13 Reacties

2 jaar geleden

Hoe ontwikkelt hij zich verder? Ieder kind heeft zijn eigen tempo! Als hij gezond en vrolijk is zou ik je geen zorgen maken.

2 jaar geleden

Hoihoi. Ons zoontje, ook 2 si ds eind mei, praat wel losse woordjes maar geen woordjes aan elkaar. Ons kinderdagverblijf heeft nu de logopedist ingeschakeld en we gaan nu samen kijken wat en hoe we dit gaan aanpakken. Ons zoontje heeft in oktober ook buisjes gekregen en voor die tijd veel oorontstekingen gehad.

2 jaar geleden

Reactie op Margereth

Hoe ontwikkelt hij zich verder? Ieder kind heeft zijn eigen tempo! Als hij ...
Prima hoor, hij begrijpt ons voorderest ook goed als we bv zeggen wil je dit aub in de prullenbak doen, doet hij dat gewoon. Ik zie er zelf nog geen ernst in maar blijkbaar andere mensen wel ..

2 jaar geleden

Hier ook een kindje die nog niks zegt. Hij begrijpt wel alles alleen praten ho maar haha. Bij het kinderdagverblijf zeggen ze er niks van. Alleen dat hij iets achter loopt. Binnenkort naar het bureau toe. Dus dan zullen ze er wel wat van zeggen

2 jaar geleden

Reactie op elinevanwijk

Hier ook een kindje die nog niks zegt. Hij begrijpt wel alles alleen praten ...
Ja ik moet eind juli ook naar de ggd met hem dus ben ook eens benieuwd! Succes

2 jaar geleden

Jammer dat andere mensen zich met jullie kind bemoeien. Niks van aan trekken laat je niet onzeker maken. Jij bent de moeder!

2 jaar geleden

Mij dochter (in mei is ze 2 geworden) praat ook niet meer dan paar woorden en dan wel van die simpele woorden zoals mama papa ze noemt haar speen mami, en nog paar woordjes, ik krijg ook vaak opmerkingen zoals 'ow praat zij nog niet ons kennis is 2 jr en praat heel goed en duidelijk' pff ik haat dat opmerkingen maar trek er niks van aan ieder kind is anders... ik was laats bij cb geweest toen was ze nog 22 maanden (arts was een invaller en niet echt een leuke helaas, toen we al binnen waren mocht me dochtertje speelgoed niet aanraken van haar, vondt het heel raar jah waarom staat die speelgoed daar dan) nou ja arts zij toen over praten dat ze te laat was en dat ze 2 a 3 woorden moest zeggen acher elkaar bijna een zin dus, huh maar ze is toch niet eens 2 waarom moet ze dat? Mijn oudste was 3 en half mij 2de was 3 toen ze gingen praten dus bij mij 3de maak ik me ook geen zorgen om komt nog wel denk ik..

2 jaar geleden

Reactie op Ccee

Mij dochter (in mei is ze 2 geworden) praat ook niet meer dan paar woorden ...
Oh wat naar :( Echt erg dat er zo veel druk op onze kinderen word gelegd maar het komt inderdaad wel goed toch!

2 jaar geleden

Mijn kindje is ook 2 jaar en praat nog niet. Ik hoor juist altijd vaak van mensen van oh dat komt wel goed hoor, hun kind ging ook pas laat praten. Maar ik denk dat bij ons kind wel meer aan de hand is, omdat hij wat je zegt ook niet lijkt te begrijpen. Dat is bij jou wel zo, dus dan lijkt het eerder op dat het wat later komt. Misschien heeft je kindje eerst de focus gelegd op een andere ontwikkeling.

2 jaar geleden

Ik was laatst op de het cb En toen zei de verpleegkundige praat ze met 2 woorden dus in zei ja. Zoals mijn baby Mijn bal. Dus die zei je zal zien dat het nu echt snel gaat. En bij 2.5 praten ze steeds beter. Dus gewoon rustig aan alles op eigen tempo.

2 jaar geleden

Geen zorgen. Hier eentje van eind april 2020 en die spreekt ook nog geen 2 woorden. Het cb vroeg of we dachten dat ze doof was want ze moest nu toch al wel praten. Ik maak me er niet druk om. Ze is gewoon wat verder op andere vlakken. Alles op hun eigen tempo :)

2 jaar geleden

Je zou eens hier naar kunnen kijken om te zien of het slim is contact op te nemen met het cb of een logopedist: https://www.kindentaal.nl/snel-test.

2 jaar geleden

Hoi allemaal! Onze zoon praat ook nog niet, op ja, nee, mama en papa na. Nu zijn we zaterdag naar een logopedist geweest. Zij vermoed een taalontwikkelingsstoornis (10% van de kinderen heeft dit) en we worden doorverwezen naar een audiologisch centrum voor verdere tests en indien nodig een traject. Hiervoor bestaat een wachtlijst van een half jaar. Ook bij logopedisten is een lange wachtlijst. Ik weet dat het bij veel kinderen nog gewoon goed kan komen met het praten, sommigen zijn gewoon wat langzamer. Maar als je ook maar ergens het vermoeden hebt dat er meer aan de hand is of dat het gewoon niet goed voelt, kaart dit dan aan. Je kunt altijd weer van een wachtlijst af als je kindje wel gewoon gaat praten. Maar als er wel meer aan de hand is dan is eerdere hulp beter dan te laat. Wil jullie geen zorgen aanpraten, maar wel even alert maken. 🌻