30 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Charlx

Sinds wij deze gebruiken zijn mn zoontje zn darmen veeel rustiger! Hij heef ...
En gebruik je deze nog steeds of ben je na 1 flesje gestopt? Wij zijn ondertussen bezig aan het 2e flesje maar vraag me af of dit ook afgebouwd moet worden of we gewoon kunnen blijven geven..

4 jaar geleden

Reactie op Mommsy

En gebruik je deze nog steeds of ben je na 1 flesje gestopt? Wij zijn onder ...
Ik heb twee keer dit flesje gegeven, nu gestopt sinds 1.5 week en ze is nu 13.5 week oud. Eigenlijk merk ik geen verschil met toen ik wel de probiotica gaf :)

4 jaar geleden

Reactie op susanna

Ik gebruik v Bonusan Darmocare Infantis... maar wellicht hebben andere moed ...
Ik heb ook deze gebruikt, omdat het niet alleen de juiste bacteriën bevat, maar ook geen verdere toevoegingen (alleen maïszetmeel als vulstof). Deze is dus ook geschikt voor kindjes met intoleranties voor bepaalde stoffen. Het is wat duurder, maar van zeer goede kwaliteit. Ik heb deze opgezocht na overleg met het consultatiebureau en aan de hand van https://m.orthokennis.nl/artikelen/probiotica-behandelprotocol . Als microbioloog vond ik het heel raar dat er na mijn keizersnee niemand probiotica voorschreef. Dus na een aantal weken toch gestart (na overleg met het consultatiebureau). Wij merkten direct een positief verschil, al kan het na de start ook enkele dagen tot een week duren.

4 jaar geleden

Reactie op Charlx

Sinds wij deze gebruiken zijn mn zoontje zn darmen veeel rustiger! Hij heef ...
Deze wij ook! Darmen zijn rustiger. Maar we gebruikten het in eerste instantie tegen de spruw. Was binnen 3 dagen weg! Toen flesje opgemaakt tm 4weken.

4 jaar geleden

Reactie op Mommsy

Dit is al een ouder topic maar geef je nog steeds probiotica? Wij geven het ...
Ik ben na 1 'kuur' gestopt en kijk even hoe het zich gaat ontwikkelen. In principe zouden de darmpjes na 1 kuur/flesje goed gekoloniseerd moeten zijn met de goede bacteriën uit de probiotica. Zolang er geen antibiotica gegeven wordt, geen darminfectie met ziekmakende bacteriën optreedt en er gezonde voeding wordt aangeboden, zouden de darmpjes het nu zonder probiotica moeten kunnen :) Maar mocht het niet zo zijn, kun je altijd nog overwegen om probiotica te blijven geven. Wel zou ik aanraden om bij aanhoudende klachten een arts te raadplegen.

4 jaar geleden

Sinds wij deze gebruiken is mn zoontje krampvrij

4 jaar geleden

Ja hier easydrops ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Ka Me

Ik heb ook deze gebruikt, omdat het niet alleen de juiste bacteriën bevat, ...
Zijn probiotica sowieso aan te raden na een keizersnede? Of alleen bij erge krampjes? Ik had ook een keizersnede maar de kleine had eigenlijk nauwelijks last van krampjes (en ook niemand die over probiotica begon). Heeft het zin om dit nu pas met drie maanden nog te doen?

4 jaar geleden

Reactie op Fabii

Zijn probiotica sowieso aan te raden na een keizersnede? Of alleen bij erge ...
Ik ben er mee gestopt. Want ben deze week weer begonnen met die druppels is 1 en al.ellende. Weer krampen en niet goed drinken. Veel spugen. Ze had er verder geen last van waarom ik begonnen ben hahaha....

één jaar geleden

Reactie op Anoukdh

Op verzoek van de osteopaat geef ik mijn dochter simbio flor1 druppels, omd ...
Hoe gebruikte je deze als ik vrsgen mag