28 Reacties
5 jaar geleden
Hoi! Ik pureer de pasta saus wel maar ik kook naturel macaroni en dit hak ik heel erg fijn zoals je met knoflook doet. Mijn dochtertje moest er wel heel erg aan wennen (het blijven natuurlijk wel kleine stukjes namelijk) maar nu vind ze het erg lekker! Wij hadden het zelfde probleem en ik zou niet weten hoe je het anders kan doen🤷♀️
5 jaar geleden
Ik ben met 4 maanden begonnen met hapjes en toen pureerde ik fruit en groente met de staafmixer. Vanaf 5 maanden eet ons zoontje al stukjes brood en sinds 6 maanden eet hij met ons mee. Hij eet dus echt hetzelfde als ons, alleen gebruik ik voor hem geen kruiden. Ik doe het nu gewoon met de vork kort maken en dan is het goed te doen voor hem. Sommige dingen, zoals sperziebonen pureer ik nog wel met de staafmixer, omdat je dit niet klein genoeg krijgt met de vork.

5 jaar geleden
Reactie op sara2020
Pfff dan ben ik echt nog zo voorzichtig! Bijna 7 maanden en hij krijgt alle ...
So! Een gepureerde groentehandelaar 😂 Dat is nogal wat.
Ik ben ook uiterst voorzichtig en vind het ook allemaal maar eng. We zitten al 2 weken aan het brood en ik zweet nog steeds peentjes als hij stukjes brood krijgt. Over 1,5 week wordt hij 7 maanden en dan wil ik mij echt over deze angst heen zetten en rijst en pasta geven 😬
5 jaar geleden
Reactie op sara2020
Wij zijn nog erger! Hij krijgt 1 keer per dag een paar hapjes fruit en 1 keer per dag een paar hapjes gepureerde groenten.
5 jaar geleden
Ik geef gewoon een bakje macaroni en een lepeltje, of voorgeladen lepeltjes. Kouwen was snel geleerd 👍🏻
5 jaar geleden
Reactie op sara2020
Haha kom ik aan met mijn Rapley aanpak! Gewoon doen wat goed voelt voor jou, je kindje voelt echt die spanning anders. Misschien helpt het je als je het iemand anders laat doen?
5 jaar geleden
Wij zijn nog erger! Hij krijgt 1 keer per dag een paar hapjes fruit en 1 ke ...
Zo erg zijn wij ook.. ik ben al blij als ie een half potje van 4 maanden op heeft... hij heeft ook erge reflux en ook nog koemelkeiwitallergie. Dus vind alles wat ie binnen krijgt doodeng zo'n beetje... wil wel met brood beginnen, maar omdat ie nog maar net op pepti over is voor zijn kma moeten we daar nog even mee wachten. En hapjes gaan eigenlijk pas sinds 2 weken een beetje beter.
5 jaar geleden
Reactie op Dav
Zo dus.... Ik had een lekker baby prutje gemaakt maar mevrouw vond dit een ...

Heerlijk toch! Ik doe het elke dag zo 🥰👍🏻
5 jaar geleden
Ik heb er extra kookvocht bij gedaan, maar idd ook nog niet helemaal tevreden
5 jaar geleden
Vraagje, begonnen jullie juist met witte pasta of volkoren? Volkoren is gezonder maar is misschien wat zwaar op de maag? En rijst, zilgervlies of witte? Ik vind het ook nog een beetje eng allemaal. Die van ons is 7 maanden maar zit regelmatig een beetje verstopt van binnen dus durf nog niet zo. Aardappelpureetje doe ik wel.
5 jaar geleden
Oja en ik zou de saus pureren en de pasta zelf gewoon in kleine stukjes. Kan me herinneren dat de pasta potjes ook zo zijn. En dan kun je de saus invriezen en pasta is denk ik lekkerst vers maken.