11 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben van mening dat als je wat wil toevoegen aan de fles dat je dan beter kunt kiezen voor alleen granen. Van bv Olvarit of huismerk. Daar zitten verder niet of nauwelijks toevoegingen aan. Die pyjamapapjes hebben meestal echt onnodig veel toevoegingen, die mij niet nodig lijken voor een baby.

3 jaar geleden

Reactie op EVVJ

Ik ben van mening dat als je wat wil toevoegen aan de fles dat je dan beter ...
Ik sluit mij hierbij aan! Wij geven dan ook alleen granen door de ochtend fles

3 jaar geleden

Reactie op EVVJ

Ik ben van mening dat als je wat wil toevoegen aan de fles dat je dan beter ...
Mag ik vragen wat voor toevoeging granen hebben? Ik zit er steeds meer over na te denken om dit te doen. Mijn dochter is heel smal en eet de laatste tijd haar brood minder goed. Ze krijgt 3 flessen + brood, fruit en groente. Ik wil dus aan een fles granen toevoegen maar het liefst zo gezond mogelijk natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Mag ik vragen wat voor toevoeging granen hebben? Ik zit er steeds meer over ...
Ik ben het vooral gaan doen om mijn zoontje te laten wennen aan graanproducten, voordat ik met brood begon. Zelf gebruik ik de granen van Olvarit. Op de verpakking staat dat je 3 eetlepels toe mag voegen per fles van 180 ml. Meestal doe ik 1,5-2 eetlepels. Daarnaast merkte ik dat hij na de ochtendfles weer snel ontevreden was en moeilijker wilde gaan slapen. Die extra granen in de ochtend hebben ervoor gezorgd dat dat weer wat beter ging :)

3 jaar geleden

Reactie op EVVJ

Ik ben het vooral gaan doen om mijn zoontje te laten wennen aan graanproduc ...
Hier ging het juist slechter doot de granen 🙈 hij dronk maar de helft van de fles en kwam dus weer eerder voor de volgende voeding. Wij hebben geen pap kindjes 😂 bij de oudste was dit ook zo, alleen die hield dr mond stijf dicht zodra het een papfles was 🙈

3 jaar geleden

Ik zou het zelf niet elke dag doen, net als dat ik soms zelf best iets met teveel suiker eet maar niet elke dag 🙈

3 jaar geleden

Ik geef ongeveer 2 x per week een pyjamapapje omdat ze dit gewoon heeel erg lekker vind Doen wat goed voelt 😘

3 jaar geleden

Gewoon havermout met fruit door volle yoghurt of kv/bv. Is ook zoet, maar wel met minder suikers. En het vult denk ik beter..

3 jaar geleden

Hier kreeg die vanaf de 6 maanden elke avond een pyjamapapje, nu die alles met de pot mee eet, valt die inslaap voor de laatste fles en krijg die het nu soms tussendoor als tussendoortje

3 jaar geleden

Hè wat een lieve en leuke antwoorden en adviezen heeft iedereen😊 superbedankt! Ik had m'n twijfels omdat diegene die het mij kado gaf haar kinderen onder de 1 limonade, chocola en alles wat zoet is geeft. Had zo m'n twijfels of een pyjamapapje in hetzelfde straatje zou vallen 😊

3 jaar geleden

Ik ben van mening dat wanneer jouw kindje gewoon goed eet en drinkt, daarmee bedoel ik gewoon lekker groenten en fruit al eet, een pyjamapapje per dag echt geen kwaad kan. Ik heb dit ook overlegd met het CB en zij raden het totaal niet af. Het bevat bijna 90% opvolgmelk en kan dus goed als vervanging van een fles of bv dienen. Al dat gezeur over suikers etc.... 😂 sorry ik krijg er de kriebels van. Het wordt niet voor niets als vervanging van een maaltijd aangedragen, het gaat door allerlei keuringen ook😉 onze dochter van 7,5 mnd krijgt hem iig elke avond en vind het heerlijk. Zij wenst overigens geeneens meer een ‘gewone’ fles, alleen wanneer er wat granen aan toegevoegd worden is het interessant!