9 Reacties

2 jaar geleden

Nee, totaal niet herkenbaar. We kunnen wel eventjes ruilen van baby. De mijne springt 5.30/6.00 uur aan, kletsen, huilen, springen. En gaat rond 18.00/18.30 uur naar bed en slaapt in de middag soms wel, soms niet. Ik denk dat je je daarna niet meer schuldig voelt en lekker geniet van jouw rustige mopje😆🥰

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft altijd veel minder geslapen dan aangeraden wordt, maar dit terzijde. Zij vindt het juist heerlijk om nog even in bed te blijven liggen als ze net wakker is. Geeft ook aan dat ze nog wilt blijven liggen en nog niet wilt opstaan. Haar te vroeg/meteen eruit huilen betekend zelfs huilen hier 😅 Zolang je dochter niet klaagt, lijkt me in orde, toch? Ze zal wel roepen als ze er echt uit wilt.

2 jaar geleden

Ik zou wel een kindje willen die na het wakker worden nog rustig blijft liggen! Bij ons is wakker = huilen/mopperen. Kan de keren dat hij gezellig kletsend wakker werd/was op twee handen tellen... Je voelt je schuldig als je haar wakker/rustig nog even laat liggen. Waarom haal je haar er dan niet gewoon uit? Onze jongste sliep op vakantie ook ineens super lang! Tot 9 uur soms 🤷‍♀️ We vroegen ons tussendoor echt af wat er mis was haha. Misschien gewoon door de vele nieuwe indrukken. Eenmal thuis was het gewoon weer ritme, uiterlijk 7.15 uur wakker maken. De oudste moet op tijd naar school, dan gaat hij tegelijk naar het kdv. Op mijn vrije dagen slaapt hij soms iets langer. Regelmatig is hij ook wel eerder wakker. Zonder ouder thuis of oppas aan huis is het gewoon niet anders. Dat is ook echt niet erg en daar hoef je je niet schuldig over te voelen. En zolang ze vrolijk is overdag komt ze ook aan genoeg slaap. Dus lekker genieten van een kindje die rustig aan wakker wordt!

2 jaar geleden

Hoi, Ik laat haar ook altijd even liggen hoor, soms valt ze nog in slaap namelijk! Maar hier moet mijn vriend eerder eruit dan ik en mijn dochter dus hoop het altijd haha. Soms slaapt ze, soms gaat ze nog ff lekker liggen of met haar knuffel spelen. Wanneer ze er echt uitgehaald wil worden roept ze me.

2 jaar geleden

Thanks voor de reacties! Het heeft vast ook te maken met hoe ik in elkaar steek qua omgaan met rust/prikkels etc. Ik projecteer mijn gevoel teveel op haar denk ik: ik kan last hebben van drukte/ prikkels dus zij dan ws ook (schuldgevoel als ik haar weg breng naar de opvang). 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op myl

Thanks voor de reacties! Het heeft vast ook te maken met hoe ik in elkaar s ...
Ik herken dit heel erg hoor! Wat mij helpt is echt proberen te checken wat voor haar werkt. En als ik zie dat ze er goed op reageert is het goed. Wij gevoelsmensen vinden zulke dingen gewoon heel lastig, ook omdat we veel overdenken vaak.

2 jaar geleden

Als ze zich overdag verder goed lijkt te voelen, dan pakt ze genoeg slaap. En anders heb je er ook niet zoveel invloed op hoeveel ze slaapt.

2 jaar geleden

Reactie op myl

Thanks voor de reacties! Het heeft vast ook te maken met hoe ik in elkaar s ...
Herkenbaar hoor! Ik zorg bijvoorbeeld op dagen dat ik op kantoor moet werken en we dus 07:00 moeten opstaan ervoor dat ze ook uiterlijk 19:00 op bed ligt de dag ervoor. Zo heb ik voor mijn eigen gevoel in ieder geval 12 uur nachtrust aangeboden

2 jaar geleden

Wij hebben dezelfde slaaptijden ongeveer, alleen 's ochtends vroeger wakker (6uur) en middagslaapje is langer (minimaal 2 uur). Ik laat hem 's ochtends altijd liggen. Is ie aan het kletsen, jodelen, wakker worden. Dan geef ik hem wat boekjes in bed en is ie zo 20 minuten zoet. Kan ik ook rustig wakker worden want ik vind 6uur vroeg. En hij vindt het volgens mij heerlijk om zo rustig op te starten