaties. Ik liep ook als een oud vrouwtje (voorover gebogen). Ook had ik bij het lopen een soort miltsteek. De pijn in je boven rug/ schouders hoort bij een keizersnede werd mij verteld ( ik kwam ook om van de pijn in mijn schouders en rug).
6 jaar geleden
Herkenbaar! Zo heb ik mij de eerste week ook gevoeld... Invalide en kapot... Ook eerst 18.5 uur weeën en persen, daarna spoedkeizersnede.... Nu 11 dagen verder is de wond nog gevoelig en mijn schaamstreek voelt bont en blauw... Maar verder knapt het wel aardig op nu..😅
Bij ontslag uit zh is mij wel gemeld als pijn onder de snee zeer gaat doen bellen, er boven zijn vaak de andere zaken die hun plek in de buik weer moeten vinden... Sterkte, en echt.... Alles gaat voorbij, vergeet niet te genieten van je kleintje❤️
6 jaar geleden
Ik ben 25 april bevallen met keizersnede, deze was ook niet gepland. Ik ben wel 5 dagen ik het ziekenhuis gebleven (België)
Ik had de eerste dagen ook veel pijn en liep ook echt als een oud vrouwtje voorovergebogen. Als ik dan probeerde om echt recht te staan of naar het toilet ging en terug moest ik ook altijd even happen naar adem.
Ik had ook een stekende pijn aan de rechterkant. De vroedvrouw zei hier dat dit kwam omdat ze aan die kant waarschijnlijk de draadjes overal hebben aangetrokken om de wonde dicht te maken.
Na 2 weken zijn bij mij de draadjes eruit gedaan en voelde ik me ook wel beter! Stilletjes aan kon ik hier al eens een kort wandelingetje maken. We zijn nu een maand verder en als ik te snel wil opstaan dan voel ik nog wel een steekje! Ik probeer het echt rustig aan te doen en vooral te zorgen voor ons zoontje en voldoende rust te nemen zodat alles goed geneest! Als je je echt zorgen maakt zou ik zeker de vroedvrouw op de hoogte brengen. Veel beterschap en geniet van je kindje!
6 jaar geleden
Twee jaar geleden heb ik ook een spoed keizersnede gehad. De eerste 12 dagen kon ik niet eens zelfstandig uit bed, mijn man of de kraamhulp moest me uit bed tillen. Zelfstandig douchen of aankleden lukte bij mij zelfs niet na 2 weken, ik had teveel pijn. Het was erg zwaar, maar het gaat echt over. Geef het wat tijd. Nu ben ik 39 weken zwanger van de tweede. Hopelijk wordt dit een normale bevalling.
6 jaar geleden
Reactie op Patricia VhW
Ik moet nog maar als ik jouw verhaal zo lees klinkt het niet normaal. Ik z ...
Ik ben net thuis van gisteren avond. Ik heb alles aangegeven van de pijn aan het ziekenhuis en vroedvrouwen daar. Ze hebben gezien hoe lastig ik het had. Ze gaven me allemaal altijd aan dat het normaal is.. ook de gynaecoloog is geweest en gaf aan dat het sneller zal beteren dan ik zelf denk.
Morgen komt mijn eigen vroedvrouw langs en zal dus zien wat zij zegt. Vooral het moeilijk ademen valt mij zwaar en de linkse helse pijn. Maar die zou komen omdat de draadjes daar harder zouden aangespannen zijn.
6 jaar geleden
Ik heb op 16 mei ook een keizersnede gehad, na een inleiding die niet wilde vorderen na ruim 24 uur. De keizersnede viel me mee, maar de pijn vanaf de volgende dag viel me ook echt tegen!
De wond voelde geïrriteerd en aan de uiteinden van het litteken kreeg ik steken bij bewegingen (in en uit bed, draaien en lopen). Wel voel ik iedere dag verbetering en sinds gisteren gaat het best goed. Ik slik nog wel 4x daags 1000 mg paracetamol.
Wat het meeste vooruitgang geeft is toch proberen om je buikspieren niet aan te spannen in bed en regelmatig normaal kleine stukjes (van slaapkamer naar badkamer, babykamer etc) proberen te lopen.
Het komt goed!! Sterkte! 🍀
6 jaar geleden
Wat onwijs rot, maar helaas ook herkenbaar. Ik had de eerste 1,5 week erg veel pijn in mijn rechterzij (felle steken) en kon amper lopen. Naast paracetamol heb ik van de huisarts diclofenac gekregen, dat hielp mij om beter te kunnen slapen en een klein stukje te kunnen lopen (naar de wc bijvoorbeeld). Nu met 2,5 week gaat het gelukkig een stuk beter! Overigens had ik mijn grootste dip zo rond dag 5 na de keizersnede, dus daar zit jij nu ook op. Van een vriendin hoorde ik dat zij dat ook had rond dag 4-5. Hopelijk wordt het vanaf nu beter, sterkte!
VRIEND
6 jaar geleden
Ik heb maandag 4 mei een onverwachte keizersnede gehad na een bevalling die al op zaterdagavond begon. Ik vind het nu nog steeds (3 weken na dato) erg pittig. Mijn wond trekt nog erg, vooral rechts, de kant van het knoopje. Ik heb moeite met mijn lijf rechtop houden (last van mijn ribben) en ik heb ook de eerste 2 weken niet op mijn zij kunnen liggen. Verder hielp het mij om met mijn bed een klein beetje omhoog te slapen (heb een elektrisch bed).
De eerste paar dagen heb ik op alleen paracetamol geleefd maar daarna er ook ibuprofen bij opgestart (op advies van de gyn en huisarts). Ik geef geen borstvoeding. Dit helpt me redelijk de dag door maar het blijft een grote buikoperatie en dat merk je.
6 jaar geleden
Reactie op ProudPapa
Ik hoop dat je géén borstvoeding geeft? Diclafenac word teruggevonden in bo ...
Jawel, ik geef wel borstvoeding. In het ziekenhuis krijg je na een keizersnede ook diclofenac. Ibuprofen heeft de voorkeur (bovenop paracetamol) maar als dat niet voldoende helpt mocht ik van de artsen nog een paar dagen diclofenac slikken. Uiteraard alles in overleg met de artsen.
6 jaar geleden
Ik op 13 mei ook spoed. Weinig energie maar pijnstilling alleen nog 4 paracetamol. Ik wandel elke dag nu. Opstaan bewegen traplopen gaat elke dag beter. Doe lichte klusjes in huis. En pijn valt erg mee. Ik heb een rechte lijn, volgens verloskundige wooow, en geneest goed. Soms trekt het hier en daar, maar echt alleen als ik te snel beweeg of overbelast. 🤷🏻♀️
6 jaar geleden
Misschien is het een idee om arnica druppels te gaan gebruiken. Dit bevorderd de heling van binnenuit.
Heel veel beterschap! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.
6 jaar geleden
Reactie op Lijamootje
Jawel, ik geef wel borstvoeding. In het ziekenhuis krijg je na een keizersn ...
Mijn vrouw heeft ook onlangs een spoedkeizersnee gehad en ook diclafenac gekregen, na ontslag heb ik nog een keer geprobeerd bij de apotheek om het mee te krijgen maar de apotheker rade diclafenac af en schreef ibubrofen voor.
Ik wil absoluut geen angst zaaien, alleen delen wat mij is verteld, en als je huisarts dit voorschrijft zal 't wel oké zijn. 👌
Moet ik ook weer bij vermelden dat de apotheker vertelde dat ze je in het ziekenhuis diclafenac voorschrijven, om de doorstroom zo snel mogelijk te houden. Oftewel; ze willen je zo snel mogelijk weg hebben.
6 jaar geleden
8 dagen geleden een keizersnee gehad. Had zoveel pijn de eerste dag dat ze me morfine wouden geven. 2 shots ervan gehad, maar voelde me er echt ontzettend raar door. Ik ging echt out door dat spul. Ik wou het daarom ook niet meer hebben en kreeg toen paracetamol en diclofenac. Ondanks dat nog ontzettend veel pijn dat ik ervan met mijn ogen rolde. De dag erna ging het al een stuk beter. Katheter ging eruit en moest zelfstandig naar de wc. Dat lukte. Een dag later wou ik naar huis. Nog erg veel pijn en op dag 4 kreeg ik geen diclofenac meer. Een dag later de vk gevraagd om een extra recept voor diclofenac ivm dat de pijn echt te hevig was. Ik had overal spierpijn, in mijn hele romp. Zelfs ademen deed zeer. Heb toen ook wat huilbuien gehad. Vk en kraamzorg zijn echt heel duidelijk geweest dat ik echt veel rust moet nemen. Op bed en alleen eruit als ik moet plassen. Meer niet. Nu gaat het echt al een stuk beter. Ik merk het wel direct als ik teveel heb gedaan, bijvoorbeeld na het douchen moet ik echt plat.
Het is gewoon echt pijnlijk. Neem heel veel rust en geef jezelf de tijd om te herstellen. Ze zeggen niet voor niets 6-8 weken herstel. Heel veel sterkte en beterschap!
6 jaar geleden
Reactie op Moesje
8 dagen geleden een keizersnee gehad. Had zoveel pijn de eerste dag dat ze ...
Hier de eerste week erg veel pijn gehad na de kz.
Van moeilijk kunnen doorademen tot zware verkrampingen in mijn rug tot aan mijn nek, hiervoor pijnstillers gekregen, ze dachten dat het door mijn spieren kwam (en in combi met naweeën, ontzwangeren ed).
Na 1 week kon ik weer op mijn zij slapen. Nu 3 weken verder (en elke dag gaat het echt wel iets beter), ben ik nog steeds heel erg vermoeiend (de nachten gaan best goed dus daar ligt het niet helemaal aan).
Ik voel me gefrustreerd dat je zo weinig mag, een fijn stuk wandelen lukt mij nog niet (heb ook bekkenklachten) en ik voel regelmatig steken in mijn buik.
Dus je bent hier niet alleen in 😉
6 jaar geleden
Hier 2 juni spoed keizersnede gehad.
Ik ervaar wel pijn. Maar niet zo heftig ( vorig jaar buik operatie gehad) dus wist wat me te wachten stond.
Geef jr lichaam de tijd. Een keizersnede is een grote buik operatie en heeft gewoon tijd nodig om te herstellen. En probeer door je pijn grens heen te gaan.
In de ochtend loop ik ook als een oud omaatje haha.
Ik heb soms wel steken door mn blaas net voor ik moet plassen. Meer mensen hiermee bekend?