2 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook een nachtbraker... In ons geval slaapt onze dochter (23 mnd) vaak laat in de avond (tussen half 10 en half 11) maar slaapt over het algemeen wel door. Laatste weken vaak rond 2u huilen en 'mama toe' roepen maar slaapt dan vaak na een paar minuten verder. Eens in de zoveel tijd blijft ze zo'n 2u spoken (zoals vannacht) en wil ze alleen bij mama in de stoel slapen. Nu is het vannacht ook volle maan, ik geloofde daar in eerste instantie niet zo in, maar ik merk dat onze dochter hier altijd op reageert/gevoelig voor is met slapen. Misschien geldt dat ook voor je zoontje.... Ook hebben ze rond de 24 mnd weer een slaapregressie (gisteravond ook een topic over geplaatst) Ik heb helaas geen tips maar kan je wel zeggen dat je niet de enige bent/er alleen voor staat! Mijn dochter slaapt inmiddels weer hopelijk je zoontje ook snel

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft volgens mij ook last van de volle maan! Dat valt me steeds meer op. Dus hier ook een nachtbraker, en helaas ook geen praktische tips. Zelf probeer ik op zulke momenten zo liefdevol mogelijk naar mezelf en mijn zoontje te blijven. Voelen wat hij nodig heeft en daarop reageren. Jij als mama weet het antwoord van binnen al! Zachtheid tijdens zulke nachten houdt me altijd een beetje weg van de frustratie (al gebeurt dat vaak genoeg ook, is ook ok) en vertrouw erop dat het straks ook weer beter gaat. Het is niet makkelijk, we don't got this, maar... we got this mama's!!