37 Reacties

6 jaar geleden

Is toch super, ik slaag er nog niet in om te douchen of de dochter überhaupt langer als een half uur in haar parkje te leggen zonder huilen 🤷🏻‍♀️

6 jaar geleden

Ow dat hadden we hier gisteren🤦‍♀️ continue willen drinken en bij mama in slaap vallen en zodra ik hem in zijn bedje legde was hij klaar wakker😬 vandaag gaat het gelukkig weer iets beter💪

6 jaar geleden

Hier had ik ook een hangerige en heel aanhankelijke baby. Gelukkig voelde mijn dochter van 2 dit aan en heeft mijn zoontje en mij deze tijd gegund.. Ik heb hem heel veel bij mij gedragen in een draagdoek die dag! Denk maar zo; fases, fases, fases.. Succes!

6 jaar geleden

Ik denk dat we het allemaal hetzelfde beleven. De laatse dagen slaapt de kleine meer, dus kan ik wat dingen doen. Beetje opruimen enz. Verder ben ik blij al ik überhaupt ontbijt kan maken. Douchen is een luxe geworden, ik leg haar in de kinderwagen en zet die in de badkamer (badkamer is beneden) en anders s'avonds als m'n man thuis is. Maar vaak heeft ze dan juist krampjes of ze heel onrustig... Ja we komen er wel doorheen. Recpect voor alle mama's! 😘

6 jaar geleden

Heb hem gisteren ook gewoon volledig aandacht gegeven en ben nergens aan toe gekomen. Snel effe crackers tussendoor naar binnen gewerkt😅 heb voor de eerst volgende regeldag een schommelstoel besteld mischien dat hij zich daarin een beetje kan vermaken😂

6 jaar geleden

Op regeldagen.....en dat zijn gelukkig maar dagen.....staat alles in het teken van je kindje, nog meer dan daarvoor en daarna! Door de week overdag en in de nacht doe ik alles alleen, mijn man is dan werken en niet thuis, in de weekenden is hij er gelukkig wel. Dan is er ook wat meer tijd voor mij. In de regeldagen voelde ik me ook best onzeker en machteloos. Maar het enige wat je kan doen is zelf rustig blijven, go with the flow en er zijn voor je kindje. Bij zijn de regeldagen tot nu toe ook bij 1 dag gebleven.......

6 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Heb hem gisteren ook gewoon volledig aandacht gegeven en ben nergens aan to ...
Hier ook een schommelstoel aangeschaft voor de krampjes en regendagen..mn dochtertje van een maand oud hoor je op deze dagen niet ze vermaakt zich prima... wat een uitvinding.. kunnen wij moeders toch nog even eten of een wasje draaien als het nodig is. Een draagdoek is trouwens ook super! Dat doe ik ook

6 jaar geleden

Hier ook regeldagen aan de hand. Gelukkig houd de kleine man van de draagzak en draag ik m heerlijk de hele dag bij me zodat ik tenminste nog iets kan doen. De andere twee kinderen helpen gelukkig goed mee, voelen aan dat ik even weinig tijd aan hen kan besteden, en zijn al blij om even gezellig een eind te wandelen zodat ze er toch even uit zijn. Maar het is soms wel lastig omdat je idd zo weinig tijd voor andere dingen hebt... en ik denk dan maar: het is maar een fase... en hoe heerlijk is het om de hele dag te knuffelen met de kleine☺️

6 jaar geleden

Reactie op Tamaradaniel

Hier ook een schommelstoel aangeschaft voor de krampjes en regendagen..mn d ...
Ow fijn om te horen dat het ook echt werkt om je handen effe vrij te hebben😍💪

6 jaar geleden

Gister was dag 9 voor regeldag bij mij. Alleen vandaag nog beetje, ze wilt graag bij me zijn en slapen en veel aan de borst. Gelukkig is mijn vriend thuis dus kan hij met onze andere dochter bezig zijn.

6 jaar geleden

Ik ben alleen dus doe ook alles alleen :) ben soms al blij als ik voor 4 uur heb gedoucht haha maar doe in de ochtend vaak nog rustig aan met een dutje omdat mijn zoontje dan ook nog even slaapt, vanaf een week ong is hij overdag (vanaf 9/10/11 uur) echt veel wakker. Ik leg hem overdag in zijn wiegje in de woonkamer, zodat ik tussendoor wel iets kan doen en dat gaat meestal prima. Vd week met krampjes hem wel veel moeten troosten, maar dat is ook oké :) ik bekijk het echt per dag maar heb al gemerkt dat blijven eten (en water drinken ) echt belangrijk is om wat energie te houden.

6 jaar geleden

Hij is vandaag 3 weken! En hij zag afgelopen dagen echt niet lekker in z’n vel! Heb helemaal niet aan regeldagen gedacht. Sinds gisternacht geef ik borstvoeding in fles inpv aanleggen en mijn mannetje is de rust zelve al de hele dag! Dacht dat het aan het flesje lag, maar kan dus ook bijkomen van regeldagen zijn?

6 jaar geleden

Argh ik had precies hetzelfde! Ook eerste werkdag van mijn vriend weer en regeldagen rond week 3. Ik heb overal aan toe gegeven en haar uren aan mijn borst gehad 2 dagen lang. Ze zijn helemaal leeg haha🙄

6 jaar geleden

Vandaag hier ook, 3,5 week en heel de dag niet geslapen. Nu nog niet. Wil veel nabijheid en anders is het niet goed. Hopen op een goede nacht!

6 jaar geleden

Hier ook! Luna is bijna 1 maand. Maar eerst de regeldag gehad, wat er volgens mij meer waren dan 1. En daarna sprongetje of ze zit er nog in. Plus de warmte er nog bij. Ze wilt vaak en veel drinken, lijkt maar niet verzadigd te raken en is een beetje onrustig. Het is lastig te zeggen wat het nu precies is. Maar ik vind het wel heel leuk om te zien dat ze inderdaad nu de dingen kan die het sprongetje aangeeft. Oei ik groei app is echt een aanrader dames, wel een betaalde app. Maar de info is heel waardevol en zie je niet snel op internet.

6 jaar geleden

Reactie op Ro-a

Ik ben alleen dus doe ook alles alleen :) ben soms al blij als ik voor 4 uu ...
Ik heb nu alarmen in mijn telefoon staan voor mezelf om te eten en drinken, vooral water drinken vergeet ik steeds als ik zoveel met hem bezig ben. Wat fijn ook een wiegje in de woonkamer! Ik heb nu de Maxi Cosi in de badkamer gezet, neem ik hem gewoon mee als ik wil douchen 🙈

6 jaar geleden

Ik snak in de ochtend echt naar mijn kop koffie. Was vanmorgen 12:30 dat het gelukt is 😂 en normaal ben ik voor 12 uur aangekleed, maar wacht nu nog even totdat hij klaar is met poepen 😂

6 jaar geleden

Ik heb nu alarmen in mijn telefoon staan voor mezelf om te eten en drinken, ...
Jaaa drinken schiet er echt bij in! En de tijd vliegt voorbij!

6 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Jaaa drinken schiet er echt bij in! En de tijd vliegt voorbij!
Ik heb overal waar ik zit om te voeden een bidon met water staan, ook in de nacht naast mijn bed. Dat helpt mij heel erg om genoeg te drinken!

6 jaar geleden

Reactie op sara2020

Hij is vandaag 3 weken! En hij zag afgelopen dagen echt niet lekker in z’n ...
Onze is morgen 3 weken en sinds ik afkolf en de fles geef is ze ook de rust zelve. Ze viel ook steeds in slaap aan de borst dus heb het idee dat ze nu meer verzadig is nu ik haar goede flessen afkolf. Ze drinkt nu 100-120cc afgekolfd. Hoeveel drinkt jou zoontje?