18 Reacties

3 jaar geleden

Dit zijn de vlekjes op de voetzolen

3 jaar geleden

Dit het met vocht gevulde blaasje op de knie

3 jaar geleden

De andere knie

3 jaar geleden

De vlekjes op haar benen. Die waren wat moeilijk te fotograferen hihi

3 jaar geleden

Onze dochter van 1 heeft het afgelopen half jaar waterpokken, hand-voet-mond ziekte EN de 6de ziekte gehad 🤦🏼‍♀️ Ik zou zeggen o.b.v. de foto’s dat het hier nu gaat om hand-voet-mond ziekte, ook i.c.m. de koorts vooraf.. Bij ons meisje begon het op haar knieën en op haar kin.. Sterkte! Hopelijk heeft ze er niet al teveel last van!

3 jaar geleden

Onze dochter van 1 heeft het afgelopen half jaar waterpokken, hand-voet-mond ziekte EN de 6de ziekte gehad 🤦🏼‍♀️ Ik zou zeggen o.b.v. de foto’s dat het hier nu gaat om hand-voet-mond ziekte, ook i.c.m. de koorts vooraf.. Bij ons meisje begon het op haar knieën en op haar kin.. Sterkte! Hopelijk heeft ze er niet al teveel last van!

3 jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Onze dochter van 1 heeft het afgelopen half jaar waterpokken, hand-voet-mon ...
Maar ze heeft wel helemaal geen enkel plekje op haar handjes en ook geen enkel plekje bij haar mondje of kin. Alleen op de wangetjes maar dat ziet er niet hetzelfde uit als de vlekjes op de voetjes. Evenals de bultjes op de knieen en de vlekjes op de benen zien er niet zo uit. De vlekjes zitten ook over haar totale benen. De plekjes op haar benen zien er hetzelfde uit als die op haar wangetje. Die op de knieen zien er weer anders uit, en die op de voeten wéér anders. Kan het dat toch zijn dan? Ze heeft er verder ook geen last van. Loopt gewoon op de voetjes enz. Van de knietjes leek ze wel even last te hebben want ze wou er niet op kruipen maar nu kruipt ze er ook weer op los, terwijl de plekje er gewoon nog zitten.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Dit zijn de vlekjes op de voetzolen
Bij onze dochter was het hand voet mondziekte, bultjes van haar voetzolen tot haar billen en een paar lichte plekjes op haar hand, maar dit was al snel niet meer zichtbaar. Haar mond is gelukkig bespaard gebleven

3 jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Onze dochter van 1 heeft het afgelopen half jaar waterpokken, hand-voet-mon ...
Ow en hoe verliep t bij jullie kindje verder?

3 jaar geleden

Misschien vaccinatie gehad?

3 jaar geleden

Reactie op Melissax89

Bij onze dochter was het hand voet mondziekte, bultjes van haar voetzolen t ...
Waren de bultjes op de voetzolen, dezelfde als die op haar benen tot aan haar billen? De vlekjes op de voetzolen van ons meisje, zien er namelijk niet hetzelfde uit als die op de knieen en ook niet hetzelfde als die over haar totale onder en bovenbenen. Ze heeft ook geen enkel plekje op de handjes op haar mondje. Maar op de voetzolen lijkt het indd wel ja. Dat vond ik ook al. Maar kan t dat dan toch zijn?

3 jaar geleden

Reactie op Joyceg

Misschien vaccinatie gehad?
Nee die moet ze nog krijgen. Binnenkort ;) De bmr.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Nee die moet ze nog krijgen. Binnenkort ;) De bmr.
Hier inderdaad gehad en nu ook koorts hangerig. Kon het niet goed plaatsen en toen moest ik in een keer denken aan de vaccinatie van 2 weken terug vandaar 🙈😉

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Waren de bultjes op de voetzolen, dezelfde als die op haar benen tot aan ha ...
En hand voet mondziekte geeft ook pijnlijke bultjes toch? Want ik heb niet het idee dat ze er last van heeft eigenlijk

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ow en hoe verliep t bij jullie kindje verder?
Het begon op haar knietjes en kin en denk een dag later ook op haar handjes. Ze had niks op voetzolen en ook niet in haar mond. Ze had er best veel last van, maar kwam ook allemaal vlak nadat ze een vaccinatie had gehad en icm doorkomende tandjes. Doordat ze zoveel kwijlde, waren de wondjes bij haar mond wat groter en bleven nattig. In totaal misschien 3 dagen echt last gehad en ging daarna snel beter! Denk dat de ziekte zich bij elk kindje een beetje anders kan presenteren, er zijn ook verschillende virussen die het veroorzaken.. Gaar jullie dochter naar een kinderopvang? Vaak heerst zo’n ziekte een periode omdat het erg besmettelijk is (soms zelfs nog maanden nadat de bultjes weg zijn).

3 jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Het begon op haar knietjes en kin en denk een dag later ook op haar handjes ...
Nee ze gaat niet naar een kinderdagverblijf of opvang dus daar kan ze het in ieder geval niet van hebben opgelopen ;) Ze speelt wel met de kindjes van mijn zus dus dat zou kunnen, al hebben die het alle 3 niet, ook niet gehad. Ons meisje had wel veel last van de koorts (ook diaree en een laar keer spugen) maar toen de koorts voorbij was en de bultjes/vlekjes kwamen leek de last helemaal over te zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Waren de bultjes op de voetzolen, dezelfde als die op haar benen tot aan ha ...
Nee leek helemaal niet hetzelfde!Ik dacht zelf eerst op haar beentjes aan warmte bultjes, was een aantal weken terug toen het zo warm was, maar ik kreeg van de opvang al snel te horen dat het hand voet mond ziekte moest zijn gezien er meerdere kindjes waren. Op haar benen trok het na 2 of 3 dagen weg, haar voetzolen zijn helemaal gaan vervellen. Buiten 1 dag koorts heeft ze er gelukkig ook geen last van gehad. Ik hoop dat het jullie ook bespaard blijft!! :)

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

En hand voet mondziekte geeft ook pijnlijke bultjes toch? Want ik heb niet ...
Luna had hand voet mond ziekte en ook vooral bultjes op de billen en benen en minimaal op de handjes en hoge koorts. Maar billen lekker ingesmeerd met sudocreme....verder helemaal geen last.