64 Reacties
6 jaar geleden
Ligt er misschien ook aan hoe je uit de bevalling gekomen bent? Met hechtingen etc. Wel raar dat je vk hier zo vaag over doet. Ik zelf wacht netjes tot de 6weken. Vanaf 3weken mag je weer aan de anticonceptiepil. Dus daar gaan we eerst eens mee beginnen. En als we met seks gaan beginnen dan wil ik gewoon all the way kunnen 😜
6 jaar geleden
Wat een goede vraag!! Ik krijg ook geen antwoord ze zegt alleen: tot zes weken geen seks. Ik heb echt behoefte aan een orgasme, maar durf niet goed. Pff!! Meer vrouwen die gewoon een orgasme hebben gekregen binnen 6 weken? Ik lees mee.
6 jaar geleden
Ehm ja ik heb al wel een orgasme gekregen. 3,5 week na bevalling. Ik had ook hechtingen... dus echt sex durf ik voorlopig nog niet. Orgasme deed geen pijn:)
6 jaar geleden
6 weken is een richtlijn he! Maar als je geen bloedverlies meer hebt en je eventuele hechtingen zijn weg en genezen is er geen reden om geen seks te hebben. Gewoon doen.. de eerste keer na het bevallen kan wat onwennig zijn (door de veranderingen down under) maar vooral doen en genieten ervan! (Wij hebben na 3 weken ook seks gehad)
6 jaar geleden
Hier na 3 weken ook weer seks, inclusief orgasme. En ik was ingeknipt dus had een aantal hechtingen. Gewoon doen wat goed voelt voor jullie!
6 jaar geleden
Het heeft idd met infectiegevaar te maken, als je nog bloed betekend dit dat je van binnen nog niet helemaal geheeld ben en mag er geen penetratie plaatsvinden. Wij toevallig net voor de de 3 weken ook al gezonde zin en wel een orgasme gehad zonder te penetreren. Ik heb nog ligt bloedverlies, maar het voelt goed daar beneden en de orgasme was ook helemaal niet pijnlijk maar juist fijn. Ik denk dat het juist goed is voor je herstel vanbinnen. Maar dit is mijn eigen conclusie 😅
6 jaar geleden
Wij hebben het na 5 week en 5 dagen weer gedaan. Beetje gevoelig maar te doen, nog wel voorzichtig.
6 jaar geleden
Ik zou penetratie de komende 6 weken, of misschien zelfs langer, gewoon nog even laten. Afhankelijk van hoe beurs je "down undie" is. (ik heb een totaalruptuur opgelopen, dus voor mij voorlopig niet)
Een orgasme zou gewoon moeten kunnen. Met oppervlakkig stimuleren van de clitoris, met vingers of vibrator. En na 6 wkn is het vloeien ook wel ruimschoots gestopt, en zou oraal ook geen probleem moeten zijn.
6 jaar geleden
Hier na 3 weken ook weer seks, inclusief orgasme. En ik was ingeknipt dus h ...
had jij gemeenschap met je hechtingen??
6 jaar geleden
Je moet op je gevoel af gaan, het advies is na 6 wekenbweer seks. Maar als jou vloeien gestopt is en je er behoefte aan heb kan je gewoon seks hebben.
Mijn vloeien was na 4 weken gestopt en had er toen ook al weer behoefte aan, en dus ook al seks gehad.
6 jaar geleden
Rare vraag; maar is er misschien nog iemand die een “raar” gevoel in dr clitoris heeft als ze haar vagina aanspant? Lijkt wel alsof het nog eens dubbel zo hard samen trekt.
Ben vandaag twee weken geleden bevallen.
6 jaar geleden
Reactie op loedermoeder88
Rare vraag; maar is er misschien nog iemand die een “raar” gevoel in dr cli ...
Ja dat heb ik ook, ik voelde het aan die kant ook heel erg branden tijdens de bevalling. Misschien toch een mini beschadiging aan die kant dacht ik, of wat opgerekt en is het een soort spierpijn? Ik kan het zelf nog niet goed plaatsen iig