19 Reacties

5 jaar geleden

Onze dochter is 7 weken en heeft daar ook last van, wij hebben nu hero comfort en dat gaat veeeel beter! Snachts slaapt ze met de matras opgehoogd met 2 handdoeken op dr zij en er komt nooit meer wat omhoog in dr slaap eigenlijk

5 jaar geleden

Wij hebben ook het matras omhoog en een zijligkussen. Ze slaapt als een roosje nu. Toen we dit allemaal nog niet deden zag ik haar regelmatig kokhalzen en hoesten op het beeldscherm van de babyfoon. Zo zielig.. maar nu met het zijligkussen en het matras iets omhoog heeft ze daar geen last meer van!

5 jaar geleden

Reactie op melissxo

Onze dochter is 7 weken en heeft daar ook last van, wij hebben nu hero comf ...
Bedankt voor je reactie en wat fijn dat het bij jullie beter gaat! Doen jullie dan ook doeken aan de zijkant om omrollen te voorkomen? Merk je ook meer rust overdag ? Ik heb nu het idee dat we in een vicieuze cirkel zitten van oververmoeid zijn. De nacht gaat het slapen ook minder goed maar vooral dat verslikken en hoesten is doodeng en vooral heel rot voor hem.

5 jaar geleden

Reactie op Jbdkr

Wij hebben ook het matras omhoog en een zijligkussen. Ze slaapt als een roo ...
Bedankt voor je tips! Op welke manier hebben jullie het matras verhoogd? Hebben jullie dit op eigen initiatief gedaan of in overleg met het cb? Ik heb het idee dat in deze situatie zijslapen veiliger is maar de adviezen zijn zo dubbel. Ook wat betreft zo'n kussen. Mag ik weten welke jullie gebruiken?

5 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Bedankt voor je reactie en wat fijn dat het bij jullie beter gaat! Doen jul ...
Nee in het begin wel maar wij hebben nu 1x gehad dat ze omrolde dus vandaag komt een airgosafe topper binnen (goedkopere variant van aerosleep) dus hoop dat dat goed gaat. Wij merkten dat ze van jbpm heel veel krampen kreeg dus zijn we overgestapt naar hero comfort en sinds we die voeding gebruiken is ze een stuk vrolijker, rustiger en slaapt ze overdag en snachts beter (ze slaapt nu zelfs door)

5 jaar geleden

Reactie op melissxo

Nee in het begin wel maar wij hebben nu 1x gehad dat ze omrolde dus vandaag ...
Ook bakeren we haar in en dat geeft haar ook meer rust en kan ze beter in slaap vallen

5 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Bedankt voor je tips! Op welke manier hebben jullie het matras verhoogd? H ...
Eigen initiatief. Heb helemaal niks met CB overlegd want die zeggen meteen dat je jbpm moet gaan gebruiken en dat zag ik niet zitten. Wil niet weer door de darmkramp periode gaan. Wij hebben 2 kleine handdoeken opgevouwen en onder het matras gestopt. Bij het stuk waar haar hoofd ongeveer ligt. Dit is het zijligkussen die wij hebben: https://www.premed.nl/kussen-baby-sleep-safe-positionering-stabiliteit-67487/. Ze adviseren alleen deze te gebruiken, want deze kan je verstellen met klittenband. Dat kan bij sommige zijligkussens niet.. wij vinden hem heel fijn. Wij hebben haar eerst laten wennen in de box ermee. Maar nu slaapt ze er gewoon mee in haar eigen bedje😊

5 jaar geleden

Wij hebben 2 dikke boeken onder de pootjes van t bedje... Ons oudste had dit als baby ook... We hebben zijslaper gebruikt... Werkt super fijn en voorkomt dat ze op haar buik rolt... Succes!

5 jaar geleden

Hier ook zoon van bijna 10 weken met reflux. Mijn tip: geef kleinere flessen. Ik geef 8x per dag 100ml.. meer dan dat verergert de reflux enorm.

5 jaar geleden

Reactie op Eve1989

Wij hebben 2 dikke boeken onder de pootjes van t bedje... Ons oudste had di ...
Goed om te horen dat het bij jullie ook bij jullie goed uitgepakt heeft. Hebben jullie qua voeding ook aanpassingen gedaan?

5 jaar geleden

Reactie op Jbdkr

Eigen initiatief. Heb helemaal niks met CB overlegd want die zeggen meteen ...
Ja ik merk dat er vooral standaard adviezen worden gegeven. Om tot een oplossing te komen voor een probleem is het naar mijn idee beter om goed naar de specifieke situatie te kijken. Ik snap ook wel dat in beginsel de rugligging gewenst is maar bij reflux lijkt mij dat juist weer minder veilig. De tips die andere moeders hier geven heb ik meer aan.

5 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Hier ook zoon van bijna 10 weken met reflux. Mijn tip: geef kleinere flesse ...
Maar tussen iedere voeding laat je dan wel 2 uur om de voeding te verwerken ? Als mijn zoontje eenmaal slaapt overdag is dat soms weleens 1.5 a 2 uur. In de nacht slaapt hij 6 uur. Ik ga het niet redden om 8 voedingen te doen gok ik of ik moet hem wakker maken maar daar ben ik geen voorstander van.. Ik ben het wel met je eens dat kleine beetjes beter te verwerken zijn voor het lichaam. Ik hou het in gedachte!

5 jaar geleden

Reactie op melissxo

Nee in het begin wel maar wij hebben nu 1x gehad dat ze omrolde dus vandaag ...
Klopt, die krampen heeft onze kleine ook last van. Daar hebben we dan af en toe infacol voor gebruikt en heb nog niet het idee dat het heel erg is maar het is ook lastig soms om te kijken wat nu het probleem is. De verborgen reflux, krampjes van de voeding, het sprongetje van deze periode.. het slaaptekort.. Best een zoektocht! Konden ze af en toe maar praten 😉

5 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Klopt, die krampen heeft onze kleine ook last van. Daar hebben we dan af en ...
Ja hadden wij ook haha, infacol hadden wij ook gebruikt alleen op een gegeven moment toen we met jbpm begonnen werkte dat niet meer en nu gebruikt ze er niks bij en gaat het goed! Ik hoop dat je er wat aan hebt, sterkte!!

5 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Ja ik merk dat er vooral standaard adviezen worden gegeven. Om tot een oplo ...
Precies. En doe waar jij je goed bij voelt. Ieder kindje is anders en jij weet wat het beste is voor je kindje😊.. ze adviseren idd om op de rug te slapen maar bij reflux is dat gewoon niet fijn voor de baby. Als je het zijligkussen goed gebruikt kan er echt niks gebeuren. Ze liggen op hun zij maar meer naar de rug kant. Ze maken gewoon een kleine kanteling. Zorg wel dat je het armpje waar ze op liggen goed onderuit trekt. Anders kunnen ze alsnog omrollen.

5 jaar geleden

Reactie op Jbdkr

Precies. En doe waar jij je goed bij voelt. Ieder kindje is anders en jij w ...
Ja dat het armpje gestrekt ervoor ligt en niet dat ze erop liggen bedoel je? Thanks voor het meedenken!

5 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Ja dat het armpje gestrekt ervoor ligt en niet dat ze erop liggen bedoel je ...
Ja dat bedoelde ik inderdaad😅 anders liggen ze erop en als ze erop liggen kunnen ze sneller omrollen. Als je het armpje er onderuit trekt liggen ze meer naar de rug

5 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Goed om te horen dat het bij jullie ook bij jullie goed uitgepakt heeft. He ...
Ja aan de Pepti met JBPM... Heel ander kindje kregen we er voor terug :)

5 jaar geleden

Luister naar je moedergevoel!! Ik heb bij van asten babystore een zijligkussen besteld en het geprobeerd. Onze dochter wil niet op haar zij slapen, maar t hielp wel enorm tegen t hoesten. Nu moet ik eerlijk zeggen: ze is nu 12 weken en ze kan er nu zelf beter mee omgaan. (Verborgen reflux) wel hebben wij ook heel lang het bedje schuin gehad en heb ik een touwtje met twee rollen hydrofielluiers aan de spijlen van haar wiegje geknoopt. Deze in de vorm van haar kontje gelegd en onder haar beentjes, tegen haar bibs aan, gelegd zodat ze niet naar beneden kon zakken. Ze raakte dan met haar voetjes net de eindwand. Dit zal ook vast niet conform advies cb zijn! Maar gaf mij een heel veilig gevoel te weten dat ze niet onderuit kon zakken onder de lakens of schuin met dr hoofd tegen de spijlen ofzo. Nogmaals: doe wat je moederhart je ingeeft! Wij zijn gestopt met jbpm omdat ze er echt heel erg buikpijn/krampjes van kreeg. Weet je wat hier wel echt goed werkt: infacol. Is voor vast zittende lucht en maag-darmkrampjes. Maar nu boert ze na het eten zo goed, dat wij echt wel verschil hebben gemerkt met haar reflux klachten na de voeding. Ik gebruik het alleen overdag en de laatste avondvoeding & nacht niet. Wie weet helpt het voor jullie ook. Het is vervelend om te zien als je baby iets heeft en je kunt zo weinig..😔