12 Reacties

2 jaar geleden

Misschien regressie ? Mijn dochter is ook een pittige tante geen problemen met naar bed gaan maar wel lang over inslapen doen.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ze zit al langer in deze fase. Het zal vanzelf wel weer over gaan haha. Wij zijn ook zoekende hoe je nu het beste op alles kan reageren. Soms best vermoeiend. Als er anderen bij zijn of op de opvang heeft ze het niet. Dus doe zoveel mogelijk buitenshuis haha.

2 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Heel herkenbaar! Ze zit al langer in deze fase. Het zal vanzelf wel weer ov ...
Haha, enorm herkenbaar. Zodra ik ergens anders ben is ze weer heerlijk verlegen. Mijn dochter heeft het in t weekend (als mijn man ook thuis is) een stuk minder.

2 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Misschien regressie ? Mijn dochter is ook een pittige tante geen problemen ...
Zou zeker kunnen! Ze is soms hondsmoe, maar zet dapper door met wakker blijven. Ach het hoort er allemaal bij

2 jaar geleden

Hoi! Ik merk dat wij dit hebben met onze zoon hebben wanneer hij bv ziek is geweest en we wat soepeler zijn in de regels. Dan wordt het een ontzettend draakje en merk ik dat hij wanneer beter alles nog zo probeert door te zetten. Hier helpt duidelijk zijn (wat we gaan doen en de regels die gelden) en het antwoord nee heel goed, zodra hij merkt dat ik het meen is het namelijk ook meteen klaar met dat gedrag 😉 zonder verder te moeten straffen ofzo! Merk hier dat bij papa juist meer uitproberen is, denk omdat ik gewoon duidelijk naar hem maak wat wel en niet kan. Geeft ook een stukje rust denk ik. Maar zeker pittig zo'n peuter met sterke eigen wil (i love it haha) 😊

2 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Heel herkenbaar! Ze zit al langer in deze fase. Het zal vanzelf wel weer ov ...
Wij horen soms van kdv en bso dingen, dat ik denk, over welk kind heb je het!? Want hier herken ik de onze niet in, haha. Wel fijn dat ze daar tenminste doen alsof ze een beetje goed zijn opgevoed 🤪 De leidsters zeggen wel altijd, dat kinderen daar waar ze zich het meest veilig voelen, het meest zullen uitproberen en tegen grenzen aan gaan schoppen. Thuis dus ...

2 jaar geleden

Hier ook 23 maanden, en een pittige fase achter de rug. Hier veel ‘mijn’ en ‘nee niet doen mama’ en uitproberen. Ik was echt doodmoe en vond het ook niet altijd gezellig. Sinds een paar dagen is het weer veel minder en merk ik echt dat ze weer een enorme sprong heeft gemaakt met praten en begrip. Echt even een fase dus!

2 jaar geleden

Ooww heel herkenbaar… precies dit. Ze kan zich niet goed vermaken zelf… alles is nee hoeffe niet mama…. Heel vermoeiend…. Drammen uitproberen… en als mama nee zegt toch doen. Blij dat het herkent wordt… Alles is een fase 💪🏻🥰

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie bemoedigende reacties!! Even delen helpt al veel. Vanmorgen was xe erg lief en speelde ze fijn. Hopelijk zet t zo door ;)

2 jaar geleden

De ene dag is de andere niet hahaha. Heerlijk die fases

2 jaar geleden

Hier ook hetzelfde idd😵‍💫

2 jaar geleden

Nouh pittigste fase tot nu toe sinds 2 weken. Kind wil niet luisteren 😭😅 gewoon niet. Gewoon negeren. Oi oi oi