Ons dichtertje heeft 1 dag plotselinge hoge koorts gehad (in een uur tijd van niks naar boven de 40 graden). Ze voelde zich ook mega ellendig, sliep heel veel en kon alleen maar hangen en huilen. De 2e dag had ze nog verhoging tot lichte koorts en de 3e dag in de ochtend nog wat verhoging maar daarna niks meer. Nu voelt ze zich weer goed en is de koorts dus over, maar heeft ze rode bultjes/vlekjes gekregen.
Ik zag ze eerst op haar kniieen (echt bultjes waarvan er nu 1 met vocht gevuld is). Daarna zag ik rode vlekjes/bultjes op haar voetzolen (deze zagen er anders uit dan op de knieen) en na haar slaapje zaten ineens haar hele benen onder de rode vlekjes. Als ik voel dan liggen ze een beetje op de huid en die op de knieen zijn dus echt bultjes. Op haar wangen heeft ze ook rode vlekjes en verder het en der sporadisch nog een bultje maar niks op buik, romp of rug.
Ik dacht aan hand-mond-voetziekte vanwege de bultjes op se voetzolen die daar erg op lijken, maar ze heeft niks op haar handen en haar mond.
De andere plekjes dacht ik misschien 6e ziekte? Terwijl het met vocht gevulde blaasje op haar knie dan weer op een waterpokje lijkt. Ze heeft er volgensmij geen enkele last van. Ik maak mij okk geen zorgen maar ik vroeg mij af of iemand dit herkend en weet wat het zou kunnen zijn?
Fotos in de reactie ;)