30 Reacties

4 jaar geleden

Ik gebruik v Bonusan Darmocare Infantis... maar wellicht hebben andere moeders betere tips. Ik heb het idee dat het werkt. Mijn kleine v 9wk heeft ook last v darmkrampjes en hapt veel lucht... dus belangrijk om 30min overeind te houden en goed te laten boeren na elke voeding.

4 jaar geleden

Van orthica

4 jaar geleden

Deze gebruiken wij inmiddels 4weken. Voornamelijk voor het beter kunnen poepen! Of het echt helpt tegen lucht in de buik durf ik je niet te zeggen. Maar deze bevalt ons erg goed.

4 jaar geleden

Reactie op EstherR

Deze gebruiken wij inmiddels 4weken. Voornamelijk voor het beter kunnen poe ...
Deze gebruiken wij ook op aanraden van kinderarts

4 jaar geleden

Reactie op EstherR

Deze gebruiken wij inmiddels 4weken. Voornamelijk voor het beter kunnen poe ...
Deze gebruiken wij ook. 6 druppels in de fles erbij in de ochtend bij de 1e fles

4 jaar geleden

Wij hebben probiotica gebruikt nadat ons zoontje de eerste week in het ziekenhuis antibiotica heeft gehad op advies van de kinderarts. We gaven het met een lepeltje samen met de vitamine druppels.

4 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Wij hebben probiotica gebruikt nadat ons zoontje de eerste week in het ziek ...
Deze gebruiken wij ook. Erg tevreden over. Gestart op advies van de kraamzorg vanaf week 1. Nooit mega krampjes gehad en geef het nu nog steeds.

4 jaar geleden

Ik geef orthiflor start, werkt naar mijn idee goed. Heb eerst een tijdje infacol gebruikt maar vond dat niet echt helpen. Nu ik orthiflor gebruik lijkt het minder te worden. 1 maal per dag 2 kleine schepjes door de fles.

4 jaar geleden

Deze gebruiken wij, geen darmkrampjes meer gehad.. Is poedervorm 2 schepjes per 24 uur door de fles heen. (of eventueel oplossen in een beetje water)

4 jaar geleden

Wat naar dat Zoë daar last van heeft. Mijn zoontje Kai heeft ook veel lucht in de buik, had veel darmkrampjes en poepte daardoor ook op een manier waarbij alles er met 1 flinke scheet uit knalde :/ Na overlegd te hebben met onze jeugdverpleegkundige zijn wij hiermee gestart, bio-kult infantis. Kai krijgt het nu 9 dagen en poept nu normaal, geleidelijk en hij heeft véél minder last van krampjes. Hij heeft nog wel veel lucht in zijn buik dus ben benieuwd of dit straks ook minder wordt. (We gebruiken expres iets met 7 stammen omdat ik een keizersnede heb gehad.) Ik kolf nu 1 keer per dag (geef hem borstvoeding) en doe de probiotica poeder door de warme melk, schud het goed en geef het dan direct door de fles.

4 jaar geleden

Op verzoek van de osteopaat geef ik mijn dochter simbio flor1 druppels, omdat ik een keizersnede heb gehad... en haar darmkrampjes zijn nu ook veel minder

4 jaar geleden

Reactie op Anoukdh

Op verzoek van de osteopaat geef ik mijn dochter simbio flor1 druppels, omd ...
Wat is de link met een keizersnede? Ben ik wel benieuwd naar, heb ik namelijk ook gehad.

4 jaar geleden

Reactie op 66Derya66

Wat is de link met een keizersnede? Ben ik wel benieuwd naar, heb ik nameli ...
Ja ik dus ook En zoë en ik hebben ook allebei 7 dagen in het zo gelegen en antibioticakuur gehad

4 jaar geleden

Reactie op 66Derya66

Wat is de link met een keizersnede? Ben ik wel benieuwd naar, heb ik nameli ...
Als je baby vaginaal geboren wordt, krijgt hij/zij in het geboortekanaal ook wat van jouw darm bacteriën mee. Dit wordt de basis van zijn/haar microbioom. Bij een keizersnede is dat niet het geval, tenzij je kiest voor micro birthing (ook wel vaginal seeding genoemd). Probiotica is een ander alternatief.

4 jaar geleden

Reactie op Wauwie

Als je baby vaginaal geboren wordt, krijgt hij/zij in het geboortekanaal oo ...
Oo ik heb deze gekocht.. Zh bij mij is gek zo slechte communicatie

4 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Oo ik heb deze gekocht.. Zh bij mij is gek zo slechte communicatie
Probiotica valt nog altijd onder alternatieve geneeswijzen. Is niet heel gek dat jouw zh hier weinig over zegt. Doen wat goed voelt! Ik denk dat het heel slim is dat je haar na een keizersnede als ook een antibiotica kuur iets van probiotica geeft. 👍

4 jaar geleden

Reactie op Wauwie

Probiotica valt nog altijd onder alternatieve geneeswijzen. Is niet heel ge ...
Ja dus die ik heb gekocht kan wel goed zijn ? Die andere vind ik rot want ze heeft al medicatie. En kan het niet door de fles doen omdat ze niet altijd haar fles leeg drinkt. En druppels kan ik zien dat ze het inneemt. Nou het zh vertelde mij niks dan zeiden ze dat Zoë en ik geen infectie hadden. Las ik m'n dossier hebben we het wel gehad. En zo zijn er nog zoveel dingen gebeurd waar ik niet over te spreken ben maar ja.

4 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ja dus die ik heb gekocht kan wel goed zijn ? Die andere vind ik rot want ...
Balen dat je zo’n slechte ervaring hebt. Je kunt altijd een klacht indienen, ieder zh heeft daar een procedure voor. Ik ben geen probiotica expert ofzo, maar wat ik op de verpakking zie staan herken ik wel als nuttige bacteriën.

4 jaar geleden

Dit is al een ouder topic maar geef je nog steeds probiotica? Wij geven het nu nog steeds, hij is 13 weken en geven het sinds week 6. Is het nodig om dit af te bouwen of kan het dan dat de krampjes weer erger worden? Iemand ervaring mee?😊

4 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Oo ik heb deze gekocht.. Zh bij mij is gek zo slechte communicatie
Sinds wij deze gebruiken zijn mn zoontje zn darmen veeel rustiger! Hij heeft veel minder krampen