14 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter zit wel zelfstandig maar dat is het... rollen van rug naar buik is ze gestopt. Ze probeert te schuiven op haar kont. Als ik haar op haar buik neer legt vind ze niet meer fijn... iedereen doet het op zijn eigen tempo. Zoë is wel heel erg bezig met de fijne motoriek

3 jaar geleden

Jep zelfde hier! Fijnmotorisch al echt goed. Liefst e hele dag zitten, staan en lopen (aan onze handen). Maar kruipen, tijgeren en zelf gaan zitten ho maar...😅 ik maak me niet zo druk. Ze leren ooit allemaal lopen!

3 jaar geleden

Reactie op CLN

Jep zelfde hier! Fijnmotorisch al echt goed. Liefst e hele dag zitten, staa ...
Staan en lopen daar zitten we ook helemaal nog niet 🙈

3 jaar geleden

Hi! Ons dochtertje is van 15 mei. Ze was al heel snel met ?zelfstandig zitten (6 maanden) maar rollen deed ze pas heel laat, ze tijgert nu ook pas sinds een weekje vooruit en gaat niet zelfstandig van lig naar zit maar volgens mij doen de meeste baby's dit ook pas later.. de ene is heel snel en de ander langzamer maar ze doen het allemaal op hun eigen tempo. Het kan maar zo zijn dat je dochtertje hier in haar hoofd mee aan het oefenen is en het straks pas doet als ze er klaar voor is maar dan in 1 keer het ook heel snel, stevig of meteen goed doet! Don't worry🧡🧡

3 jaar geleden

Hier ook hoor, voornamelijk zitten. Ze gaat wel van zitten naar buikliggen. En schuift wat achteruit maar echt kruipen nog niet hoor. In de box gaat ze op haar knietjes zitten en houd vast aan de spijlen.

3 jaar geleden

Haai, onze dochter rolt zelf om sinds een paar weken en kan zitten als we haar laten zitten maar zelf kan ze dit nog niet. Niet te druk om maken. Het komt vanzelf, elke dag leren ze weer. En haar ontwikkeling gaat toch gewoon door het is alleen voor ons minder goed zichtbaar omdat het niet de 'grote' dingen zijn.

3 jaar geleden

Reactie op BBTV

Haai, onze dochter rolt zelf om sinds een paar weken en kan zitten als we h ...
Dat is waar ! Word gewoon nog al snel zenuwachtig als ik zie dat kindjes van haar leeftijd of zelfs 2mnd jonger al meer doen. Maar ik weet dat zij dan wel sterker is op andere vlakken maar ja wat zijn altijd de vragen: kruipt ze al? En dan moet ik nee zeggen en voel ik me wat ambetant

3 jaar geleden

Hier ook! Zit sinds kort zelfstandig (echt een paar dagen na het bezoek van het consultatiebureau 😅) maar verder ook niet af en toe beweegt ze op haar kont iets naar voren. Fijnmotorisch ook prima. Komt wel goed met die kids van ons!

3 jaar geleden

Echt niet druk maken! Mijn oudste herken ik helemaal in je verhaal en uiteindelijk allemaal goed gekomen! Ze deed het allemaal wat andere volgorde en langzamer maar ze liep toen ze 18 maanden was. Het komt echt goed!

3 jaar geleden

Mijn dochter van 23 mei kan alleen naar haar flanken/zijkanten tijgeren of ze gaat per ongeluk in achteruit omdat ze zich weg duwt maar ze wil eigen vooruit dus dan dikke woedeaanvallen :/ hoop voor haar dat ze toch snel voor uit kan gaan tijgeren. Zelfstandig zitten kan ze nog niet. Als we haar weg zetten in zit dan gaat dat best aardig maar als ze om valt vangt ze zich nog niet op met haar handjes..valt dan vaak via zij naar buiklig. Ik heb altijd geleerd van de fysio dat je babys tijdens het spelen het beste op de buik kan leggen als je ze teveel zittend weg zet tijdens spelen dan kunnen ze kruipen gaan overslaan... dus wij doen maar zoveel mogelijk op de buik leggen om de spieren te trainen. Maar zittend vind ze vaak leuker want op de buik raakt ze gefrustreerd dat ze niet voor uit kan tijgeren of kruipen. Ik denk dat het allemaal nog wel komt en ben vooral verbaasd over andere dingen bijvoorbeeld de pincetgreep die al redelijk gaat of het drinken uit de wonder 360 graden beker zelf bedienen. Maar daar gaat het nooit over gaat idd altijd over die grote lichamelijke vooruitgangen. En idd uiteindelijk gaan ze allemaal wel zitten en lopen...

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook 8 maanden en die rolt alleen om kan ook nog niet zelf zitten of kruipen

3 jaar geleden

Geen zorgen! De term poepschuiver kreeg andere ideeën maar snap het hoor haha 🤭

3 jaar geleden

Hier fijnmotorisch heel goed maar verder rolt ze alleen van de rug naar de buik (vooral in bed) en verder niks. Ze zit graag en speelt dan graag, maar echt actief/beweeglijk/kruipen enz doet ze nog niet. Overmorgen is ze 9 maand...

3 jaar geleden

Reactie op Josanneke2020

Hier fijnmotorisch heel goed maar verder rolt ze alleen van de rug naar de ...
Hier ook overmorgen 🤗