7 Reacties

5 jaar geleden

Zelfde probleem hier (bijna 11w).. heb al eens gehoord om dan de voeding te geven in het midden van de nieuwe wakkere periode maar ik vind het ook enorm moeilijk..

5 jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Denk dat ze ook overdag steeds minder gaan slapen misschien? Middagdutje is hier wel goed maar ochtend en namiddag vaak ook maar 45 min

5 jaar geleden

Luna is 13 weken, slaapt echt nog relatief veel en is meestal ruim een uur wakker vanaf de fles. En soms valt ze direct in slaap en soms slaapt ze 2 uur en soms maar 3 kwartier. Ze wil ook veel, groeien, rusten, mondje en handjes ontdekken, omrollen en staan, lekker met papa en mama kroelen, slapen. En soms gaat het een voor en soms het ander. Ik maak me daar niet druk om, tenzij ik merk dat ze eigenlijk heel moe is, maar ze zichzelf wakkerhoud.

5 jaar geleden

Ik denk dat je het beste gewoon zijn of haar ritme kan volgen ipv een ritme erin proberen te krijgen, als ze moe is lekker laten slapen ,als ze honger heeft eten en spelen als ze wakker zijn. Zo doe ik het 😅🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Ndj87

Ik denk dat je het beste gewoon zijn of haar ritme kan volgen ipv een ritme ...
Dat doen we ook en werkt het beste. Ons zoontje is ‘s avonds veel wakker dus dan spelen en knuffelen we. Overdag doen we dit maar kort voor hij weer gaat slapen.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, ook onze kleine vent is na 3 kwartier wakker. Niet alleen in de ochtend maar ook de middagslaapjes. Als ik hem weer in slaap krijg dan slaapt hij zo weer een paar uur verder. Als, want hij weet ons allemaal met een glimlach om de tuin te leiden. Toch lukt het me na lang volhouden meestal wel, soms duurt het wel 20-30 minuten. Hij heeft een speentje dus elke keer het speentje er in zonder te praten, even troosten als hij huilt (ook zonder praten) en af en toe wat aan laten jengelen. Als dat allemaal niet lukt dan is voor ons het wondermiddel de draagdoek of zak! Even protesteren en daarna geeft hij zich volledig over. Toen ik merkte dat het telkens wakker werd en niet goed sliep ben ik begonnen met hem in de draagdoek doen als het niet lukte, zodat hij een goed slaapritme had alleen nog niet op de juiste plek. Bovendien wilde ik ook beginnen zonder slaapachterstand. Dat was een intensieve week maar naarmate de tijd vorderde lukte het ook om hem in bed door te laten slapen. Tegenwoordig heb ik op de avonden na de draagdoek niet meer nodig, en slaapt hij na een aantal keer speentje geven na 45 minuten zo 2,5-3 uur in totaal. Bovendien heeft hij terwijl we borstvoeding geven een ritme van 4 uur tussen de voedingen (en ‘s nachts 8 uur). Maar, de week investeren was wel even werken!! Wellicht heb je hier wat aan:-)

5 jaar geleden

Reactie op Sin

Hier hetzelfde probleem, ook onze kleine vent is na 3 kwartier wakker. Niet ...
Heel erg bedankt! Merkte vaak altijd wel dat ze na 20 min ongeveer moe werd en legde haar weer terug in bed! Hoe oud is je zoontje, slaapt hij in de avond dan ook nog goed? Heeft hij nog ook een iets langere wakker tijd na de fles? Ze kunnen zo heerlijk lachen die Kids 😊