5 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, mijn zoontje heeft ook een lastige stoelgang. Ik geef hem vooral bruin brood en volkoren producten, al eet hij meestal niet heel veel. Maar wat hij dan binnenkrijgt is voedzaam. En geef hem nu soms 2 gedroogde pruimen. Dit werkt goed. Ik verwen mijn zoontje ook, maar ben wel heel duidelijk. Als hij snachts huilt geef ik hem een knuffel, na het knuffelen gaat hij weer terug in bed. Ook als hij dan weer gaat huilen, ga ik terug naar bed. Na een tijdje huilen gaat mijn man er naar toe en doet bijna hetzelfde. Elke fase is het weer zoeken wat op dat moment het beste past.

2 jaar geleden

Over verstopping weet ik weinig. Kun je niet terug naar de huisarts en desnoods vragen om een doorverwijzing? Wat betreft het slapen, wij hebben er hier ook een die nog behoorlijk vaak wakker is. Ik geloof er eigenlijk niet in dat je kindjes teveel kan verwennen op het moment dat je ze ‘s nachts geeft wat ze nodig hebben. Volgens mij worden ze niet wakker met het doel je te manipuleren of misbruik van je te maken. Slapen lukt dan blijkbaar niet en dat ze je hulp nodig hebben is best logisch. Als we zelf verdrietig zijn willen we ook getroost worden toch? En volwassenen slapen vaak ook beter samen dan alleen. Waarom is het voor volwassenen de normaalste zaak van de wereld om daarin mee te gaan, terwijl het bij kinderen vaak als iets slechts wordt gezien? Als het voor jullie werkt op deze manier, dan zou ik daar gewoon mee door gaan. Als je wel zoekt naar iets anders, dan kan dat natuurlijk ook. Maar dat zou je ook kunnen zoeken in de hoek van veilig samen slapen. Of een grondbed voor hem, waarbij je er zelf naast kunt liggen om hem in te laten slapen bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Mandarijnen, kiwi, lijnzaad, roos vicee pruimen en vezelrijk brood eten. Onze dochter knuffelen we even en leggen we weer terug als ze wakker is in de nacht. Dit werkt. We hebben ook een knuffel met muziek/hartslag/ruis en een lampje in bed liggen die ze zelf aan aan kan doen. Dit doet ze ook regelmatig.

2 jaar geleden

Kwa slapen: wij slapen samen, beste nacht rust voor iedereen. Er komt wel weer een moment dat ik ga kijken of ze in haar eigen bedje kan slapen… maar hier ook herstellende van COVID en dan willen we gewoon graag lekker veel lichamelijk contact. Is ook goed voor de gezondheid. Kwa verstopping… ik zou het zoeken in de “natuurlijke” middelen. Van medicatie worden darmen vaak meer lui waardoor je het probleem eerder verplaatst (nood situaties uitgezonderd, soms MOET je gewoon…) Ik zou ook zoeken in pruimen, olie over het eten, vezelrijk eten. Broccoli? Peulvruchten? Mandarijnen werken hier ook vaak goed op de stoelgang haha.

2 jaar geleden

Bedankt aan iedereen voor de interessante tips❤️❤️